Má šancu Starbucks preraziť medzi skvelými bratislavskými kaviarničkami?

Martin Bohunický / 10. apríla 2016 / Zo Slovenska

Starbucks čoskoro otvorí v obchodných centrách svoje prvé prevádzky – tínedžeri šalejú a milovníci kávy sa chytajú za hlavu.

Starbucks je totiž fenomén, čo naštve každého kávičkára. Nie tak dávno som bol s kamarátom, začínajúcom pražiarom kávy, v pizzérii a pekne ho vytočilo len to, že ako kávu ponúkali Nescafé. Vraj to nie je káva. Tak si predstav, čo s ním môže urobiť taký Starbucks, v ktorom je podiel cukru podobný tomu v Coca Cole. Ak nie ešte väčší.

No práve popularita je to, čo tak kávičkárov štve. Je tu snaha, naučiť piť Slovákov kvalitnej káve a potom si príde nejaká americká „žbrnda“, ktorú bude chcieť každý. Možno je to otázka ega, napriek tomu mi však dovoľ povedať jednu dôležitú vec – Starbucks nie je konkurenciou pre slovenské kaviarne!

starbucks-tea-india

foto: qz.com

Prestaňme porovnávať sladký nápoj s kvalitou kávou. Kto má rád kvalitnú kávu, ten ju kvôli Starbucksu piť neprestane. Ak niekto doteraz do kaviarničiek nechodil a stačila mu káva zo supermarketu, Starbucks jeho postoj nezmení. A ak nejaká tínedžerka túži fotiť sa s kelímkom zo Starbucksu, neznamená to, že by tým kaviarne prišli o zákazníčku. 

Nemám v pláne robiť Starbucksu tržby, bol som v ňom raz v Amerike a nenašiel som dôvod, prečo by mi mal pomotať hlavu. No ak je niečo medzi tínedžermi populárne, nemusíme to automaticky tak vo veľkom kritizovať a bojovať proti tomu. Veď nám to môže byť jedno.

FILE - In this Friday, April 27, 2012, photo, a Starbucks drink waits for a customer to pick it up as barista Josh Barrow prepares another, in Seattle. Starbucks CEO Howard Schultz wants lawmakers to come together to resolve their political gridlock. From Wednesday, Oct. 9, 2013, to Friday, Oct. 11, 2013, the coffee chain is offering a free tall brewed coffee to any customer in the U.S. who buys another person a beverage at Starbucks. (AP Photo/Ted S. Warren, File)

foto: topmobiletrends.com

Na Slovensku máme niekoľko vynikajúcich kaviarničiek a skvelých pražiarov, ktorí sa konkurencie zo strany amerického giganta so skvelým marketingom báť nemusia. Už nežijeme v dobe, kedy nás oblbne najlacnejšia reklama. Už dávno sme na Slovensku vyzreli na to, aby sme ocenili najmä kvalitu. Starbucks je o niečom úplne inom a pre úplne iný typ ľudí.

titulná foto: teenvogue.com

Pridať komentár (0)