Miroslav ti vďaka svojmu projektu ukáže, ako sa naučiť cudzí jazyk len vďaka pozeraniu filmov

  • Spoločnost Mooveez ukazuje ľuďom, ako sa naučiť nový jazyk pozeraním ich obľúbených filmov
  • Ich appka má na konte aj významný úspech v podobe ocenenia British Council v kategórii Digitálna inovácia
  • V priebehu minulého roka tento nápad z Česka získal významnú investíciu v podobe niekoľko desiatok miliónov českých korún
zdroj: youtube.com/pexels.com
  • Spoločnost Mooveez ukazuje ľuďom, ako sa naučiť nový jazyk pozeraním ich obľúbených filmov
  • Ich appka má na konte aj významný úspech v podobe ocenenia British Council v kategórii Digitálna inovácia
  • V priebehu minulého roka tento nápad z Česka získal významnú investíciu v podobe niekoľko desiatok miliónov českých korún

Myšlienku toho, že sa všetci ľudia medzi sebou dokážu dorozumieť, v sebe nosil zakladateľ spoločnosti Miroslav Pešta už od prelomu milénií. Avšak až v roku 2011 sa fyzicky pustil do budovania jazykového holdingu Archimedes Inspiration. Jeho filozofia spočívala a dodnes spočíva v tom, že v 21. storočí je jednoducho potrebné využiť potenciál, ktorý má ľudských mozog a o ktorom dnes vďaka výskumom vieme omnoho viac ako predtým.

To všetko sa rozhodol spojiť s neustále sa vyvíjajúcimi technológiami, ktoré dokonale prepojil aj s hollywoodskymi filmami. Predsa len, typický filmový kúsok obsahuje viac ako 2 tisíc anglických slovíčok, pokryje tak okolo dvoch tretín najbežnejších konverzačných výrazov. Bola by tak škoda ho efektívne nevyužiť na budovanie jazykovej zdatnosti u ľudí.

Miroslav v začiatkoch s pomocou odborníkov na rôzne oblasti vzdelania začal budovať jazykovú školu Stories, ktorá by sa navýuku jazyka pozerala novým a sviežim spôsobom. Stories mala z učenia sa nového jazkya urobiť dobrodružstvo, ktoré človeka teší.

Od Stories bol potom už len krôčik k start-upu Mooveez. Už po pár rokoch sa ich tímu podarilo dohodnúť si stretnutie priamo v Los Angeles a krátko na to už mali podpísanú prvú zmluvu na medzinárodnú distribúciu filmov, ako je Forrest Gump, Kmotr a ďalší. Následne sa podpísala zmluva aj s Disney Rusko a BBC World.

Ľudí, ktorí sa chcú vďaka Moozee zdokonalovať v angličtine, je momentálne okolo 40-tisíc, a to najmä na Slovensku, Čechách, Rusku či Nemecku. Aplikácia funguje na mobiloch, tabletoch a dostupná je v 20 štátoch vrátane Latinskej Ameriky.

Mooveez však nemá ambíciu len expandovať na ďalšie trhy, ale aj rozširovať ponuku jazykov, ktoré sa vďaka tejto appke naučíš.

Rastúce ambície k firme prilákali aj silného investora. Za menšinový podieľ Mooveez zaplatila finačná skupina RSBC niekoľko desiatok miliónov korún.

„Vstup do Mooveez je súčasťou našej investičnej stratégie do nových technológií, v ktorých vidíme výrazný rastový potenciál. Očakávame totiž, že tento unikátny koncept výuky cudzích jazykov bude mať celosvetové uplatnenie,“ uviedol riaditeľ RSBC Miroslav Vyhnal pre ihned.cz.

Veľkou výhodou tejto českej aplikácie je fakt, že prináša filmy bez skrátených preložených titulkov. Aplikácia umožňuje nielen pasívny príjem cudzieho jazyka, ale dá sa s ním aj aktívne pracovať – napríklad si vyberieš jednu vetu a samostatne si ju preložíš alebo môžeš pracovať s jej gramatikou.

Zameriava sa aj na rôzne kultúrne narážky zodpovedajúce spoločnosti, ktorú film zobrazuje (a ktoré sú pre cudzincov ťažko pochopiteľné) a dostaneš ich vysvetlené v rámci „insightov“.  Filmy sú tu rozdelené na základe ich jazykovej náročnosti, čiže môžeš „postupovať“ z ľahších levelov do tých ťažších. Mooveez tak určite stojí za vyskúšanie.