Mladí Slováci ho milujú. KDRKO je lovebrand, ktorý posúva obyčajné kaderníctvo na inú úroveň

  • Medzi mladými ho považujú za lovebrand
  • Porozprávali sme sa so spoluzakladateľom Jakubom Valigom, aby nám prezradil oveľa viac detailov
kaderko-rozhovor
KDRKO / Jakub Valiga
  • Medzi mladými ho považujú za lovebrand
  • Porozprávali sme sa so spoluzakladateľom Jakubom Valigom, aby nám prezradil oveľa viac detailov

KDRKO je už dnes medzi mladými považované za love brand. Ako sa dá z obyčajnej značky vytvoriť niečo viac, výnimočné, k čomu ľudia majú viac, než len pozitívny vzťah?

Ďakujeme. Snažíme sa byť súčasťou komunity, ktorá inšpiruje. Mám rád zaujímavé kolaborácie. S fotografmi, značkami, eventami. Chcem, aby sa KDRKO objavilo na každom zaujímavom mieste. A nalievame aj prosecco a pivko.

Pár mesiacov dozadu ste otvorili svoju ďalšiu prevádzku, ktorá je výnimočná svojím minimalistickým dizajnom. Kto pracoval na tomto návrhu a v čom je táto nová prevádzka odlišná?

KDRKO II na Karpatskej ulici projektovalo kreatívne štúdio JaOnMi. Trojposchodové priestory ponúkajú komfort, veľmi uvoľnenú atmosféru a zahraničný vibe. Miestami si si istý, že sedíš v kresle v londýnskom Shoreditch. Nechceli sme ísť do niečoho masového, preto sa v salóne nachádzajú len štyri kreslá, čo zákazníci veľmi oceňujú.

Jakub, ty máš z môjho pohľadu od metrosexuála veľmi ďaleko. Ako si si potom dokázal vytvoriť vzťah k biznisu, ktorý je z veľkej časti o výzore a precíznosti?

Pretože som ho videl od začiatku ako biznis. Je v podstate jedno, s čím chceš podnikať, musíš nájsť spôsob ako to robiť inak a ideálne lepšie ako konkurencia. Základom úspechu je tiež zostaviť kvalitný pracovný tím.

Financovali ste rozbeh firmy z vlastných zdrojov alebo ste mali aj investorskú injekciu? Koľko boli prvotné investície?

Začiatok sme odštartovali s vlastnými zdrojmi. Neskôr sme využili služby Tatrabanky #najlepšíidúzanami.

Do biznisu si sa pustil so svojím dlhoročným kamarátom. Ako máte podelené svoje kompetencie? Vieš si predstaviť, že by si bol na celý biznis sám?

Kompetencie sa rozdelili prirodzene s fungovaním salónov. Každý využívame svoje najlepšie podnikateľské schopnosti na miestach, kde to treba. Ja primárne zastrešujem finančné a marketingové záležitosti. Adam zas spolupracuje s JaOnMi na dizajne prevádzok a rieši technický chod KDRKA.

Dnes už aj KDRKO nie je len čisto offline firma, no vytvárate vlastné rezervačné systémy a moduly. O koľko ti dnes dokážu tieto systémy zefektívniť fungovanie celej firmy?

Vidíš, aj to je ten rozdiel, síce som nikdy nožnice v ruke nedržal, ale moje pracovné skúsenosti z iných oblastí dali celému biznisu nadhľad. Preto som hneď pochopil, že chcem veci uľahčovať zákazníkovi, zamestnancom a nakoniec aj sebe. Dokážu mi zefektívniť biznis o minimálne jedného človeka, ktorý logicky nie je potrebný, pretože sa o všetko stará presne nastavený systém.

Koho na slovenskom trhu považujete za svoju najväčšiu konkurenciu?

XOXO, BEBE Hair, DNS. Naša konkurencia nás posúva vpred.

Kde vidíš KDRKO o 5 rokov? Plánujete exit?

Hlavne ich vidím viac. Plánujeme určite rozšírenie, v najbližšom časovom horizonte na český trh.

Je kaderníctvo, resp. biznis so službami tak rentabilný, že by si odporúčil aj iným, vybrať sa podobnou cestou, akou si išiel ty? 

Odporúčam im, nech si to vyskúšajú a potom si môžeme spolu sadnúť a porozprávať sa, či to ľutujú. Knowhow musí mať každý svoje, nedá sa univerzálne zhodnotiť, či to má alebo nemá význam.

Na Slovensku je kaderníctiev a barbershopov ako húb po daždi. V čom musí byť kaderníctvo iné, aby dokázalo na našom malom slovenskom trhu obstáť?

Prvý problém Slovenska je kvalita služby, druhým problémom je udržať si túto kvalitu dlhodobo.

Koľko dnes človek v priemere u vás nechá peňazí? Je to veľa či málo, v porovnaní s konkurenciou?

Závisí to od toho, či je to muž alebo žena. V prvom prípade je to od 25 eur do 50 eur,  ak si k službe prikúpi aj šampón alebo styling. Pri drahších polovičkách je to zhruba dvoj až trojnásobok.

Na Slovensku je dnes bitka o kvalitných ľudí. Ako si dokážeš udržať top kaderníkov, vďaka ktorým sa ti vracajú zákazníci? Vychovávate si aj vlastných?

Ponúkame im komplexnú službu od A po Z tak, aby sa mohli venovať tomu, čo ich baví, teda vlasom. Našou víziou do budúcnosti je vychovávať kaderníkov priamo zo škôl a umožniť tak zároveň kontinuálny rast salónov. Už sme podnikli prvé kroky a funguje to.

Koľko si dnes na Slovensku v priemere zarobí kaderník? 

To je strašne individuálne. Záleží, či striháš „sám na seba“ alebo si pod nejakou značkou, akú máš právnu formu spolupráce, v ktorom meste sa nachádzaš, kto je tvoja klientela. Toto všetko vie zamiešať plat od 300 do 3000 eur, ale ani to nie je konečné číslo.

Započul som, že pripravujete expanziu aj do Prahy. Prečo práve sem? Na Slovensku ste už vyčerpali svoj potenciál?

To nie, ide o to, že chceme ten potenciál využiť aj inde. Je to pomerne veľký trh a stále vie poskytnúť priestor aj novým značkám. Aj v Prahe je veľa inšpiratívnych ľudí, takže nuda tam určite nebude.

Aké tržby očakávaš na rok 2019?

350-400 000 eur.

Čo považuješ za svoj najväčší pracovný úspech?

Ešte neprišiel. Všetko, čo som zatiaľ dosiahol, je len súčasť a prostriedok k tomu, aby som sa k nemu dostal.

Múdrosť na záver?

Čas všetko vyrieši.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá