Multitasking je absolútne nefunkčný: Odborníčka radí, ako si správne zadeliť čas, aby si sa nezbláznil

  • Každý dobre poznáme situáciu, keď robíme milión vecí naraz, a nič sa nám nedarí
  • Profesionálka Petra Bobeková uviedla niekoľko tipov, ako tento návyk minimalizovať
Odborníčka prezradila tipy a triky ako si usporiadať povinnosti
Odborníčka prezradila tipy a triky ako si usporiadať povinnosti, Flickr/Hikabu, Linkedin/Petra Bobeková
  • Každý dobre poznáme situáciu, keď robíme milión vecí naraz, a nič sa nám nedarí
  • Profesionálka Petra Bobeková uviedla niekoľko tipov, ako tento návyk minimalizovať

Máš termín, ktorý musíš splniť, tvoj telefón za chvíľku „umrie“ a hodilo by sa ešte pred odchodom do práce či do školy aspoň trošku poupratovať.

Znie to celkom chaoticky, ale nie je to pre teba nič neznáme, však? Hoci mnohí z nás poznajú nevýhody multitaskingu, ťažko sa vzdávame tohto zvyku.  Veď je predsa cenený u zamestnávateľov a viac o ňom počúvame ako o výhode, než nevýhode.

Lákavá vidina, že dokážeš naraz stihnúť viac vecí, pôsobí zvodne. Koniec koncov, deň má iba 24 hodín a ty potrebuješ ten čas využiť naplno, tak prečo nespojiť viacero aktivít do jednej?

Nejde o to, že by multitasking nebol možný. Je to tak, že mnohí z nás upadnú do pasce, keď si myslia, že stíhame viac ako v skutočnosti.

Ak sa chceš popasovať so všetkými úlohami a robiť všetky veci kvalitne, musíš pochopiť, kedy má zmysel robiť viac vecí naraz a kedy je lepšie, keď danej úlohe venuješ všetku pozornosť.

To však neznamená, že sa musíš teraz úplne vzdať svojich snov o efektivite a produktivite. Znamená to, že by si mal iba upraviť tvoju predstavu o tom, ako tieto veci vyzerajú.

Odborníčku Petru Bobekovú sme preto poprosili, aby nám prezradila, ako sa naučiť správne si zadeliť čas a priority, aby sme nezošediveli skôr, než je to nevyhnutné.

Aby ľudia stíhali nadmieru vecí, robia ich naraz

V dnešnej uponáhľanej dobe zvyknú ľudia robiť desať vecí naraz, no takýto prístup k povinnostiam nie je efektívny a ani nikdy nebude.

„Hovorí sa – keď niečo robíš, rob to poriadne, detailne a na 100 %. Bohužiaľ, dnes vidíme v kanceláriách ľudí, ktorí nemajú čas si ani navzájom povedať, aký mali víkend,“ hovorí Petra Bobeková, HR manažérka a odborníčka na pracovné prostredie.

Ľudia sú tak chaoticky zavalení prácou, že nemajú čas sa porozprávať ani s vlastnými deťmi o tom, aký mali deň, a hlavne čo sa dnes naučili. „Niektorí dokonca popritom, ako naoko komunikujú s blízkymi, už ťukajú do klávesnice, pijú rannú kávu, píšu si poznámky na nadchádzajúci míting a kontrolujú jedným okom notifikácie na mobile,“ dodáva.

Efektívnym sa multitasking zdá byť možno v konkrétnej chvíli. „Dokonca si nahovárame, akí sme výkonní, ale takto nevedomky strácame hĺbku a kvalitu. Neskôr zistíme, že na míting nie sme úplne pripravení, na e-mail sme nestihli odpovedať, alebo rýchlo odoslali nedostatočne detailný mail, alebo že sme tú kávu ani nedopili,“ vysvetľuje odborníčka.

Pri opise víkendu kolegom ani nepozeráme do očí a popritom dokončujeme iné veci alebo si ideme dokonca zatelefonovať. „Navzájom sa nevnímame a za prvú polhodinu sme nespravili nič poriadne. Ako začíname deň, tak ho aj budeme končiť,“ pokračuje.

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá