Prečo sú dlhodobé ciele kľúčové pre začínajúci biznis?

  • Sledovanie každého kroku návštevníka na stránke znie skvele. Avšak to, že to preženieš s optimalizáciou webu, môže byť často krát skôr na škodu, ako na úžitok. Platí to najmä pre začínajúce startupy, kde je kľúčom k úspechu hlavne zákazník a jeho spokojnosť.
braincover
  • Sledovanie každého kroku návštevníka na stránke znie skvele. Avšak to, že to preženieš s optimalizáciou webu, môže byť často krát skôr na škodu, ako na úžitok. Platí to najmä pre začínajúce startupy, kde je kľúčom k úspechu hlavne zákazník a jeho spokojnosť.

Či už je to klient alebo člen marketingového tímu, vždy sa nájde niekto, kto pri každej možnej príležitosti nezabudne vyzdvihnúť dôležitosť konverzií a takzvaného konverzného lieviku v biznise. Pretože to, čo na prvý pohľad neprináša zisk, akoby ani nebolo.

0*xnpYXmemOnDwgkjj

 

V online podnikaní, kde je všetko postavené na A/B testovaní a virálnych faktoroch, niekedy zabúdame na to, že máme v prvom rade budovať produkt, ktorý budú ľudia milovať. Namiesto toho plytváme našim časom na optimalizáciu odtieňa farby Call To Action tlačítka, pretože správny odtieň zelenej zvýši počet konverzií o astronomických 0,012345 percent.

Michael Cho, ktorý je tvorcom Pickcrew a Unsplash, vidí naháňanie sa za krátkodobými cieľmi takto: „Veľa ľudí sa snaží ísť stále viac a viac do hĺbky a optimalizujú aj to, čo už dávno zoptimalizované je. A to len preto, aby získali nárast o 3 alebo 4 percentá. Ale čím viac času stráviš robením týchto vecí, tým menej času ti zostane na obzretie sa dozadu a nájdení lepších príležitostí, ktoré môžu zabezpečiť nárast aj o 100% a za kratší čas.“

 

cho
Väčšinou sú kroky, ktoré vedú k premieňaniu návštevníkov na zákazníkov a získavaniu skvelého konverzného pomeru, považované za kľúčové. Marketéri sa potom sústredia primárne len na to, aby zákazníka zaujali, nemyslia však na to, ako ho uspokojiť.

Existuje však aj veľa takých podnikateľov, ktorí vlastne ani netušia prečo ich biznis tak prosperuje. Ako napríklad Ben a jeho Huckleberry Bicycles. Jeho obchod čelí veľkému úspechu aj napriek tomu, že sa nachádza v neslávnej štvrti San Francisca. „V posledných rokoch sa nám naozaj darí a stále rastieme. Avšak na otázku prečo, odpovedať neviem. Samozrejme, že vždy keď niekto do nášho obchodu vstúpi, poskytneme mu ten najlepší zážitok z nákupu a snažíme, aby bol šťastný a spokojný. Ale prečo stále prichádzajú nový ľudia? To neviem povedať,“ povedal.

bike

 

Je možné, že to je kúzlom maloobchodného podnikania. V režime offline biznisu naozaj konverzie sledovať nemôžete. Joh Wanamaker bol úplne prvým obchodníkom v histórií, ktorý umiestnil v roku 1874 reklamu v novinách. Keď sa ho opýtali na výnosy, ktoré mu reklama priniesla odpovedal: „Polovica rozpočtu, ktorý som do reklamy vložil bola zbytočná. Problém je ten, že neviem, ktorá polovica to bola.“

História ukázala, že mnoho biznisov, ktoré nemali potrebné technológie na meranie konverzií, sa aj tak stalo úspešnými. Väčšina z nich sa pritom spoliehala najmä na doručenie zákazníkom, čo možno najlepší zážitok a na to, ako ich urobiť šťastnými. Ale môžeme tento princíp z offline biznisu využiť aj v online biznise?

 

Otoč lievik opačne

0*UAe9wSAFzSruF1K6

 

Ľudia, ktorí nie sú zástancami konverzných lievikov, majú spoločnú jednu vec – nezameriavajú sa na získavanie nových zákazníkov, ale predovšetkým na udržiavanie tých existujúcich. Zakladateľ emailového giganta Mailchip, ktorého pomocou bolo za minulý rok poslaných 204,383,657,109 mailov, je zástancom opačného konverzného lievika.

„Ja jednoducho zoberiem konverzný lievik a otočím ho opačne. Tento model funguje predovšetkým na začínajúce biznisy. Začínajúci startup nemá budget na marketing. Pravdepodobne nebudeš mať na veci tohto typu ani talent. Jediná vec, ktorú máš je väčšinou len silné zanietenie pre daný projekt. Zober svoju vášeň a upriam ju na svojich zákazníkov. Poskytni im ten najlepší servis, poteš ich a daj im hodnotu,“ povedal.

zdroj: Ali Mese, medium.com, zdroj fotoghrafií:medium.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech