Prečo sú trojkári v živote úspešnejší

Rudolf Nečas / 18. februára 2016 / Lifehacking

Dobré známky na výške ti úspech nezaistia.

Koncom devätnásteho storočia boli školy navrhnuté a zamerané na výučbu poslušnosti. Počas vzostupu nášho priemyselného veku potrebovali veľké korporácie pracovníkov pre ich továrne. Účelom akademického systému bolo vytvoriť poslušných pracovníkov, ktorí sa nikdy na nič nepýtali. Učencov mali v tých časoch dostatok.

foto: flickr.com

 

Preto vznikli štandardizované testy. Akademický systém sa sám o sebe stal továrňou na štandardizovanie všetkých študentov, aby sa zabezpečilo, že zapadnú do požadovanej podoby. Pokiaľ študent zlyhal na testoch, konali sa o ďalší rok aby to mohol skúsiť znova.
Napriek skutočnosti, že sa náš svet od konca devätnásteho storočia dramaticky zmenil, sú naše školské systémy štruktúrované rovnakým spôsobom.

Jednou z najväčších zmien vo svete je bezpochyby internet. Internet zmenil svet. Ak sa chceš dozvedieť niečo, nemusíš si kúpiť encyklopédiu. Proste si to pozrieš na Wikipédií alebo Youtube, alebo milióne ďalších stránok, ktoré sú online. Existujú tony programov, ktoré učia ľudí, ako sa efektívne učiť veci primeranou rýchlosťou.

Štúdium online

foto: marble-institute.org

 

Svet sa mení na ekonomiku hnanú podnikaním a inováciami. Predpokladá sa, že do roku 2020 bude viac ako miliarda ľudí pracovať z ich domovov. Čím ďalej, tým menej ľudí bude pracovať pre jednu spoločnosť.

Svet už nepotrebuje poslušných továrenských pracovníkov. Svet potrebuje umelcov, kreatívcov, hackerov a inovátorov. Už nechceme žiť naše životy v škole a v práci od deviatej do piatej. Je nám z toho zle. Máme toho dosť. A tá najlepšia časť – nová ekonomika to vidí rovnako.

S týmto v mysli teraz môžeme skúmať, prečo sú študenti s C-čkami v indexoch všeobecne lepší, ako ich náprotivky dostávajúce A-čka a B-čka. V tomto článku sú definovaní ako kreatívni študenti, zameraní viac na ich prístup než známky. Študenti so známkami A a B sú definovaní ako nespochybniteľný status-quo.

sleep-in-class

foto: unigo.com

Prečo sú študenti s C-čkami v indexoch všeobecne lepší

1. Spochybňujú akademický systém

Študentov s C-čkami nezaujíma akademický systém. Vedia, že im niečo dá, ale neuctievajú ho. Vidia, že má veľa nedostatkov.
Okrem toho vedia, že sa učiť dá aj iným spôsobom, ako ponúka systém a že študovať sa dá aj mimo systému. Akademický svet pre nich nie je jediným prístupom k učeniu. Títo študenti sa neboja napadnúť status-quo. Aj keď vyčnievať z radu býva nepríjemné, je to stále menej nepríjemné, ako ísť dopredu zlým smerom.

2. Nie sú poslušní nasledovníci

Myslia sami za seba. Nechodia medzi riadkami, bez toho aby sa najprv spýtali, prečo tieto riadky existujú. Radšej, než by im niekto iný povedal, ako žiť svoje životy, prichádzajú s vlastnými programami. Oni robia „tik“, keď všetci ostatní robia „tak“.

-40bf3bfecd89faf4

foto: mlive.com

 

3. Nesnažia sa potešiť a zapôsobiť na svojich nadriadených

Nemíňajú ohromné množstvo energie, aby zapôsobili na svojich nadriadených. Rešpektujú a milujú svojich učiteľov, ale neuctievajú ich a nepočúvajú každú ich požiadavku. Nevidia svojich učiteľov ako strážcov ich úspechu. Nie sú závislí na referenciách alebo životopisoch. Uvedomujú si, že v dnešnom svete ich práca hovorí sama za seba – je on-line aby ju všetci videli.

 

4. Ich starosťami sú väčšie veci

Je iróniou, že ak si posadnutý svojimi známkami, nepremýšľaš dosť o svojej budúcnosti. Ľudia, ktorí dostanú C-čka lepšie vedia, ako trávia svoj čas. Zatiaľ čo ich spolužiaci dávajú tony energie aby dostali čo najlepšiu známku, oni skutočne nasledujú svoje sny. Nečakajú na ukončenie školy, aby začali žiť.

PC

foto: lifehack.org

 

5. Majú vlastnú definíciu úspechu

A-čkari a B-čkari sa usilujú motivovať dobrým prospechom a budovať na ňom svoju budúcnosť, ale C-čkari vedia, že na ňom sa úspech nezakladá. Oni vedia, kto sú. Žiadny externý štandard úspechu sa nemôže porovnávať s ich vlastným sebauvedomením – oni si definovali úspech pre seba. Nezaujíma ich o čo súťažia masy, mapujú svoje vlastné cesty.

 

6. Vedia, ako využiť schopnosti iných ľudí

Zatiaľ, čo študenti s A-čkami a B-čkami sa snažia robiť všetko sami, študenti s C-čkami okolo seba budujú armádu talentovaných ľudí, ktorí kompenzujú ich slabiny. Rovnako ako Henry Ford sa neboja priznať, že nevedia všetko. Pri jednej príležitosti bol Ford napádaný za to, že nebol inteligentný. V reakcii na útočnú líniu otázok ukázal prstom na vypytujúceho sa právnika a odpovedal:

„Dovoľte, aby som vám pripomenul, že na stole mám rad elektrických tlačidiel a stlačením toho pravého môžem privolať svojich pomocníkov, ktorí dokážu odpovedať na akúkoľvek otázku týkajúcu sa podnikania, ktorému venujem väčšinu mojich snáh. Teraz mi láskavo povedzte, prečo by som mal zahlcovať svoju myseľ všeobecnými vedomosťami za účelom byť schopný odpovedať na otázky, keď mám okolo seba ľudí, ktorí sú schopní poskytnúť mi akékoľvek znalosti, o aké požiadam?“

Ted-Takeover-Detail-2

foto: risd.edu

 

7. Dávajú prednosť nezávislému učeniu

Naozaj majú radi učenie sa. Ale radšej si sami určia smer – nechcú niekoho iného, aby im povedal, ako myslieť. Dávajú prednosť vlastnému skúmaniu a objavovaniu, aby preskúmali, čo ich prirodzene priťahuje. Nesnažia sa robiť veci nasilu, ale namiesto toho sa spoliehajú na svoje vášne.

8. Nie sú perfekcionisti

„Ak nie si v rozpakoch po uvedení prvej verzie svojho produktu, vydal si ho príliš neskoro.“ – Reid Hoffman.
Hotové je lepšie, ako perfektné. Chápu to a žijú tým. Sú zameraní na výsledky a skutočné makanie. Vedia, že perfekcionizmus vedie k otáľaniu. Radšej sa na niečo vrhnú priamo a učia sa prostredníctvom svojich chýb.
To je dôvod, prečo sa mnohým úspešným podnikateľom nedarilo v škole. Chápu, že neúspech je krásny učiteľ, aj keď mnohých z nich vyhodili zo školy.

boredom-class2

foto: kars4kids.org

 

9. Neplytvajú energiou bezmyšlienkovito

Voda sa pri normálnom tlaku vzduchu varí, keď dosiahne 100°C. Vrená je vrená – vyššie teploty nedosiahnu nič iné, než že bude viac vrieť. Ak tvoje telo potrebuje 15 minút na slnku, aby spustilo odozvu v podobe melanínu, 15 minút je tvoja „teplota varu“ pre opaľovanie. Viac ako 15 minút je nadbytočných a bude mať za následok len spálenie a vynútenú prestávku od pláže.

Študenti s C-čkami to chápu. Ich cieľom je učenie. Čokoľvek nad to je nehospodárne. Energia vynaložená, aby si na miesto A- získal A má všeobecne oveľa väčší dopad, ako daný výsledok. Je to proste plytvanie energiou. Študenti s C-čkami nevkladajú viac energie do vecí, ako potrebujú. Sú účinní, efektívni a sústredení.

doodles

foto: entertainment.ie

 

10. Sú snílci

Kým študenti idúci na A a B starostlivo počúvajú, aby pochopili, čo bude na skúške, študenti, čo chcú C sa pozerajú z okna na mraky a krajiny. Už načerpali to podstatné z prednášky. V dôsledku toho si uvoľnili niekoľko hodín každý deň, aby mohli snívať o lepšom svete. Premýšľajú o veľkých veciach, ktoré budú v živote robiť. Riešia dôležité problémy v ich mysliach.

Myslíš, že si zaznamenávajú poznámky z prednášky? Zle. Popisujú svoje nápady a plány. Keď prídu domov, spravia do školy toľko, čo musia a väčšinu svojho času trávia s priateľmi alebo prácou na svojich snoch.

Ale nemysli si, že receptom na všeobecný úspech je mať na výške iba samé C-čka. To určite nie. Musíš si vedieť správne rozvrhnúť svoj čas a energiu. Nenechaj školu, aby ťa obrala o všetko z oboch. Pracuj na sebe, rob to, čo máš rád, v čom si dobrý, čo ťa napĺňa. Škola je len malým kúskom z horskej dráhy menom život. A to, či ďalej pôjdeš hore alebo dole je len na tebe.

Trendy-Student-on-Laptop-Ashford-University

foto: ashford.edu

Zdroj: medium.com, zdroj titulnej fotografie: huffingtonpost.com,

Pridať komentár (0)