Predbehli Google Glass svoju dobu?!

  • O tom, že „wearables market“ rastie niet pochýb. Dôkazom toho je množstvo gadgetov, ktoré v poslednej dobe prišli na trh.
image_1419256112.jpeg
  • O tom, že „wearables market“ rastie niet pochýb. Dôkazom toho je množstvo gadgetov, ktoré v poslednej dobe prišli na trh.

Medzi tie najznámejšie patria zdravotné monitory, krokomery či rôzne trackery, ako sú napríklad Fitbit, Jawbone, Nike Fuelband, či Apple Watch ,ktoré majú prísť na trh v budúcom roku. Gadget market je veľmi premenlivý, pretože mnohé zo zariadení sú len akousi otázkou trendu či módy. S týmto problémov sa budú musieť vysporiadať aj Google Glass, ktoré však majú omnoho väčší potenciál ako predtým spomínané zariadenia. Jednou s najväčších nevýhod je však ich cena.

 

 

Ďaľším problémom, s ktorým je treba sa popasovať je aj otázka sociálneho prijatia. Pre množstvo ľudí sú Google Glass strašiakom, ktorý môže sledovať ich pohyb, vidieť presne to, čo vidia oni a celkovo môžu trackovať ich pohyb, či priamo identifikovať videné osoby. Všetko však má svoje hranice a Google tak bude musieť nejaké nastaviť aj v tejto oblasti.

 

Okuliare Google Glass si však už našli svoje využitie. V USA sa už teraz používajú v 19 nemociach na zlepšenie výučby, spolupráce a pri riešení zložitých situácií, ako sú náročné operácie, pri ktorých vám vie pomocou Google Glass pomôcť odborník, ktorý je vzdialený tisícky kilometrov od operačnej sály.

 

Spoločnosť Virgin Atlantic zrealizovala na letisku Heathrow šesťtýždňovú štúdiu, počas ktorej dostali zamestnanci obchodov v Duty Free zóne okuliare Google Glass. Následne pomocou nich sledovali správanie zákazníkov podľa destinácie, do ktorej leteli.

 

 

Na Google Glass vzniká už aj množstvo aplikácií. Jednou z prvých hier vôbec je aj bojová hra s názvom GlassBattle.

V tech oblasti je načasovanie veľmi dôležité. Väčšinou to býva tak, že prvá generácia výrobku je skôr pre fanatikov a neposkytuje ešte nejakú pridanú hodnotu. Postupom času, ako sa zariadenie postupne vylepšuje a zdokonaľuje, sa začína o výrobok zaujímať čím ďalej, tým viac ľudí. Pekným príkladom bol aj vývoj mobilného telefónu. Prvý mobilný telefón (či skôr tehla) vážil niekoľko kilogramov, dnes schudol na pár gramov a už to ani zďaleka nie je len mobilný telefón.

 

V blízkej budúcnosti je tu preto možnosť stať sa podobným fenoménom aj pre Google Glass. Ak by Google Glass predával Apple, s najväčšou pravdepodobnosťou by už dávno boli asi uvedené na trhu a chcel by ich mať každý.

Pýtate sa prečo? Pretože jablko.

 

zdroj: techcrunch.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech