Psychológia loga alebo nie je farba ako farba

  • Už si niekedy premýšľal nad tým, ako logo spoločnosti ovplyvňuje tvoje rozhodovanie, náladu a kúpychtivosť? Nie je žiadnou novinkou, že logo je dôležitou súčasťou každej spoločnosti. Dizajn loga by mal byť predovšetkým prispôsobený charakteru produktov a služieb, ktoré firma ponúka tak, aby oslovil cieľovú skupinu zákazníkov. Rozhodujúcu úlohu však nehrá iba grafické spracovanie a typ písma, ale aj farba loga, ktorá vraj dokáže ovplyvniť motiváciu nakupovať až o 80 percent. Ako teda vplýva farba loga na psychiku potenciálnych zákazníkov?
logo
  • Už si niekedy premýšľal nad tým, ako logo spoločnosti ovplyvňuje tvoje rozhodovanie, náladu a kúpychtivosť? Nie je žiadnou novinkou, že logo je dôležitou súčasťou každej spoločnosti. Dizajn loga by mal byť predovšetkým prispôsobený charakteru produktov a služieb, ktoré firma ponúka tak, aby oslovil cieľovú skupinu zákazníkov. Rozhodujúcu úlohu však nehrá iba grafické spracovanie a typ písma, ale aj farba loga, ktorá vraj dokáže ovplyvniť motiváciu nakupovať až o 80 percent. Ako teda vplýva farba loga na psychiku potenciálnych zákazníkov?

Modrá

Modrá je dobrá, hovorí sa. A je to naozaj pravda. Modrá farba nás nielen upokojuje, ale nám aj evokuje sebavedomie  a úspech. Spoločnosti ako Intel, Samsung, či Hewlett-Packard výberom farby rozhodne nešliapli vedľa.

blue-logo-design-psychology-1

Čierna

Vieš, prečo si Hugo Boss a Nike zvolili z celej škály farieb práve čiernu? Pretože čierna farba predstavuje silu a vyvoláva v nás pocit autority.

black-logo-design-psychology

Sivá

Táto farba sa často používa najmä v spojení s inými farbami. Výhodou sivej farby je, že je neutrálna a väčšinou po nej siahnu práve spoločnosti, ktoré sú stabilné a úspešné, čiže také, ktoré sa nepotrebujú chváliť svojou popularitou.

grey-logo-designs

Biela

Čistota, jednoduchosť, dokonalosť. Spoločnosti, ktoré stavili na nevinnú bielu, bezpochyby vedia prečo.

Zelená

Zelené logo je najobľúbenejšie medzi spoločnosťami, ktoré sa zaoberajú financiami, zdravím, prírodou a potravinami, keďže zelená farba vyjadruje čerstvosť, rešpekt a mier.

green-logo-designs

Hnedá

Dôvod, prečo si mnoho advokátskych či realitných kancelárií vyberá logo hnedej farby, spočíva v tom, že hnedá farba navodzuje pocit serióznosti a zodpovednosti.

logo-design-psychology

Žltá

Snáď žiadna iná farba nepriťahuje pozornosť tak, ako práve žltá.  Túto oslňujúcu farbu si do svojho loga najčastejšie dávajú rodinné reštaurácie a hračkárstva.

psychology-of-colour-in-logo-design

Červená

Výhodou intenzívnej červenej farby je, že posilňuje náš záujem. Červená farba je dravá, vyjadruje energiu a vzbudzuje v nás silné emócie.

red-logo-design-psychology

zdroj: inkbotdesign.com foto: inkbotdesign.com zdroj titulnej fotografie: greengurushowcase.com/behance.net

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech