Rebríčku top zamestnávateľov študentov opäť dominuje Google

Luky Gašparík Sr. / 3. novembra 2014 / Business

Až polovica študentov ekonómie či manažmentu na Slovensku túži pracovať pre Google. Americký gigant, ktorý svojím internetovým vyhľadávačom uľahčil život miliónom ľudí na celom svete, kraľuje rebríčku najžiadanejších zamestnávateľov občianskeho združenia Nexteria už štvrtý rok po sebe. Čím láka technologická firma vysokoškolákov orientujúcich sa na biznis?

Ďalšie dve miesta v rebríčku už tradične patria Esetu a Tatra banke. Viac ako 40 % oslovených študentov sa vyjadrilo, že opustiť teplú posteľ práve pre tieto dve firmy sa im oplatí. Do prieskumu sa zapojilo vyše 460 študentov a absolventov prevažne ekonomických smerov.

 

„Všetci traja víťazi imponujú študentom hlavne svojimi inováciami a úspešným rastom v príťažlivých odvetviach. Google má medzi študentmi vysokú prestíž. Na Slovensku má veľmi kvalitný tím a ponúka novým zamestnancom aj originálne pracovné prostredie a celkovo zaujímavú kultúru. Hoci je to celosvetový gigant, dokáže zakomponovať aj slovenské prvky. Eset púta pozornosť ako najúspešnejší slovenský podnikateľský príbeh a Tatra banka popri inováciách aj svojou vysokou profesionalitou,“ hovorí Radoslav Tausinger, gestor projektu Night of Chances v organizácii Nexteria.

 

 

Ďalšie dve miesta obsadili internetoví obchodníci, slovenský Martinus a americký Amazon. Potvrdzujú silnú pozíciu firiem, ktoré sa pohybujú veľmi blízko internetu a technológiám – tých sú až štyri medzi prvými piatimi. Medzi študentmi opäť rezonovali stálice prieskumu Volkswagen, Adidas či Accenture. O tom, že vysokoškoláci nesnívajú iba o práci vo veľkých nadnárodných firmách, svedčí úspech cestovnej kancelárie Bubo. Za jedného z top zamestnávateľov na Slovensku ju totiž označilo až 24 % respondentov.  V spoločnosti 15 najobľúbenejších chlebodarcov sa ocitli aj EY, KPMG, Dell, Lenovo, Slovenská sporiteľňa a PwC s podielom od 20 do 27 %.

 

 

Uspeli slovenské príbehy

„Aj tentokrát sme okrem rebríčka najžiadanejších zamestnávateľov zisťovali, ktorý z nich je pre študentov „dream jobom“. Aj tu s veľkým náskokom zvíťazil Google, nasledovaný veľkými firmami ako Tatra banka, KPMG, Adidas, Dell a Accenture. Novinkou ale je, že až tri slovenské firmy sa dostali do najlepšej desiatky – Eset, Bubo travel agency a Made by Vaculik. Všetky tri sú lídrami v atraktívnych odvetviach,“ dodáva Tausinger.

 

Nexteria kladie veľký dôraz na etiku firiem. „Vnímame, že tolerancia spoločnosti voči neetickému správaniu firiem sa z roka na rok znižuje. Veľmi nás to teší, lebo Nexteria vo všetkých svojich projektoch dlhodobo podporuje etický prístup k podnikaniu. Študentom, ktorí sa zúčastnia Night of Chances, ponúkame iba podnikateľské vzory, ktoré sú hodné nasledovania,“ povedal Tomáš Hasala, nový CEO organizácie Nexteria, ktorý na tejto pozícii nedávno vystriedal Stanislava Boledoviča, spoluzakladateľa Nexterie.

 

 

S predstaviteľmi spoločností, ktoré si študenti zvolili v prieskume, sa budú môcť stretnúť a porozprávať už 20. novembra 2014 na 4. ročníku kariérneho podujatia Night of Chances (NOC) Business 2014, ktoré sa uskutoční na Fakulte managementu Univerzity Komenského v Bratislave. K svojmu vysnívanému jobu tak môžu byť bližšie, ako pri vypĺňaní rebríčka.

 

Zdroj: TS

Pridať komentár (0)