Rozbiehaš biznis? Hľadaj skutočných klientov, nie startupistov!

Martin Bohunický / 18. novembra 2015 / Lifehacking

Keď sledujem svet začínajúcich podnikateľov, ako rozbiehajú svoj prvý biznis, vždy sa čudujem, že cielia na ľudí, ktorí sa okolo startupov pohybujú. Snažia sa zaujať ľudí, ktorí takisto ako oni niečo veľké začínajú.

 

A asi to dáva zmysel: cieliš na ľudí, ktorí sú pripravení prijať niečo nové, ktorí milujú nové veci a experimentovanie. A keď náhodou produkt nie je dotiahnutý, odpustia ti to a ešte ti aj poradia. Budem tvrdiť, že komunita startupistov je skvelá pre získanie spätnej väzby a vychytanie múch.

No zamerať sa čisto na startupistov ako svojich zákazníkov je zároveň úplne hlúpe.

 

 

Startupisti sú pre málokoho skutočná cieľovka (snáď asi pre nás :)). Sú to ľudia, ktorí akceptujú, že produkty sú vo fáze beta, respektíve nedokončené. V tejto komunite však natrafíš na pomerne podobných ľudí a nezískaš rôznorodý feedback.

Je to veľmi odlišná skúsenosť v porovnaní so spustením produktu do mimostartupových vôd. Medzi ľudí, ktorí nie sú zvyknutí odpúšťať chyby. Pre ktorých budeš musieť skutočne makať.

Tá náročná časť každého biznisu je optimalizovať ho pre ľudí v skutočnom svete. Aby boli ochotní ti platiť. Tí zákazníci, ktorí keď ti dajú peniaze, tak o tom nenapíše celý svet. Tie peniaze, z ktorých si reálne zaplatíš nájom a účty.

 

 

Aby som bol konkrétny. Nemôžeš spustiť biznis s donáškou jedla ak cieliš na startupy. Tvoji skutoční zákazníci sú v tvojej oblasti, ktorí sa chcú len najesť a nechcú pritom opustiť svoj domov, či kanceláriu. A to platí pre všetky typy produktov. 

 

Takže chceš konkrétnu radu? Nájdi si skutočnú klientelu!

Nájdi ľudí, ktorí skutočne potrebujú tvoj produkt.

Nájdi ľudí, ktorí potrebujú tvojim produktom vyplniť vážnu dieru v ich živote alebo biznise.

Nájdi ľudí, ktorí ani nevedia, čo startup je.

Nájdi ľudí, ktorí sú ochotní platiť.

 

zdroj: medium.com

Pridať komentár (0)