Moti­vá­ciu hľa­daj na začiat­ku, nie na miliar­do­vom kon­ci

/ 10. decembra 2015 / Lifehacking

My ľudia radi osla­vu­je­me prí­be­hy o úspe­chu. Inšpi­ru­jú nás veľ­ké spo­loč­nos­ti, úspeš­ní ľudia a veľ­ké úspe­chy.

Sú to veci, ktoré sa všade objavujú na titulkoch a motivujú nás, aby sme sa do toho poriadne opreli každý deň. Tieto príbehy sú motivujúce a inšpirujúce, ale tiež zastrašujúce.

Jons-and-Woz_thumb800

 

Často až tak zastrašujúce, že si kladieme otázku prečo to všetko robíme. Porovnávame náš malý projekt s veľkými, ktoré už existujú mnoho rokov. Na náš pomyselný piedestál sme dali všetkých a všetko.

Aj keď by sme to už mali vedieť lepšie, stále veríme na "úspech cez noc". Chceme okamžité uspokojenie a vždy hľadáme tajný recept na úspech, aj keď už vieme, že neexistuje. Z nejakého dôvodu je nemožnosť nájdenia perfektnej odpovede pre nás veľmi neuspokojujúca, hlavne keď sa niekoho pýtame na ich tajomstvo úspechu. Napriek tomu sa pýtame ďalej.

Jedna vec, ktorá často pomáha dať veci do perspektívy, je pozrieť sa na začiatky. Radšej ako na konečný výsledok sa pozri ako niečo začalo. Tajomstvo často leží priamo tam, na začiatku, ktorý vyzerá veľmi podobne ako začiatok tvojho nového projektu. Je to fáza, s ktorou sa môžeme všetci stotožniť, pretože len veľmi málo projektov odštartuje „veľkým treskom“.

Mexico_11_130342917910060000

 

Asi poznáš bláznivý „úspech cez noc“ hry Angry Birds. Málokto ale vie, že traja zakladatelia predtým vytvorili viac ako 50 hier a takmer zbankrotovali. Angry Birds bol jedným z posledných pokusov na zachránenie spoločnosti. Takže to určite nebolo také jednoduché.

 

„Každý, kto ti chce predať okamžitý úspech alebo bohatstvo nemá záujem o tvoj úspech; má záujem o tvoje peniaze.“ – Ben Bennett.

 

Stačí sa pozrieť na niektoré z obľúbených webových stránok a služieb a to, ako vyzerali a pracovali len pred 10-20 rokmi. Je to proste trik, ktorý pomáha dať veci do perspektívy. Skromné začiatky nám často povedia viac ako prepracovaný výrobok, ktorý vďaka nim vznikol o mnoho rokov neskôr.

Tak sa na to poďme pozrieť.

 

twitter-homepage-2006

 

Twitter

Áno, Twitter v roku 2006 vyzeral takto. Ešte aj na rok 2006 je to úplne hrozné. Ale to je miesto, kde to všetko začalo a všetko čo sa počíta je, že existuje a nie je len myšlienkou v niekoho hlave.
YouTube-as-it-was-back-in-April-2005

 

YouTube

Aj keď YouTube ani dnes nie je známe kvôli svojmu krásnemu dizajnu, takto vyzeralo v roku 2005. Vtedy to bol malý nápad, ktorý sa raz stane niečím veľkým.
1363872702695

 

Facebook

Dnes najpoužívanejšia sociálna sieť vyzerala ako v roku 2004 takto a celé roky po tom sa nezmenila. Dizajn Facebooku rozhodne nebol dôvodom, prečo sa služba stala tak populárnou.
2012_airbnb_admin

 

Airbnb

Stránka dnes tretieho najhodnotnejšieho startupu na svete vyzerala v roku 2012 takto. Áno, nie sú to ani štyri roky. Zmenilo sa toho veľa.

uber21

 

Uber

Uber v roku 2013, ešte to odvtedy nie sú ani tri roky. Dnes je najhodnotnejším startupom na svete s hodnotou ohromných 51 miliárd dolárov. Ale čo sa týka základnej funkcionality, takmer sa nezmenil.
0-d0cT27pBfyI-0AGA

 

Spotify

A takto vyzeralo Spotify v roku 2006. Skromné začiatky, ale fungovalo to – a o to ide. Ľudia tam chodia kvôli hudbe, nie vizuálnym zážitkom.

Vždy si pamätaj – tajomstvo je v skromných začiatkoch, na ktoré sa často zabúda. Každý niekde začal. Tým začiatkom takmer nik nevenuje pozornosť. Nie sú sexy, ani nijako zvlášť zaujímavé. Nikto sa nestará o 50 hier, ktoré boli pred Angry Birds. Ale je to tých 50 hier, ktorým musíme venovať pozornosť.
BN-CR413_0506RO_P_20140506190724

Zdroj: medium.com

Pridať komentár (0)