Tereza otvára prémiovú cukráreň. Ľudia o jej koláčoch hovoria ako o najlepších, ktoré jedli

  • Aktuálne na našom trhu vzniká nový sladký biznis s veľkým potenciálom na úspech
  • Je to prémiová slovenská cukrárenská výroba inšpirovaná francúzskym postupom výroby cukroviniek, ktorá stojí za tvoju pozornosť
Monamé Patisserie
Monamé Patisserie
  • Aktuálne na našom trhu vzniká nový sladký biznis s veľkým potenciálom na úspech
  • Je to prémiová slovenská cukrárenská výroba inšpirovaná francúzskym postupom výroby cukroviniek, ktorá stojí za tvoju pozornosť

28-ročná Tereza Čankyová je Chief pastry chef v celkom novom projekte s názvom Monamé Patisserie. Stojí za ním spoločne s bratom Milanom a jeho investičnou spoločnosťou boring brothers, ktorú spoluvlastní spoločne s Pavlom Kubánom.

Táto trojica aktuálne rozbieha prémiovú slovenskú cukráreň inšpirovanú francúzskym postupom výroby cukroviniek. Tereza má na starosti prioritne veci okolo výroby, receptúr, kvality aj technologických postupov a brat Milan sa spoločne s Palom venujú skôr biznisovým aspektom, cashflow, obchodu, marketingu a podobne.

  • Prečo sa Tereza rozhodla otvoriť  si vlastnú prémiovú cukrárenskú výrobu
  • V čom sú jej zákusky celkom iné ako ostatné
  • Koľko eur si rozbeh tohto projektu vyžiadal
  • Čo by poradila začínajúcim podnikateľom

Čomu si sa venovala predtým, než si sa rozhodla založiť Monamé Patisserie? Bolo vždy tvojím snom viesť vlastnú cukráreň?

Vyštudovanú mám ekonómiu a manažment, ale už počas štúdia som cítila, že to nie je smer, ktorým sa chcem v živote vydať, a učarovalo mi vymýšľanie a tvorba dezertov, koláčov a tort. Po skončení štúdia som si spravila potrebné školenia a pracovala som v rôznych prevádzkach, kde som postupne zbierala vedomosti, až z toho vznikla túžba založiť si vlastnú cukrárenskú výrobu, ktorú môžem viesť vlastným smerom.  

Spomínaš si na prvotný impulz, keď si si povedala, že ideš skúsiť šťastie v cukrárenskom biznise?

Prioritne to bola asi sebarealizácia a túžba vybudovať si niečo vlastné, presne podľa svojich pravidiel, tak, ako si človek predstavuje. 

Môžeš nám bližšie priblížiť, o aký koncept ide? V čom je jedinečný a aký je váš biznis model? 

Keď to zoberieme cez naše poslanie, tak je to o tom, že chceme ľuďom prinášať radosť, potešenie a chuť do života, vytváraním kúzelných chuťových chvíľ s našimi produktami.

V skratke to znamená, že chceme, aby boli dezerty opäť vnímané ako niečo výnimočné, čo si vieme dopriať ako odmenu a potešenie, a nemali by byť brané len ako povinnosť niečoho sladkého po jedle.

Veríme, že kombinácia jednotlivých chutí, samotných vrstiev našich dezertov a ich vizuálnej stránky to spĺňajú a ľuďom naozaj prinášajú radosť. 

Lieskovo-orieškový raj
zdroj: Monamé Patisserie

V rámci spoluprác s podnikmi prinášame do segmentu okrem dodávania koláčov celkovú službu ako marketingové podklady, aby prevádzky vedeli propagovať koláče bez ďalších investícií. Rovnako budeme mať interný systém, kde budeme presne vedieť, v akej prevádzke sa aké koláče predávajú a kedy sa predávajú.

Znamená to, že prevádzkam budeme vedieť dodávať presne také koláče, aké majú ich zákazníci radi, a presne v tie dni, keď sa predávajú najviac, a prevádzkam odpadne starosť s vybavovaním objednávok. A máme pripravených množstvo ďalších materiálov, ktoré prevádzkam uľahčia prácu a zefektívnia predaj. 

Nepredávame teda len samotný koláč, ale koncovým zákazníkom chceme poskytnúť zážitok a prevádzkam poskytneme komplexnú službu. 

Takéto podnikanie si vyžaduje viac ako len radosť z pečenia. Odkiaľ a kde ste čerpali dôležité know-how? 

V rámci nášho konceptu sa snažíme prepájať naše osobné stvárnenie modernej cukrárne s inovatívnym prístupom k tradičným metódam výroby cukrárenských výrobkov.

Vieme, aké chute ľudia na Slovensku preferujú, a tie sa následne snažíme kombinovať s modernejšími postupmi a ingredienciami z francúzskych patisserie.

Inšpiráciu teda primárne hľadáme v slovenskej a francúzskej kuchyni, a samozrejme, nemôžeme zabudnúť na našich zákazníkov, kde sa rovnako snažíme reagovať na ich spätnú väzbu. 

Malinová tyčinka-min
zdroj: Monamé Patisserie

Zrealizovať takýto projekt si určite vyžaduje aj značné financie. Koľko eur ste museli investovať do prevádzky pri začiatku podnikania?

Keďže sme stále v procese zariaďovania prevádzky, tak presné číslo nemáme, ale rátame, že celková investícia bude niekde na úrovni okolo 60 000 €.

Odkiaľ ste čerpali financie? Nebáli ste sa zadlženia? Zrejme vám pomohla aj spomínaná investičná firma.

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá