Toto je 10 skvelých projektov Starbucks, ktoré dokazujú, že je jedna z najlepších spoločností sveta

  • Spoločnosť Starbucks je zrejme najväčším svetovým brandom, ktorý ťa napadne v spojitosti s kávou
  • Má svojich fanúšikov aj odporcov, no pri 25 000 prevádzkach v 75 krajinách sveta je to prirodzené
  • Na svojom konte má až 10 projektov s dopadom na spoločnosť - pomáha utečencom, mladým, veteránom aj tým bez jedla
 srcset
facebook
  • Spoločnosť Starbucks je zrejme najväčším svetovým brandom, ktorý ťa napadne v spojitosti s kávou
  • Má svojich fanúšikov aj odporcov, no pri 25 000 prevádzkach v 75 krajinách sveta je to prirodzené
  • Na svojom konte má až 10 projektov s dopadom na spoločnosť - pomáha utečencom, mladým, veteránom aj tým bez jedla

Z jednej jedinej pobočky v americkom Seattli je dnes nadnárodná korporácia. Starbucks ako výrobca kávy a najväčší reťazec kaviarní na svete sa už pýši 25 000 prevádzkami v 75 krajinách po celom svete. Mnohí ho milujú a na sladkú kávu s premysleným marketingom nedajú dopustiť, iní túto značku nemôžu ani cítiť a kritizujú ho za ničenie pravého kávového umenia. My sme sa dnes pozreli na oblasť, ktorej sa Starbucks venuje mimo kávového priemyslu. Na jeho aktivity v sociálnej oblasti. Dozvedeli sme sa, že na svojom konte má desiatku zaujímavých projektov, ktoré sa venujú viacerým sociálnym skupinám a niektoré z nich ti priblížime. Za svoju víziu Starbucks považuje vytváranie väzieb so svojimi partnermi, dodávateľmi a zákazníkmi tak, aby bolo možné dosiahnuť globálnu zmenu.

Do roku 2022 chce zamestnať vo svojich prevádzkach 10 000 utečencov

V záznamoch United Nations Refugee Agency je až 21 miliónov ľudí so statusom utečenca. Keďže takýchto ľudí spoločnosť vníma ako bojovníkov za spravodlivosť a lepší život, do piatich rokoch chce vo svojich pobočkách zamestnať až 10 000 z nich a ponúknuť im tak „fresh start“. Rovnako tak vo svojom projekte pre veteránov zamestnáva až 12 000 ľudí a príležitosť ukázať svoj talent dostalo aj 36 000 mladých ľudí vo veku od 16 do 24 rokov. Všetky zdanlivo znevýhodnené skupiny si pri prijímacích pohovoroch prechádzajú úplne rovnakým postupom ako klasický zamestnanec a Starbucks si ich „preklepne“.

Do roku 2022 plánuje ponúknuť zamestnanie alebo pomôcť s výchovou 100 000 mladých ľudí

Cieľ znel jasne – do roku 2018 ponúknuť možnosť zamestnať sa desiatke tisíc šikovných mladých ľudí. Výsledky sú však omnoho vyššie a Starbucks sa môže pochváliť dosiahnutím čísla 40 000 a svoje nároky zvyšuje. Do piatich rokov chce mať vo svojich pobočkách až 100 000 mladých ľudí a plánuje pomáhať aj so štúdiom. Každý zo zamestnancov v USA, ktorý nemá dokončenú vysokú školu a pracuje viac ako 20 hodín týždenne, má možnosť dokončiť si školu na Arizona State Univerzity v rámci programu Starbucks Collage Achievement Plan.

V rámci nadácie spoločnosť rozdáva milióny ročne

Od roku 1997 funguje po celom svete tzv. Starbucks Fundation. Okem každoročne rozdaných miliónov na vzdelávanie a pre neziskové organizácie sa prostredníctvom nadácie dostávajú peniaze aj na miesta, kde je mimoriadne znečistená voda a finančnej podpory sa dostáva aj plantážnikom, ktorí sa zameriavajú na pestovanie kávy, čaju a kakaa, čo sú hlavné produkty, s ktorými Starbucks obchoduje.

Do roku 2025 zamestnať 25 000 vojnových veteránov a ich rodinných príslušníkov 

Starbucks si dal do roku 2018 záväzok zamestnať 10 000 veteránov. Aj tento cieľ sa im podarilo naplniť už s dostatočným predstihom a v roku 2017 spoločnosť zvýšila svoj cieľ na 25 000 do roku 2025. Celkovo 100 rodín spojených s vojenským výcvikom má dostať od spoločnosti pomoc už do roku 2022.

Podporuje malé komunity dodávateľov a farmárov

Starbucks si v rámci svojej stratégie zaumienil aj podporu malých farmárov, ktorí sú pre nich dodávateľmi tých najdôležitejších surovín. Celkovo už do kolaborácií s lokálnymi komunitami plantážnikov (aj vďaka svojmu programu C.A.F.E.) investoval 70 miliónov dolárov. Snaží sa o zachovanie kvality svojich produktov a podpora týchto malých ekonomík aj spolupráca s mnohými mimovládnymi organizáciami to zabezpečuje. Spoločnosť nezabúda ani na svoje rodné mesto, ktorým je Seattle. Podporuje umelcov, šport, školy aj jednotlivcov.

Bojuje proti chorobám v rozvojových krajinách

Keďže stále viac farmárskych komunít sa zapája do spolupráce so Starbucksom, spoločnosť sa rozhodla podporiť tento región a zapojila sa do známeho projektu (RED), ktorý v rozvojových krajinách (Ghana, Keňa, Rwanda, Tanzánia, Zambia) bojuje s chorobami ako AIDS, tuberkulóza alebo malária. Nadácia aj vďaka spolupráci s veľkými svetovými brandmi ako je Starbucks, získala od vzniku v roku 2006, 500 miliónov dolárov. Samotný Starbucks doposiaľ venoval viac ako 14 miliónov.

Nepredané jedlo putuje do food bánk

Tušil si, že odpad z jedla je ročne pôvodcom až 20 ton skleníkových emisií? Aj preto je dôležitá taká jednoduchá a efektívna vec, akou je zvyšky jedla darovať. Aj táto oblasť patri medzi tie, ktorými Starbucks pomáha. Spoločnosť sa 100-percentne podieľa na projektoch darovania potravín (napríklad Feeding America), 50 miliónov jedál ročne takto odovzdá tým, čo to potrebujú a zo skládok zachráni až 60 miliónov ton odpadu.

Navyše sa snaží inšpirovať mnoho ďalších spoločností, aby sa správali rovnako. A keďže len v Amerike sa na ceste medzi pestovateľom a naším tanierom stratí až 40 % potravín a každý siedmy obyvateľ si nie je istý, či bude mať zajtra na jedlo, je to naozaj zmysluplný projekt.

Najnovšie video