Toto sú najsexistickejšie reklamy, ktoré Slovákov „šokovali“ za posledný rok

  • Súťaž Sexistický kix už po tretíkrát vyberala najsexistickejšiu reklamu, ktorú zadávatelia nasadili za uplynulý rok
  • Ocenenie si „zaslúžila“ značka Klenoty Aurum, ktorú na vrchol rebríčka nominovala odborná porota
  • U verejnosti „zvíťazila“ reklama spoločnosti RV Trailer
zdroj: Facebook používateľa Veronika Martinkovičová
  • Súťaž Sexistický kix už po tretíkrát vyberala najsexistickejšiu reklamu, ktorú zadávatelia nasadili za uplynulý rok
  • Ocenenie si „zaslúžila“ značka Klenoty Aurum, ktorú na vrchol rebríčka nominovala odborná porota
  • U verejnosti „zvíťazila“ reklama spoločnosti RV Trailer

Súťaž Sexistický kix, ktorá už po tretíkrát vyberala najsexistickejšiu reklamu za uplynulú sezónu, pozná víťazov. Nálepka „najsexistickejšia“ za nevhodné nahotinky v reklame putuje značke Klenoty Aurum, ktorá prišla na jeseň tohto roka s poriadne odvážnou kampaňou. Na túto priečku ju nominovala odborná porota.

Najsexistickejšiu reklamu vyberala aj široká verejnosť v internetovom hlasovaní na webe samotnej súťaže. Za úplný top označila reklamu spoločnosti RV Trailer.

Zobraziť celú galériu (4)
zdroj: Sexistický kix

V tesnom závese za anticenou sa v hlasovaní verejnosti umiestnila reklama pizzerie TUSI, v ktorej reštaurácia hovorila o tom, že správna žena by mala svojmu mužovi pred servírovaním večeru starostlivo prihriať a použila k tomu nevhodný vizuál. Žena na ňom totiž sedí rozkročená na sporáku.

Zobraziť celú galériu (4)
zdroj: Sexistický kix

Blízko k titulu „najsexistickejšia“ reklama mal aj inzerát od neznámej firmy na čistenie cesnaku v Raslaviciach.

Zobraziť celú galériu (4)
zdroj: Sexistický kix

Medzi nominácie na anticenu sa dostali aj ďalšie nevhodné reklamy, pri ktorých by mali ich zadávatelia popremýšľať o etike. Súťaž Sexistický kix pranieruje neetickú reklamu, ktorá znevažuje ľudí na základe rodu.

„Anticena Sexistický kix chce týmto spôsobom pre ľudí vytvoriť priestor, aby mohli verejne protestovať proti sexizmu v reklame. Veríme, že práve možnosť vybrať si z rôznych sexistických prvkov poukáže na skutočnosť, že verejnosť nevníma ako problematickú iba nahotu, ale aj rodové stereotypy, spredmetňovanie či znevažujúci jazyk,“ povedala o anticene Jitka Dvořáková, spoluorganizátorka anticeny Sexistický kix.

Zdroj: Facebook súťaže Sexistický kix

 

Najnovšie video