Volkswagen má hlavu v smútku. Môže predávať len polovicu svojich modelov

  • Od 1. septembra sa musia udávať hodnoty spotreby paliva a emisií meraných podľa štandardu WLTP
  • Platí to pre všetky novo homologizované modely osobných vozidiel a nové motory
  • Táto novinka spôsobuje pomerne veľké problémy automobilkám, ktoré sú nútené vyraďovať z ponuky modely, ktoré homologizáciu nestihli
zdroj: Volkswagen
  • Od 1. septembra sa musia udávať hodnoty spotreby paliva a emisií meraných podľa štandardu WLTP
  • Platí to pre všetky novo homologizované modely osobných vozidiel a nové motory
  • Táto novinka spôsobuje pomerne veľké problémy automobilkám, ktoré sú nútené vyraďovať z ponuky modely, ktoré homologizáciu nestihli

So zmenami sa pasuje samozrejme aj Volkswagen. Ten od začiatku septembra nepredáva sedem zo svojich štrnástich modelových radov. Tú najväčšiu komplikáciu predstavuje samotná skutočnosť, že automobilky dostali na homologizáciu len 14 mesiacov. Dá sa tak očakávať aj v skutku veľký pokles predajov a to v septembri, októbri aj novembri.

Nakoľko modely, o ktoré je malý záujem, sa homologizovať neoplatí, je možné, že v cenníkoch Volkswagenu sa dokonca vôbec neobjavia. Zmeny sa však nevyhnú ani obľúbených modelov. Napríklad Golf R bude chudobnejší o sedem kilowattov a manuálnu prevodovku. Ponuka GTI bude taktiež čiastočne obmedzená. Samozrejme na podobné regulácie musia reagovať aj ostatné automobilky, aj preto nemôžeme byť prekvapení, že taká Škoda Fabia je v súčasnosti k dispozícii len s trojicou najslabších motorov.

Čo je to WLTP?

Aká je spotreba jedného automobilu? Vďaka jednotnému jazdnému cyklu WLTP môže spoločnosť Volkswagen teraz na túto otázku odpovedať ďaleko presnejšie. Pretože nová metóda merania spotreby paliva sa približuje k podmienkam reálnej premávky. A od septembra nahradí predtým používaný štandard NEDC.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Drahomír Piok (@draho),

WLTP je skratka pre Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure. Predstavuje celosvetovo harmonizovaný testovací štandard pre ľahké úžitkové vozidlá a popisuje nové pravidlá určovania hodnôt spotreby paliva. Na základe reálnych jazdných údajov získaných z celého sveta pomôže tento postup v budúcnosti simulovať realite blízku jazdu automobilom aj v laboratórnych podmienkach. Štandard WLTP zohľadňuje nielen rôzne situácie a rýchlosti v cestnej premávke, ale aj rôzne varianty výbavy a hmotnostné triedy automobilov.

Dôvody pre zavedenie WLTP

Spotreba vozidla sa môže odlišovať od hodnôt udávaných výrobcom. Spoľahlivosť výsledkov meraných na základe nového európskeho jazdného cyklu NEDC bola preto vždy predmetom kritiky. Dôvodom je to, že skutočná spotreba paliva závisí vo veľkej miere od individuálneho štýlu jazdy a výbavy vozidla. Napríklad od toho, či vozidlo jazdí prevažne v mestskej premávke, na cestách mimo mesta alebo po diaľniciach.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Drahomír Piok (@draho),

Pre zohľadnenie týchto rozdielov boli teoretické podmienky cyklu NEDC upravené na dynamickejší jazdný profil, ktorý sa zakladá na štatistickom zisťovaní a hodnotení priemerných užívateľských profilov: Celkovo sa zohľadňuje vyššie zrýchlenie, vyššia priemerná rýchlosť a vyššia maximálna rýchlosť. A namiesto simulácie kombinovanej mestskej a mimomestskej premávky je teraz vozidlo testované v štyroch rôznych rýchlostných rozsahoch.