Zbo­hom Drop­pie, je čas ísť ďalej

Martin Herman / Martin Faith / 27. októbra 2015 / Business

Slo­ven­ská social dis­co­ve­ry služ­ba Drop­pie dnes ozná­mi­la, že kon­čí. Po vyše roku fun­go­va­nia sa tím roz­ho­dol, že je čas pohnúť sa ďalej. Pri­ná­ša­me vám vyhlá­se­nie Drop­pie.

 

Pred rokom sme sa vydali naproti nášmu veľkému snu - započať novú éru social discovery služieb. Vďaka všetkým pokrokom v oblasti geolokačných služieb pre mobilné zariadenia sme si boli istí, že rok 2014 je tým ideálnym pre spustenie location-based social aplikácie. 

 

 

Droppie vzniklo z niekoľkých dôvodov. Boli sme už unavení zo všetkých tých timelines, followers a hashtaghs (#toomuch #hipster, *pozn. redakcie). Naše steny na Facebooku a feedy na Twittri sa stávali prehľadom mediálnych postov a kôli všetkým tým stránkam, ktoré sme mali nalikeované sme prestávali vidieť to, čo nás naozaj zaujímalo – super content od super ľudí. Našou víziou bolo vytvorenie platformy, ktorá umožní ľudom komunikovať s hocikým, nielen dokolečka s tými istými ľuďmi. Zároveň sme sa ale nesnažili vytvoriť dating appku. 

 

"Našou víziou bolo vytvorenie platformy, ktorá umožní ľudom komunikovať s hocikým, nielen dokolečka s tými istými ľuďmi."

 

V naších očiach bol jedine super content (aka great content) tým relevantným contentom. A ako všetci vieme, zvedavosť ako taká je základnou ľudskou vlastnosťou. Odrazili sme sa od týchto predpokladov a za niekoľko mesiacov sa nám podarilo vytvoriť open beta verziu pre iOS a Android, so spustením v našej domovskej Bratislave v Decembri 2014. Zanedlho sme boli tak zahltení spatnými väzbami, že sme sa rozhodli redesignovať veľkú časť Droppie a re-launchnúť o dva mesiace neskôr. 

 

 

Ako nám narastal počet používateľov, dostali sme možnosť analyzovať nazbierané dáta. Zaujímalo nás predovšetkým ako používatelia navzájom komunikujú a zistili sme, že je to veľmi ďaleko od naších očakávaní. Pridali sme tak nové funkcie, upravili tie už existujúce a ďalej pracovali s dátami. Chceli sme tak motivovať ľudí k tomu, aby Droppie používali podľa našich zámerov. 

 

Postupne sa nám ale začala odkývať nepríjemná realita: content, ktorý tu bol tvorený, nebol dostatočne relevatntný a silný, aby sa ľudia vracali. To je tiež dôvodom, prečo sa nám nedarilo udržať rast bez jeho živenia nákladnou reklamou.

 

 

Zistili sme, že blízkosť umiestnenia (“location proximity”) nestačí k tomu, aby sme zaistili pre naších používateľov zaujímavý obsah. Na to je potreba oveľa viac technológií, ako napríklad rozpoznávanie obrazu. Nanešťastie, väčšina z nich ešte nie je dostupná a ich vývoj by bol pre nás priveľkým sústom. 

 

Droppie nedorástlo ku splneniu naších snov a aj keď je ťažké priznať si porážku, veríme, že je čas ísť ďalej. Po dlhej diskusii s tímom, s našimi poradcami a investormi sme sa rozhodli, že službu Droppie 1. Decembra 2015 uzavrieme. 

 

 

Bola to úžasná cesta a chceme sa veľmi poďakovať každému, kto nás v priebehu posledného roka podporoval.

 

Tím Droppie

 

Za tím Startitup prajem partií z Droppie veľa úspechov do budúcna. Každý fail je obrovská škola. So skúsenosťami z amerického trhu majú na čom stavať a už teraz sa teším na ich ďalšie projekty.

Pridať komentár (0)