Zbohom Droppie, je čas ísť ďalej

Martin Herman / Martin Faith / 27. októbra 2015 / Business

Slovenská social discovery služba Droppie dnes oznámila, že končí. Po vyše roku fungovania sa tím rozhodol, že je čas pohnúť sa ďalej. Prinášame vám vyhlásenie Droppie.

 

Pred rokom sme sa vydali naproti nášmu veľkému snu – započať novú éru social discovery služieb. Vďaka všetkým pokrokom v oblasti geolokačných služieb pre mobilné zariadenia sme si boli istí, že rok 2014 je tým ideálnym pre spustenie location-based social aplikácie. 

 

 

Droppie vzniklo z niekoľkých dôvodov. Boli sme už unavení zo všetkých tých timelines, followers a hashtaghs (#toomuch #hipster, *pozn. redakcie). Naše steny na Facebooku a feedy na Twittri sa stávali prehľadom mediálnych postov a kôli všetkým tým stránkam, ktoré sme mali nalikeované sme prestávali vidieť to, čo nás naozaj zaujímalo – super content od super ľudí. Našou víziou bolo vytvorenie platformy, ktorá umožní ľudom komunikovať s hocikým, nielen dokolečka s tými istými ľuďmi. Zároveň sme sa ale nesnažili vytvoriť dating appku. 

 

„Našou víziou bolo vytvorenie platformy, ktorá umožní ľudom komunikovať s hocikým, nielen dokolečka s tými istými ľuďmi.“

 

V naších očiach bol jedine super content (aka great content) tým relevantným contentom. A ako všetci vieme, zvedavosť ako taká je základnou ľudskou vlastnosťou. Odrazili sme sa od týchto predpokladov a za niekoľko mesiacov sa nám podarilo vytvoriť open beta verziu pre iOS a Android, so spustením v našej domovskej Bratislave v Decembri 2014. Zanedlho sme boli tak zahltení spatnými väzbami, že sme sa rozhodli redesignovať veľkú časť Droppie a re-launchnúť o dva mesiace neskôr. 

 

 

Ako nám narastal počet používateľov, dostali sme možnosť analyzovať nazbierané dáta. Zaujímalo nás predovšetkým ako používatelia navzájom komunikujú a zistili sme, že je to veľmi ďaleko od naších očakávaní. Pridali sme tak nové funkcie, upravili tie už existujúce a ďalej pracovali s dátami. Chceli sme tak motivovať ľudí k tomu, aby Droppie používali podľa našich zámerov. 

 

Postupne sa nám ale začala odkývať nepríjemná realita: content, ktorý tu bol tvorený, nebol dostatočne relevatntný a silný, aby sa ľudia vracali. To je tiež dôvodom, prečo sa nám nedarilo udržať rast bez jeho živenia nákladnou reklamou.

 

 

Zistili sme, že blízkosť umiestnenia (“location proximity”) nestačí k tomu, aby sme zaistili pre naších používateľov zaujímavý obsah. Na to je potreba oveľa viac technológií, ako napríklad rozpoznávanie obrazu. Nanešťastie, väčšina z nich ešte nie je dostupná a ich vývoj by bol pre nás priveľkým sústom. 

 

Droppie nedorástlo ku splneniu naších snov a aj keď je ťažké priznať si porážku, veríme, že je čas ísť ďalej. Po dlhej diskusii s tímom, s našimi poradcami a investormi sme sa rozhodli, že službu Droppie 1. Decembra 2015 uzavrieme. 

 

 

Bola to úžasná cesta a chceme sa veľmi poďakovať každému, kto nás v priebehu posledného roka podporoval.

 

Tím Droppie

 

Za tím Startitup prajem partií z Droppie veľa úspechov do budúcna. Každý fail je obrovská škola. So skúsenosťami z amerického trhu majú na čom stavať a už teraz sa teším na ich ďalšie projekty.

Pridať komentár (0)