Zbohom Urban Space, vitaj The Velvet! Bratislava má nový podnik svetového kalibru

  • Majitelia Gorila Urban Space sa rozhodli pre zmenu
  • Kníhkupectvo zmizlo a na jeho mieste vznikol nový elegantný podnik
  • My sme sa zúčastnili otváračky a bola neskutočná
20181116_210954
Redakcia Startitup
  • Majitelia Gorila Urban Space sa rozhodli pre zmenu
  • Kníhkupectvo zmizlo a na jeho mieste vznikol nový elegantný podnik
  • My sme sa zúčastnili otváračky a bola neskutočná

Gastronómia je ťažký biznis. Aby si zaujal zákazníka, potrebuješ sa odlíšiť od konkurencie, nastaviť latku vysoko a potom si ju aj udržať. Svoj osvedčený recept na to má aj Ján Budaj, spolumajiteľ konceptov Urban House a Old Fashioned bar. Teraz do zbierky pribudol The Velvet. Ten sídli na mieste, kde kedysi stálo kníhkupectvo s kaviarňou Gorilla Urban Space a má naozaj čo ponúknuť.

Nahoď kvádro, toto sú 20. roky!

Ak si myslíš, že je to podobný koncept ako Old Fashioned alebo Michalská Cocktail Room, si na omyle. Obe spomináné sú totižto Speakeasy, čo boli tajné bary počas alkoholovej prohibície. The Velvet je všetko, len nie tajný, je pyšný, hrdý a jagavý. Je to klub s aurou, ktorý na teba kričí a láka ťa dovnútra, aby si okúsil, čo všetko ti môže ponúknuť. V takomto klube by si kľudne stretol Veľkého Gatsbyho keby bol skutočný a v podobnom určite žúroval aj Al Capone na vrchole svojej slávy. V skratke, nestratil by sa ani medzi špičkovými klubmi svetových metropol. 

Už pri vstupe vieš, že si súčasťou niečoho iného. Vítajú ťa muži v oblekoch, kabát ti berú dámy v koktailových šatách, nedostávaš papierové číslo, ale kartičku. Sú to možno maličkosti, ale práve tie dotvárajú celé dielo. Vo vnútri už na teba číha Art Deco z každého rohu, sú tu veľkolepé lustre, elegantné kožené kreslá či stoly z dreveného masívu.

Na detaily sa myslelo aj pri rovnošate obsluhy, ktorá tiež vyzerá, že by sa v 20. rokoch 20. storočia nestratila. Čím ďalej sa prechádzaš v klube, tým viac si všímaš aký je rôznorodý. Nevytvára však dojem chaosu, ale perfektného dizajnu. Rôzne kúsky k sebe dokonale pasujú a zároveň od seba oddeľujú rôzne časti podniku. Na maličkostiach sa nešetrilo, dokonca aj mydlo na toaletách je značky Aesop. Majitelia chcú, aby sa tu zákazníci cítili čo najlepšie a to z tohto miesta naozaj cítiť. 

Slovami dizajnéra a spolumajiteľa

O podniku nám porozprával aj Ján Budaj, ktorý sa dizajnu vášnivo venuje a sám ho nadizajnoval. Ako sám dodáva, do ničoho si nenechá kecať a dokonca sa háda, aby si presadil to svoje. Inšpiráciu získal hlavne z cestovania, kde si všetko, čo sa mu páči, poctivo zapisuje a fotí.

Naľavo Ján Budaj spolumajiteľ, napravo manažér podnikuZobraziť celú galériu (10)
zdroj: Startitup naľavo spolumajiteľ Ján Budaj, napravo manažér podniku

Prečo The Velvet?

Kvôli lokalite. Prevádzka je situovaná na Námestí SNP, kde sa odohrala zamatová revolúcia v roku 1989. A zamat sa povie po anglicky Velvet, takže preto. A práve preto máme oficiálne otvorenie pre verejnosť naplánované na 17. novembra.

Ako je podnik členený?

Tretinu podniku tvorí reštauračná časť, ktorej súčasťou je lavicové sedenie. V tomto priestore sa dajú spájať stoly, kde vznikla tzv. reštauračná časť. Dve tretiny podniku tvorí loungeová časť, barové sedenie a dva VIP boxy vyvýšené vzadu. Toto sú už tie večerné kokteilové časti.

Prečo ste sa rozhodli pre štýl 20. rokov?

Ja som vždy inklinoval k takémuto štýlu ako je art deco a podobné vplyvy 20-tych a 30-tych rokov. Chcel som také staré dobré časy priniesť naspäť. Nemám rád minimalizmus, mám rád maximalizmus. Štýl ako je Great Gatsby a podniky v takomto duchu som chcel urobiť v Bratislave, to mi tu vždy chýbalo.

Urobiť to dobre a premakane, to som chcel vidieť v Old Fashionede. Tu to ide ešte viac do extrému. Je to tu farebnejšie, je tu veľa strapcov, všelijaké rôzne materiály a ja k tomuto sám ako dizajner inklinujem a mám to rád. Mne sa takéto podniky ľúbia vo svete. Veľa som cestoval a priniesol som z každého niečo, čo som videl. Dúfam, že to hostia ocenia. Máme tu dokonca takú špecialitu, porno tapetu, ktorá je vyskladaná z rôznych obrázkov a podobné vychytávky.

Na čo si najviac hrdý?

Nejaký kúsok alebo dizajn? Asi osvetlenie, lebo ja tvrdím, že najväčší dojem robí to správne osvetliť a robí to celú atmosféru. Čiže svietidlá. Je tu vyše sto rôznych svietidiel a všetky sú tak stlmené, že len tlejú žltou farbou a vytvárajú úžasný dojem. Lebo ak sa to tu nasvieti naplno počas bežného dňa tak to z ďaleka takto ani nevyzerá. 

Aké sú plány do budúcnosti?

Neradi robíme sieťovky, chceme prinášať nové koncepty, každý náš podnik bude niečim novým. Osobne si myslím, že aj toto je trochu odlišné od Old Fashionedu, aj keď majú podobné črty a dizajn. A zase je to trochu ďalej. Čo sa týka tohoto podniku, tak zatiaľ fungujeme ako večerný podnik, ale v novom roku plánujeme, že to bude otvorené aj cez deň.

Máme tu reštauračnú časť, kde je denné svetlo, tam by mohli byť kľudne aj raňajky, obedy celodenný koncept. Ja by som mal ideálne 24 hodinový podnik, ktorý sa nad ránom len zavre na 2 hodiny a poupratuje. Čiže ráno to začne, raňajkami, obedmi a potom budú večere a diskotéka až do rána a potom zase raňajky. Nehovorím, že to takto bude, ale tak rád by som.

Kedy by si považoval tento podnik za úspešný?

Samozrejme je to biznis, takže úspešný je vtedy, keď sa vráti investícia. Splatí sa tá prvotná investícia a začne to reálne zarábať. Vtedy je úspešný. To že je plný ešte neznamená, že to zarába, ale závisí to aj od toho, aké sú náklady, aké sú marže, tržby a podobne. Ja mám za sebou investorov, ktorí do toho dali peniaze a chcú vidieť zisky. Takže úspešný je vtedy.

Aká bola investícia?

Výška investície bola okolo pol milióna eur. 

Dokedy odhadujete, že sa splatí?

Ideálne je, keď sa gastropodniky do dvoch rokov splatia, to by bolo super. Ale je taký štandard, že do 4 rokov by sa biznis mal splatiť. My to však tlačíme na 2 roky. Ak to niekto dá za rok, tak to je už perfektný úspech v gastronómii, ale 2 roky to je taký ten cieľ. Ak sa podnik spláca viac ako 4 roky, tak je slabý. Lebo po 4 rokoch je podnik už tak rozbitý, že je potrebné do neho investovať opäť a veci prerábať. Keď sa tá prvotná investícia do 4 rokov nevráti, je to už horšie, keďže treba vymeniť spotrebiče a nábytok a podobne.

Aké akcie by ste tu chceli organizovať?

Budeme fungovať ako normálna prevádzka, ale miesto chceme prenajímať aj na súkromné a firemné akcie. Chceme tu robiť jazzové koncerty pre hostí. Máme stage, ktorý funguje ako VIP priestor, respektíve VIP box, ale sedenie vieme dať preč a ostane miesto pre jazzové kapely.

Chceme dať priestor aj hip-hopu, lebo funky house alebo deep house je v poriadku na piatkový večer, ale nie počas bežnej prevádzky. Vtedy tu bude hrať starý, stály, undergroundový, old school hip hop. Skúšali sme to aj počas testovacích prevádzok a stretli sme sa s dobrými ohlasmi.  Týmto sa chceme odlíšiť od existujúcich konceptov a barov, kde štandardne hrajú takú hudbu, ako hráme práve teraz.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá