Ženy, kto­ré nie len vyze­ra­jú, ale aj vedia

Lenka Včelová / 26. októbra 2014 / Tools a produktivita

Krás­ne a úspeš­né ženy, z môj­ho pohľa­du téma, kto­rá je v istom sme­re nevy­čer­pa­teľ­ná. Vzhľa­dom k môj­mu pohla­viu, pohľad na túto tému bude urči­te viac než len subjektívny…Nedávno sa mi dostal do ruky člá­nok: Top 5 women in gro­wth hac­king that have the looks, kto­rý už sám o sebe potlá­ča pod­sta­tu veci, ku kto­rej sa chcel vyjad­riť.

Každá žena, s vysokou či bez vysokej školy, vo veku okolo 20-30 rokov sa stretla s množstvom úžasných úspešných mužov, minimálne cez televíziu, médiá (tam je to ale debata na dlhšie možno inokedy) a jednoznačne aj cez rôzne prednášky, workshopy a podobne.... V prípade ak idete na motivačnú prednášku z IT či marketingu, je priam pravidlom, že miestami sú okrem vás v budove len dve iné ženy a to hostesky. Otázkou ostáva, či je to v takom prípade výhoda, alebo nevýhoda :-D.

Čo sa týka už len zastúpenia žien na vysokých školách v takýchto odboroch, čísla sú neúprosné, muži stále vedú. Prečo je tomu, ale tak? Platí, že ženy nie sú technické typy? Nemyslím si. Poznám veľa žien, ktoré študujú strojárstvo či iné technické odbory.

Tým paradoxom ale je, že človek to požaduje za nelogické, keď vidí krásnu ženu, ktorá je sebestačná, šikovná a nebodaj sa ešte venuje technickému odboru. Takýmto spôsobom na tematiku nahliada aj autor článku, namiesto toho aby napísal len o úspešných ženách, potrebuje zdôrazniť aj fakt, že dobre vyzerajú? Prečo to je ale tak? A prečo to rovnako vnímajú často krát aj ženy?

 

Kellee Khalil

 

 

Keď čítate články na internete o úspešných mužoch, ich skúsenostiach a úspechoch v biznise, nie je pravidlom, aby sa v texte nejako vyzdvihoval, alebo riešil ich vzhľad. Neviem, prečo je to tak, či to je zakorenené v nás ľuďoch a štandardných stereotypoch, ktoré sme si počas našich životov osvojili. Isté je, že pri ženách sa napriek všetkému dáva stále dôraz na vzhľad.

Pokiaľ otvoríte mužský časopis, nájdete tam mnoho krásnych žien, fotku muža málokedy, aj to len oblečeného. Pokiaľ otvoríte ženský časopis, ako žena tam nájdete síce oblečeného muža, ale zároveň x vyzlečených žien, ktoré sú upravené, namaľované a až potom úspešné...

Médiá, my sami, naša výchova, to všetko stále spôsobuje, že ženy sú vedené skôr umeleckým ako technickým smerom. Taktiež stále prevyšujú počty článkov, ktoré sa venujú úspešným mužom a nie je ženám.

Dámy, to neznamená, že sa vám nebude dariť!  Ja nie som žiadna kariéristka, ani feministka, ale chcem sa vedieť uživiť sama, chcem mať normálnu prácu, v ktorej sa mi bude dariť a budem dosahovať výsledky, mať však aj deti, ktoré budú mať vždy prioritu pred prácou a po večeroch pokojne piecť koláče a nie len klepať do notebooku a riešiť maily. Či sa to dá? To neviem, poviem vám za pár rokov...

 

 

Isté je, že ako pozorujem ženy vôkol seba, vo firmách, v ktorých som pôsobila, je to náročné a výsledok býva neistý...Isté je aj to, že napriek tomu, že budete pôsobiť vo firmách, kde sa pohybujú inteligentní ľudia, určite sa vám niekedy stane, že na porade bude počet mužov niekoľkonásobne prevyšovať počet žien, alebo vám nejaký jedinec opačného pohlavia naznačí, že máte ísť domov k variču, alebo naopak vám bude naznačovať, že je čas mať deti...To je ale samozrejme jeho problém s egom nie váš, takže hlavu hore, všetko bude tak ako si to zariadite a žiaden stereotyp sa nezlomí, ak sa o to nepokúsite...Na motiváciu poskytujem zoznám úspešných žien :).

 

  1. Leila Janah – zamestnávatelia Linkedin, Eventbrite
  2. Brenda Bazan – zakladateľka MoolaHoop, crowfundingovej platformy
  3. Azita Ardakani – zakladateľka agentúry Lovesocial

http://www.squirrly.co/top-5-women-in-growth-hacking-that-have-the-looks/top-5-women-in-growth-hacking-that-have-the-looks-5#.VEuFMmc3fDc

 

A pre motiváciu aj pár Sloveniek:

  1. Vanda Wolfová – Head of Agency for ČR and SR, Google
  2. Jana Palenčárová – HR director, ČSOB
  3. Alexandra Kusá – generálna riaditeľka, Slovenská národná galéria

https://www.startitup.sk/wp-content/uploads/2014/10/profily.pdf

 

Zdroj: hnonline.sk, squirrly.co

Pridať komentár (0)