3 kni­hy, kto­ré mi pred­sta­vi­li svet pod­ni­ka­nia

Adam Lahbabi, Rišo Néveri / 27. novembra 2015 / Lifehacking

Zakaž­dým, keď vkro­čím do kníh­ku­pec­tva a začí­tam sa do novej kni­hy, hľa­dám nie­čo. Raz čítam, aby som sa dozve­del viac o kon­krét­nej oso­be, či spo­loč­nos­ti, ino­ke­dy oča­ká­vam kon­krét­ny výsle­dok a vyhľa­dá­vam kni­hu, kto­rá mi pomô­že stať sa vytrva­lej­ším, múd­rej­ším a šťast­nej­ším, než som v tom momen­te.

 

Spomeniem 3 knihy, ktoré ma donútili pýtať sa správne otázky a pochopiť, čo v skutočnosti potrebujem, aby som sa vybral cestou podnikania.

 

 

Getting There, Gillian Zoe Segal

Keď som si konečne uvedomil, akú silu majú knihy a čítanie, stanovil som si cieľ. Tým cielom bolo zistiť, čo je v skutočnosti vytrvalosť. Čo museli ľudia spraviť, aby dokázali neuveriteľné veci? Prvá kniha, po ktorú som kvôli tejto zvedavosti siahol bola "Getting There", na ktorú som narazil pri prehliadaní Amazonu.

V knihe sa opisuje, v čom a ako muselo množstvo ľudí vytrvať, aby stáli za svojím názorom a dosiahli svoj cieľ. Stalo sa mi až niekoľkokrát, že som knihu musel položiť a zamyslieť sa. V mnohých vetách som videl seba samého a svoj vlastný život, čo ma neustále prekvapovalo. Bola to výhra. Je to najlepšia kniha, na akú človek ešte pred začatím podnikania narazí.

 

The End of Jobs, James Altucher

Druhá kniha, ktorá sa mi dostala do ruky bola od Jamesa Altuchera s názvom The End of Jobs. Prečo som po nej siahol? Veril som, že v tejto dobe už klasická práca nie je tým, po čom by mali ľudia túžiť a hľadal som knihu, ktorá by moje tvrdenie nie len potvrdila ale dokonca podporila skutočnými dôkazmi. Veril som, že dokážem vytvoriť niečo zaujímavejšie, čo aj viac zarába. Nechcel som vstávať skoro, cestovať do práce, robiť tú istú rutinu kol dokola a nemať z toho takmer nič. Túžil som ostať doma. Navyše hľadať si dnes prácu je niekedy nereálne. Spoločnosti hľadajú šikovných, mladých ľudí, ale s rokmi praxe. Ak máš podobné myšlienky siahne po tejto knihe.

 

 

Growth Hacker Marketing, Ryan Holiday

S treťou knihou v mojom zozname som sa stretol, keď som si vytvoril YouTube kanál a začal sa čoraz viac a viac zaujímať o marketing. Však to poznáš. Objavíš niečo nové, vzrušujúce a zrazu sa ti otvorí brána do obrovského sveta nových vedomostí a zaujímavých príležitostí. V tom čase som začal vyhľadávať zaujímavé články na internete a natrafil som na jeden, ktorý písal o knihe Growth Hacker Marketing. Dostal ma už názov.

Obsah knižky mi predsa dával zmysel. "Je to jasné! Aby spoločnosti rástli, potrebujú nových používateľov a klasická forma akvizície reklamou nie je tá správna cesta." Zrazu som sa naučil, akým spôsobom rástli firmy ako Facebook, Hotmail, Dropbox, či Twitter. Spoločnosti, ktoré sa dostali medzi tie najznámejšie a najväčšie na svete a mali niečo spoločné. Všetky využívali "growth hacking" a svojich používateľov získavali unikátnym spôsobom. Konečne! Knižka mi dala spôsob, ako získať používateľov. Už len stačilo vytvoriť parádnu aplikáciu!

 

zdroj: medium.com

Pridať komentár (0)