Týchto 8 krokov nakopne tvoj mentálny výkon

Henrieta Balázsová / 24. februára 2017 / Lifehacking

zdroj: bossfight.co

Ak aj tvoja myseľ patrí k tým, ktoré začínajú pri potrebe vysokého pracovného nasadenia „štrajkovať“, vyskúšaj týchto 8 tipov. Dokážu nakopnúť tvoj mentálny výkon a obnoviť zdroje tvojej energie.

Na oblečení záleží

Môže to znieť povrchne, ale skutočne mnoho výskumov a štúdií dokázalo, že oblečenie dokáže ovplyvniť tvoje myslenie. V preklade – pokiaľ pracuješ z domu, je vysoko pravdepodobné, že lepšie nápady k tebe prídu, keď sa trocha „poľudštíš“. Tielko a vyťahané tepláky dnes už neospravedlníš naozaj ničím. Platí to samozrejme v mnohých situáciách – ako vyzeráš, tak sa cítiš. Dress to impress.

Prejdi denne aspoň 3 kilometre

Samozrejme, pešo :-) Prechádzkou na čerstvom vzduchu rozhýbeš svoje telo a pomôžeš aj svojej mysli zregenerovať sa. Bude sa ti tak pracovať omnoho ľahšie. Navyše, je dokázané, že pravidelný pohyb (napr. aj prechádzka každý deň) znižuje riziko demencie v starobe až o neuveriteľných 60%.

pexels-photo-139489

Zdroj: pexels.com

Prestaň všetko „googliť“

Google používame denne, mnohokrát však aj na získanie takých informácií, ktoré buď aj tak vieme, alebo ich vedieť nepotrebujeme. A ak ich skutočne potrebuješ, skús využiť aj iné zdroje – predovšetkým knihy. Tiež sa môžeš na radu opýtať niekoho v danej oblasti znalého. Google je samozrejme dobrým pomocníkom, ale len kým z teba nespraví lenivého konzumenta ponúkaných informácií.

Uč sa cudzie jazyky

Začni sa učiť jazyk, ktorým si vždy chcel hovoriť. S tvojím myslením to dokáže spraviť zázraky. Okrem dobrého pocitu z toho, že na sebe pracuješ totiž aktivuješ tie oblasti vo svojom mozgu, ktoré sú zodpovedné za myslenie, pamäť a schopnosť reakcie.

Zaraď do svojho jedálnička olivy a orechy

Najnovšie výskumy len potvrdzujú, že olivy a orechy neprospievajú len nášmu fyzickému zdraviu, ale aj našej psychike a mentálnej výkonnosti. Okrem iného totiž obsahujú aj vysoký podiel vitamínu E, ktorý ti pomôže zachovať si „zdravý rozum“ po celý život.

Daj šancu joge

Ak si jogu ešte neskúsil, skús to napraviť. Jej blahodarné účinky nespozoruješ len na svojom tele, keď ťa napr. zbaví dlhotrvajúcich bolestí chrbta, ale hlavne na svojej mysli, ktorá sa výrazne upokojí. Okrem iného sa ti zlepší pamäť a schopnosť tvojho sústredenia sa bude omnoho vyššia.

872084-0-workout

Zdroj: fynder.io

Dopraj si kvalitný spánok

Pokiaľ si nedopraješ kvalitný spánok, nemôžeš od seba očakávať vysoké výkony. Tvoj mozog sa počas spánku venuje neuveriteľným regeneračným procesom, preto ho neruš zapnutým telefónom, či inými rušičmi pri svojej posteli.

Vyhýbaj sa multitaskingu

Čo bolo niekedy „in“ je dnes už z väčšej časti zatracované. Ľudia totiž časom prišli nato, že nie je možné podať 100%-ný pracovný výkon pri súbežnom vykonávaní viacerých pracovných úloh. Sústredením sa na viac úloh naraz totiž mätieš svoj mozog, ktorý nevie, na čo sa má sústrediť. Začína sa preto brániť a ty strácaš svoju koncentráciu. Sústreď sa preto len na dokončenie jednej úlohy a keď s ňou budeš spokojný, pusti sa do ďalšej.

Zdroj: brandongaille.com

Pridať komentár (0)