Alza radí e-shopom, aby opustili Heuréku

Linda Cebrová / 24. mája 2016 / Business

Na najobľúbenejší porovnávač cien sa pomaly začína všetko sypať. Alza je z kruhu von a ťahá so sebou aj ďalších. Najnovšie sa praktiky Heuréky nepozdávajú jednému z najväčších internetových obchodov Hej.sk.

Zelený mimozemšťan a Heureka rozvírili vody Internetu. Česká Alza sa totižto rozhodla prehodnotiť svoje doterajšie pôsobenie v obľúbenom porovnávači cien. Zvolali všetkých analytikov, aby dali hlavy do kopy a preklepli si Heureku. Prišli na zistenie, že 100 tabletov týždenne si budú môcť dovoliť rozdávať, aj keď sa Heurekou nadobro rozídu. Jednoducho vidia svoju budúcnosť v zelených farbách aj bez nej.

Zo strany najväčšieho českého e-shopu padlo na adresu obľúbeného porovnávača cien obvinenie, že ho už ďalej nepovažujú za nezávislý. Dôvodom je fakt, že Heureka spadá pod investičnú skupinu Rockaway, pod ktorú priamo či nepriamo spadajú aj veľké e-shopy na čele s Mall.cz, Parfemy.cz. A tie by mohli byť teoreticky neférovo zvýhodňované.

al1

zdroj: eprofit.cz

 

Ak teraz predávate napríklad parfémy a máte krásne spracovanú PPC alebo SEO, tak túto svoju konkurenčnú výhodu predávate na striebornom podnose priamo do parfemy.cz. Heuréka si nenechá prekĺznuť medzi prstami údaje o návštevnosti e-shopu, dôkladne ich zbiera a ďalej s nimi pracuje.

Alze sa tiež nepáči, že objektivitu narúšajú aj platené prvé pozície e-shopov v zozname. Alza nabáda aj ostatné e-shopy, aby dali Heuréke zbohom a prisľubuje, že im na ich ceste k samostatnosti pomôže. Avšak pre tie menšie internetové obchody je táto téma samozrejme citlivá.

rw

zdroj: rockawaycapital.com

 

Heureka totiž pre mnoho z nich predstavuje niečo ako vstupnú bránu z ktorej im prichádza vďaka prehľadnému zoznamu mnoho zákazníkov. Práve preto k nej veľa e-shopov pociťuje podobné city, aké prechovávajú hotely k stránke booking.com. Na jednej strane je pre nich dobrým zdrojom zákazníkov, no na strane druhej si kvôli províziám Heuréky znižujú zisk.

Alza je však ako najväčší e-shop v trochu inej situácií. Vďaka silnej základni fanúšikov, ktorí chodia priamo na jej web si odchod z porovnávača dovoliť môže. Na druhú stranu v záujme samotnej Heuréky je mať ponuku, čo možno najkompletnejšiu a ak Alza odíde tak zákonite utrpí ujmu.

hej-sk-Bratislava

 zdroj: zlavovekody.sk

 

V dnešnej dobe mať dáta, znamená mať silu a vplyv. To si Alza uvedomuje a evidentne nechce konkurenčnej skupine pomáhať v ich biznise. Teda platiť provízie alebo „len“ poskytovať údaje o svojich predajoch.

Alza spustila aj iniciatívu bezheureky.cz , kde vysvetľuje prečo si myslí, že Heuréka nehrá fairplay. K iniciatíve sa pridal aj jeden z najväčších českých e-shopov s krmivami SpokojnyPes.cz spolu so Silver.ag a HFOshop.cz. Na vážkach sú aj e-shopy, ktoré spadajú pod spoločnosť HP Tronic. Sem patrí Hej.sk jeho český variant Kasa.cz, Euronics.cz a ďalšie.

zdroj: bezheureky.cz zdroj titulnej fotografie:machin.cz,starmoose.com

Pridať komentár (0)