Bratislavská rýchla rota dokáže do 72 hodín vyriešiť neodhrnutý chodník či nefunkčný semafor

  • Bratislava prináša novú službu Rýchle zásahy, občianske podnety sa vyriešia do 72 hodín
  • Funguje to jednoducho – občan prostredníctvom formulára nahlási podnet, ktorý sa následne vyhodnotí a kompetentní ho vyriešia
  • Ide o podnety, ktoré sa týkajú čistoty a zelene, údržby komunikácií či poškodeného alebo zničeného mestského mobiliáru
Unsplash/ Sébastien Barbieri, TASR/Jaroslav Novák
  • Bratislava prináša novú službu Rýchle zásahy, občianske podnety sa vyriešia do 72 hodín
  • Funguje to jednoducho – občan prostredníctvom formulára nahlási podnet, ktorý sa následne vyhodnotí a kompetentní ho vyriešia
  • Ide o podnety, ktoré sa týkajú čistoty a zelene, údržby komunikácií či poškodeného alebo zničeného mestského mobiliáru

Bratislavský magistrát včera, 1. septembra 2021, vyrukoval s fantastickým projektom – Rýchle zásahy. Projektom sa majú zrýchliť riešenia občianskych podnetov, ktoré sa týkajú údržby zelene a ciest.

Ako informuje TASR, na riešení rýchlych zásahov spolupracuje mesto Bratislava s portálom Odkaz pre starostu, ktorý umožňuje obyvateľom samospráv nahlasovať rôzne nedostatky na verejnom priestore.

Funguje to na jednoduchom princípe – občan prostredníctvom formulára nahlási podnet, ktorý následne vyhodnotí a vyrieši Komunálny podnik spolu s odbornými oddeleniami magistrátu. 

 

Rieša sa len také podnety, ktoré sú na komunikáciách a pozemkoch, ktoré sú v správe hlavného mesta. 

Podnet musíš aj odfotografovať

Postup je teda jednoduchý – ak spozoruješ vo svojom okolí nejakú chybu, nahlásiš ju prostredníctvom formuláru. „Pre nahlásenie podnetu treba priložiť aspoň jednu fotografiu aktuálneho stavu kvôli urýchleniu identifikácie podnetu a potvrdeniu vierohodnosti podnetu označenom na „Rýchly zásah“,“ dopĺňa Magistrát hlavného mesta SR v tlačovej správe. 

Rýchle zásahy sú podľa zamerania rozdelené do 5 kategórii, ktoré sa následne delia na 9 podkategórii. Do formulára zaznačíš, do akej kategórie podnet spadá.

Prvou kategóriu je zeleň a životné prostredie, ktoré sa delí na podkategórie trávnatá plocha, strom, strom, strom/krík. V tomto bode môžeš upozorniť na nedostatočne pokosenú trávnatú plochu, suchú zeleň v havarijnom stave, zlomený konár v havarijnom stave či neorezanú prícestnú zeleň.

Ďalšou kategóriou je mestský mobiliár, v ktorej môžeš upozorniť na preplnený kôš. V katégórii verejné služby môžeš upozorniť na chýbajúci alebo poškodený kanalizačný poklop, v kategórii cesty a chodníky zase na znečistený chodník.

Poslednou kategóriou je dopravné značenie, daná kategória sa zaoberá poškodenými dopravnými značeniami (vertikálne) a nefunkčnými semaformi.

Rýchlo a efektívne

„Niektoré opravy v meste, bohužiaľ, nie je možné zrealizovať zo dňa na deň. No tie, pri ktorých to možné je, chceme robiť ešte efektívnejšie! A na to sú tu Rýchle zásahy na riešenie drobných opráv na uliciach v správe mesta v priebehu 72 hodín od ich nahlásenia.

Budeme veľmi radi, ak aj vďaka vašej všímavosti prinesieme rýchle, no dôležité zlepšenia vo vašom susedstve,“ uviedol na margo projektu primátor Bratislavy Matúš Vallo. 

Danými podnetmi sa budú zaoberať odborné oddelenia magistrátu a pracovníci mestského Komunálneho podniku. „Tí budú vaše podnety operatívne riešiť a pracovať na odstránení nahlásených nedostatkov v čo najkratšom čase do 72 hodín,“ píše sa v tlačovej správe. 

Vallo mieni, počasie môže meniť

Bratislava upozorňuje, že vo výnimočných situáciách sa doba riešenia problému môže predĺžiť. Ide o situácie ako zhoršené poveternostné podmienky alebo iné nepredvídateľné okolnosti.

Zdroje: bratislava.sk, TS/ Bratislava

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá