Bratislavské Nové Mesto chce budovať cyklotrasy. Má to však viacero háčikov

  • Starosta mestskej časti Nové Mesto, Rudolf Kusý, chce budovať cyklotrasy na komunikáciách, ktoré má pod správou magistrát mesta
  • Realizácia môže podľa Matúša Čupku zo Zelenej hliadky trvať aj celé volebné obdobie
  • Nové Mesto môže vypracovať projektový plán, no realizácia je na magistráte alebo developerovi
Wikimedia (ANDREJ NEUHERZ), Unsplash.com
  • Starosta mestskej časti Nové Mesto, Rudolf Kusý, chce budovať cyklotrasy na komunikáciách, ktoré má pod správou magistrát mesta
  • Realizácia môže podľa Matúša Čupku zo Zelenej hliadky trvať aj celé volebné obdobie
  • Nové Mesto môže vypracovať projektový plán, no realizácia je na magistráte alebo developerovi

Mestská časť Nové Mesto má v Bratislave dlhodobo problém s cyklistickou prepravou. Po väčšine jej komunikácií žiadne cyklotrasy nevedú, a tak musia bicyklisti kľučkovať pomedzi autá. V tejto mestskej časti sa pritom nachádzajú mnohé frekventované a dôležité cesty, kde je doprava častokrát náročná aj pre vodičov motorových vozidiel a jazda na bicykli sa stáva privilégiom iba pre tých naozaj najskúsenejších.

Dopravné zápchy, množstvo križovatiek, dlhé státie na semaforoch. To všetko je v Novom Meste realitou bežných dní. Našťastie, aj súčasný starosta Nového Mesta Rudolf Kusý si uvedomuje, že situáciu treba riešiť a preto na svojej facebookovej stránke uviedol, že začne rokovať o budovaní cyklotrás.

„Väčšina cyklotrás vedie a bude viesť po komunikáciách magistrátu. Chceme byť však nápomocní, a tak, ako pri Jarošovej, aj pri ďalších trasách pripravíme projekty a predložíme ich magistrátu, aby ich zrealizoval. Aktuálne pripravujeme Odborársku ulicu, ktorá sa cez park prepojí až na Račiansku,“ vyjadril sa na Facebooku Kusý.

Okrem toho chce Nové Mesto podnietiť aj budovanie cyklotrás na Tomášikovej ulici v oboch smeroch popri Kuchajde, ako aj na Vajnorskej, Bajkalskej a Račianskej cez Zátišie. 

zdroj: Vajnorská (Wikimedia, Bratislavcan85)

V týchto prípadoch je v rukách Nového Mesta zabezpečiť, aby cyklotrasa z Tomášikovej pokračovala až po koniec Kuchajdy a Kaufland. To, či bude možné trasu tiahnuť aj cez Vajnorskú, musí Nové Mesto prerokovať aj a majiteľmi obchodného centra Polus, zostatok je v rukách magistrátu mesta Bratislava.

„Projekt máme a schvaľuje sa na magistráte, ktorý nám musí dať súhlas. Zatiaľ sa, žiaľ, nevieme zhodnúť, preto musíme osloviť primátora, aby sme sa pohli a zbytočne neprišli o získané peniaze,“ vysvetľuje Kusý.

Podľa bývalého kandidáta na post starostu Nového Mesta a zakladateľa projektu Zelená hliadka Matúša Čupku, ide však iba o marketingový zoznam, ktorého naplnenie potrvá minimálne jedno celé volebné obdobie. Keďže navyše ide o komunikácie, ktoré má pod správou magistrát a nie mestská časť, starostova kancelária môže pripraviť potrebnú projektovú dokumentáciu, finálne rozhodnutie a realizácia je však v rukách primátora.

zdroj: Flickr (Bratislavská Župa)

Čupka tvrdí, že by bolo oveľa prínosnejšie, keby sa starosta radšej zaoberal budovaním cyklotrás vo štvrtiach, ktoré spadajú pod správu mestskej časti.

„Rozumiem, že je príjemnejšie riešiť cyklotrasy na hlavných tepnách v správe magistrátu. Pravda je však taká, že mestská časť má mnohonásobne väčšie možnosti pomôcť cyklodoprave ako magistrát. Bohaté možnosti má Nové Mesto pri budovaní cyklotrás napríklad na Tehelnom poli, Februárke alebo vo vinohradoch,“ povedal pre Startitup.

Zdroj: Facebook Rudolf Kusý

Najnovšie video