Chiron, nový 1500-koňový kráľ superáut je na svete

  • Nový nástupca Veyronu je ešte neuveriteľnejší a Bugatti nás potešilo novými fotkami tohto skvostu.
12_CHIRON_dynamic_34-rear_WEB.0
  • Nový nástupca Veyronu je ešte neuveriteľnejší a Bugatti nás potešilo novými fotkami tohto skvostu.

Okolo Chironu počuť len samé superlatívy. A niet sa čomu diviť. Svojho predchodcu prekonáva (takmer) vo všetkom.

10_CHIRON_dynamic_34-front_WEB.0

 

O pohon sa stará motor W16 so štyrmi turbami pôvodom z Veyronu. Je však podstatne prekopaný, aby bez problémov zvládol vyprodukovať 1 500 koní v 6 700 otáčkach za minútu a točivý moment 1 600 Nm v rozmedzí 2 000 – 6 000 otáčok za minútu. Motor je spriahnutý s dvojspojkovou, sedemstupňovou prevodovkou. Z 0 na 100 km/h tento takmer 2 tony vážiaci prízrak zrýchli za 2,2 sekundy. Ďalšie údaje sú tiež rovnako ohromné. Na 200 km/h za dostane za 6,5 sekundy a na 300 km/h za úžasných 13,6 sekundy. Maximálka je elektronicky obmedzená na 420 km/h. Presne tak, elektronicky obmedzená. A preto je v tomto aspekte stále víťazom Veyron Super Sport.

03_CHIRON_Molsheim_34front_WEB.0

 

Aby to všetko dokázali prežiť aj pneumatiky, boli špeciálne vyvinuté v rámci partnerstva Bugatti-Michelin. O poriadnu zvukovú kulisu sa stará výfukový systém z titánu.

„Bugatti otestovalo hranice fyziky,“ povedal prezident spoločnosti Wolfgang Dürheimer. „Chiron je výsledkom nášho úsilia s cieľom vylepšiť to najlepšie.“ Bugatti vybudovalo nový monokok z uhlíkových vlákien, ktorý zobrazuje nový, agresívnejší dizajnérsky jazyk. Jeho osem LED svetlometov je doplnených tým, čo sa pravdepodobne stane vizuálnym podpisom Chironu: jedno zadné svetlo idúce cez celú šírku vozidla.

12_CHIRON_dynamic_34-rear_WEB.0

 

Popri všetkých jeho zbesilých atribútoch, Bugatti chce aby bol Chiron známy aj ako luxusný a krásny. Interiér je celý v koži a dokonca má aj batožinový priestor dostatočne veľký, aby sa do neho zmestil primerane veľký kufor (44 litrov). Tri digitálne displeje s vysokým rozlíšením obklopujú analógový tachometer pred vodičom a informácie na nich sa adaptívne menia v závislosti od rýchlosti vozidla. Čím rýchlejšie ideš, tým jednoduchšie budú. Audio systém v Chirone je tak dobrý, že podľa Bugatti môže byť považovaný za „najrýchlejšiu koncertnú sieň na svete.“

Chironov bude vyrobených len 500 kusov a tretina z nich je už predaná. Ak chceš jeden mať poponáhľaj sa, ale priprav si aj poriadny balík peňazí, presnejšie 2,4 milióna eur. Suma sa ale pri individuálnych požiadavkách môže vyšplhať ešte vyššie.

01_CHIRON_grand-palais_34-front_WEB.0 02_CHIRON_grand-palais_side_WEB.0 03_CHIRON_grand-palais_side_WEB.0 06_CHIRON_grand-palais_34-rear_WEB.0 05_CHIRON_grand-palais_34-rear_WEB.0 04_CHIRON_grand-palais_34front_WEB.002_CHIRON_dynamic_34-front_WEB.003_CHIRON_dynamic_34-front_WEB.005_CHIRON_dynamic_34-rear_WEB.007_CHIRON_dynamic_side_WEB.008_CHIRON_dynamic_34-rear_WEB.011_CHIRON_head-light_WEB.012_CHIRON_tail-light_WEB.013_CHIRON_mesh_WEB.014_CHIRON_exhaust_WEB.016_CHIRON_rear-initial_WEB.025_CHIRON_plus_WEB.026_CHIRON_Lock_WEB.027_CHIRON_keys_WEB.028_CHIRON_speed-key_WEB.029_CHIRON_luggage_set_WEB.030_CHIRON_boot_WEB.0

Zdroj: theverge.com, zdroj fotografií: theverge.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech