Do paro­ma! Zas nestí­ham! Čo robím zle?

Martin Bohunický / 20. júla 2015 / Lifehacking

Väč­ši­na z nás má pocit, že nikdy nemá­me dosť času na to, aby sme stih­li všet­ko, čo chce­me. Všet­ci ale pred­sa máme rov­na­ký­ch 24, tak ako je mož­né, že nie­kto­rí ľudia toho stih­nú a dosiah­nu ove­ľa viac ako my?

 

Odpoveď sa skrýva v dobrom time manažmente. Tí úspešní dobre vedia, ako používať svoj čas efektívne a vyhnúť sa teda väčšine bežných chýb, ktoré my “smrteľníci” zvyčajne robíme.

Nauč sa ovládnuť svoj čas. Stačí si dať pozor na tieto pasce, ktoré ti zožerú veľkú časť dňa.

 

1. Všetko chceš robiť sám

Myslíš si, že robiť úplne všetku prácu sám, alebo neustále kontrolovať niekoho, kto ju robí za teba, pretože nemáš v ľudí dôveru, je správne? V tom prípade je čas naučiť sa dôverovať ľuďom. Oceníš to nielen ty, ale ja ľudia okolo teba.  

 

2. Práca bez cieľa

Ak nemáš jasné ciele a definované úlohy, dosť možno tvoja práca stráca správny smer a zmysel. Ak máš nastavené ciele, vieš presne, čo máš robiť a tieto ciele teda aj dosahuješ. Keď ti plynie deň za dňom s tým, že robíš čo príde pod ruku, tvoje výsledky budú oničom (ak vôbec nejaké budú).

 

 

3. Stratené priority

Jedna z najjednoduchších ciesť, ako plýtvať svojim časom, je neschopnosť rozlíšiť, čo je urgentné a čo dôležité. Pokiaľ budeš robiť len urgentné veci, nedostaneš sa k tým dôležitým. Preto radšej začni tým dôležitým. Kašli na nečakané úlohy a nezmyselné požiadavky a dokonči najprv to, čo považuješ za dôležité.

 

4. Vyrušovanie

Jedna z najdôležitejších vecí, pokiaľ chceš prevziať kontrolu nad svojim časom a urobiť čo najviac kvalitnej práce je vedieť, ako minimalizovať rušivé elementy. Nauč sa vypnúť mobil, zruš notifikácie z mailovej schránky a zo sociálnych sietí. Nauč sa sústrediť na prácu a zlepši svoju koncentráciu.

 

 

5. Zaneprázdnenosť

Niektorí ľudia si myslia, že byť zaneprázdnený znamená byť produktívny. Ale pokiaľ nestíhaš svoje deadlajny, alebo nemôžeš venovať pozornosť veciam, ktoré potrebuješ urobiť, nemá tvoja zaneprázdnenosť vlastne žiadnu hodnotu. Byť zaneprázdnený nie je synonymom pre byť efektívny, takže spomaľ.

 

6. Multitasking

Ak robíš viac ako jednu úlohu naraz, je skoro isté, že ani jednu z nich nerobíš poriadne. Lepší spôsob je pripraviť si to-do list a odškrtávať si jednu položku za druhou, podľa ich dôležitosti a deadlajnu. Budeš tak menej rozptýlený a produktívnejší. 

 

7. Prokrastinácia

Pokiaľ sa vykašleš na dôležité úlohy, budeš sa cítiť vinný a v strese. Navyše sa možno budeš báť, čo to spôsobí. Napokon ťa to aj tak dostihne a skončíš tak, že budeš veci robiť na poslednú chvíľu. To sa prejaví aj na kvalite výsledku a ty zostaneš nespokojný.

 

zdroj: elitedaily.com

 

Pridať komentár (0)