Erik založil jeden z najúspešnejších slovenských startupov: „Nie je dôležité, aké máte skúsenosti, najdôležitejší je mindset“

  • Nedávno ho predal za 8-cifernú sumu
  • Prezradil, aká bola jeho cesta k úspechu
Erik Hudák, CEO Billdu
Archív Erik Hudák
  • Nedávno ho predal za 8-cifernú sumu
  • Prezradil, aká bola jeho cesta k úspechu

Erik Hudák je slovenský podnikateľ, ktorý z aplikácie na jednoduchú fakturáciu vytvoril úspešnú firmu. Zakladateľ platformy Billdu ju nedávno predal belgickému gigantovi za 8-cifernú sumu, čo z Billdu robí jeden z najúspešnejších startupov na Slovensku. Ako však z obyčajného nápadu vznikne megaúspešné podnikanie?

Startup Billdu si môžeš pamätať ešte pod starým názvom – miniFaktúra. Jedinečná aplikácia pomáha podnikateľom tvoriť faktúry „za pochodu“. Pár klikmi si teda malí podnikatelia alebo živnostníci vystavia faktúru. Podľa informácií Forbes má platforma momentálne viac ako 200-tisíc užívateľov. Zaujímavé je, že týchto zákazníkov pravdepodobne nestretneš na Slovensku. 

Najviac užívateľov Billdu by si našiel v Spojených štátoch, Austrálii, Veľkej Británii, Nemecku a Francúzsku. Sám Erik Hudák vysvetľuje, že slovenský trh nikdy nebol ich cieľom. Od začiatku si nastavili stratégiu, ktorou chceli preraziť do zahraničia a odlíšiť sa tak od lokálnej konkurencie.

„Na Slovensku chýba kvalitný ekosystém, ktorý by komplexne pomáhal rozvoju technologických startupov. Máme tu síce šikovných ľudí, ale tí potrebujú pri svojom rozvoji pomoc, či už odbornú alebo finančnú,“ vysvetľuje zakladateľ Billdu.

Konkurencia v Spojených štátoch má podľa neho prístup k najlepším odborníkom, mentorom a financiám. Startup z malej krajiny je oproti modernejším krajinám v nevýhode. „Nie je to však koniec sveta. Treba na tom aktívne pracovať, a verím, že aj úspechy ako ten náš môžu prispieť a vytvoriť lepší budúci ekosystém, či už z hľadiska skúseností alebo financií,“ hovorí Erik Hudák. 

Z nápadu pri pive k medzinárodným úspechom

Po tom, ako Erik Hudák doštudoval na fakulte elektrotechniky a informatiky STU v Bratislave, chvíľu pôsobil ako „outsourcovaný človek“ na zopár IT projektoch. Hneď na to si vyskúšal život freelancera, čo ho vraj veľmi neoslovilo. Odjakživa ho to totiž ťahalo k tvoreniu vlastných produktov. 

„Už na vysokej škole som nejaké vyskúšal a pokračoval popri práci, ale naplno som sa do toho vložil až potom, ako som skončil s freelancingom a vlastne začal budovať mobilnú fakturačnú appku,“ priblížil pre Startitup. 

Na otázku, prečo sa rozhodol založiť firmu, odpovedá s nadhľadom: „Hovorí sa, že veľa dobrých myšlienok človeku napadne pri pive, a s Billdu to nebolo inak. Sedel som s kamošmi na jednom a zavolal mi jeden môj klient, či by som vedel upraviť a zaslať nanovo faktúru, a vtedy som si povedal, že by bolo super to spraviť rovno na mieste z telefónu.“

Na druhý deň sa zobudil plný odhodlania skočiť do sveta mobilných aplikácií a zvyšok už je históriou jedného úspechu za druhým. S každým úspechom však vo svete podnikania prichádzajú výzvy. Práve preto sme sa Erika Hudáka spýtali na exkluzívne informácie z jeho cesty na vrchol. Ak ťa zaujíma, aký je Erikov kľúč k úspešnému životu a prečo sa rozhodol Billdu predať, čítaj ďalej. 

  • Aká bola jeho cesta za úspechom?
  • Ako sa vyhli krachu, pred ktorým stáli?
  • Prečo začal predávať podiely z firmy?
  • Plánuje sa posunúť ďalej?
  • Ako si udržiava produktivitu?

Vaše služby využívajú po celom svete. Ako sa vám podarilo takto vyrásť?

Ľahké to nebolo. Keď sme začínali s Billdu, nemali sme žiadne skúsenosti s podnikaním a už vôbec nie s predajom a distribúciou produktu v zahraničí. Problém bol v tom, že v tom čase ani na Slovensku nebolo veľa agentúr, ľudí, ktoré by nám s tým vedeli pomôcť. Ostalo to teda čisto na nás sa s tým popasovať a ísť metódou „pokus-omyl“.

Keď sme už boli tesne pred krachom (mali sme peniaze na posledné 3 mesiace fungovania), tak sa nám podarilo využiť zmeny, ktoré priamo ovplyvnili vyhľadávací algoritmus v App Store, a poskočili sme tak na vysoké pozície vo výsledkoch vyhľadávania. Táto zmena nám priniesla navýšenie tržieb o 300 % za 2 mesiace a to nás zachránilo od nášho konca.

Žiadne platené formy distribúcie nám dovtedy nevychádzali a zrazu sa nám zadarila úplne iná, organická. Začali sme sa teda venovať ASO (niečo podobné ako SEO, ale pre aplikácie) a to nám na dlhý čas pomáhalo rásť. Na začiatku to bola teda organika a neskôr ďalších 100 maličkostí, ktoré nám spolu zaručili kontinuálny rast.

Nedávno ste začali predávať podiely svojej firmy. Komu a prečo?

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá