Ivan Klimek: Je to o pocite, ktorý vyvoláte!

Ráchel Matušková / 12. mája 2015 / Lifehacking

O Exalibure, jedinečnom Slovenskom projekte, ktorý žne úspechy všade kam príde, sme už v Start It Up písali. Excalibur prináša jedinečné riešenie pre internetovú bezpečnosť a pre moderných ľudí, ktorí majú konto všade, kde sa dá, a na každom majú iné heslo. S Exaliburom si už nemusíte pamätať všetkých Vašich milión hesiel. Čo by mal mať projekt, aby bol tak úspešný ako Excalibur? Ako Excaliburu pomohla výhra v súťaži od Telekomu? To a ešte viac si prečítajte v inšpiratívnych Ivanových myšlienkach.

 

Excalibur svojou jedinečnosťou oslovil aj Deutsche Telekom a v roku 2013 chlapci vytreli zrak 444 projektom z celého sveta, keď súťaž vyhrali. Teraz, pri príležitosti spustenia ďalšieho ročníka medzinárodnej súťaže Telekom Business Wall of Fame, sme pre Vás vyspovedali Ivana Klimeka z Exaliburu. Inšpiratívny rozhovor o tom, čo by mal mať projekt aby uspel v súťaži, čo je dôležité, čo Excalibru priniesla Telekomácka súťaž a kam to speje s Internet of Things? Čítajte a dozviete sa ešte oveľa viac.

 

 

Ako sa máte? Ako sa darí Excaliburu? Na čom momentálne pracujete?

Ďakujem za opýtanie, mame sa pracovne. :) Roky tvrdej R&D prace kulminujú k hmatateľným výsledkom, ktoré si všetci čoskoro budú môcť vyskúšať. Ten pocit, že už sme skoro tam a naša vízia je už skoro zmaterializovaná. Ten pocit, že niečo, čo je ako vytrhnuté z sci-fi filmu a roky krvopotne „vymakané“, odrazu bude realitou a zmení svet ako ho poznáme. Presne tak sa máme :)

 

 

Aké boli začiatky Excaliburu?

Skromne, nikto hotový z neba nepadol, učili sme sa, stále sa učíme, kontinuálne napredujeme. Nikto a nič nás nezastaví :)

 

 

 

V roku 2013 ste s Vaším projektom vyhrali medzinárodnú súťaž, ktorú vyhlásil Deutsche Telekom, Telekom Innovation Contest. Umiestnili ste sa na prvom mieste spomedzi 444 prihlásených projektov, zo 45 krajín sveta, čo je obrovský úspech. Ako ste sa cítili po tejto výhre?

Zodpovednosť, zdrvujúca obrovská zodpovednosť, za prejavenú dôveru. Nevyhrali sme to preto, že sme boli v tom momente najlepší, ale preto, že naša vízia môže zmeniť svet. Videli v nás odhodlanie, kreativitu, možno až takú mladícku, zrejme kúsok nerozvážnu, ale nezastaviteľnú výbušnosť, agresivitu smerovanú na každý problém, ktorý môže nastať. Takúto prejavenú dôveru nemožno sklamať. Naša vízia a produkt, ktorý ju reprezentuje je nesmierne komplexný. Vieme však, že ľudia v nás veria, mame silných partnerov, ktorí nás podporia, keď príde správna chvíľa. Zodpovednosť nie je negatívny pojem. Skôr naopak, ak neexistuje iná možnosť, je to najsilnejší motivátor aký môže byť.

 

 

Čo Vám výhra v tejto súťaži priniesla?

Deutsche Telekom ako dlhodobého partnera, s ktorým máme úzke vzťahy a nesmierne si to vážime !

 

 

Kam ste sa od súťaže posunuli?

V danom momente súťaže sme mali iba víziu, prototypy a core team. Dnes testujeme MVP a sme blízko k public releasu. Prešli sme mnohými konzultáciami s expertmi Deutsche Telekomu, čí už po stránke teoretickej, robíme crypto a to nie je len tak, alebo praktickej, integračné záležitosti, kompatibilita, testing, UX atď. Vyhrali sme nejaké ďalšie súťaže, pomocou ktorých validujeme víziu, produkt, postup a zároveň takto vytvárame aj nové biznisové partnerstva a príležitosti.

 

 

 

Excalibur bodoval aj v iných súťažiach, umiestňuje sa na prvých priečkach. V čom spočíva úspech Excaliburu?

Nebojíme sa veľkých (rozume globálnych) výziev. Máme predstavu o budúcnosti internetovej bezpečnosti, ktorá je ďaleko pred akoukoľvek konkurenciou, z pohľadu bezpečnosti aj užívateľského komfortu. Nebojíme sa robiť „basic research“, robiť veci, ktoré status quo hovorí, že sa „nedajú“. V neposlednom rade sme schopní túto víziu realizovať, čo často a radi demonštrujeme a čoskoro si to budú môcť overiť aj Vaši čitatelia :)

 

 

Telekom aktuálne spúšťa súťaž Business Wall of Fame, už sa do nej asi nemôžete prihlásiť, keď ste už jednu veľkú súťaž Telekomu vyhrali. Ale ak by sa dalo, skúsili by ste to?

Čo by sme nemohli, len chceme dať šancu aj ostatným :P Ale nie, my sme už s Telekomom kamaráti sme a aj preto tuto súťaž verejne podporujeme. Šikovných ľudí mame na Slovensku dosť a toto je šanca ako sa zviditeľniť, dostať k správnym kontaktom a presadiť sa.

 

 

Čo by ste odporučili tímom, ktoré sa prihlásili?

Nebáť sa veľkých výziev, jasne formulovať svoje unikátne „featury“, pozerať sa na problémy globálne, nedávať si „malé ciele“!

 

 

Je podľa Vás úspech v takýchto súťažiach postavený stopercentne na riešení, ktoré projekt ponúka, alebo môžu zavážiť aj iné veci?

Skôr je to o pocite, ktorý dokážu vyvolať. Taký ten „good feeling“, že toto naozaj môže fungovať. :)

 

 

Môže byť pre startup prospešná aj samotná účasť v súťaži, bez výhry? O čo Vás obohatila účasť v súťažiach?

Samozrejme, človek sa stále učí, ignorancia zabíja.

 

 

Business Wall of Fame je súťaž  zameraná na Internet of Things riešenia, vidíte v tejto oblasti budúcnosť a perspektívu?  

Povedzme si to na rovinu, stojíme na prahu ďalšej „priemyselnej revolúcie“. Všetci vieme aké zmeny vo svete nastali po tej pôvodnej. Veci, ktoré sú dnes sci-fi resp. nikoho ešte ani nenapadli budú dennodennou súčasťou našich životov, pravé vďaka tomu, že Internet bude fyzicky všade. Každý kus HW môže mat v sebe senzor a uploadovať svoje dáta do cloudu z čoho vieme vydolovať informácie, ktoré môžu zvýšiť nie len efektivitu či bezpečnosť, ale celkovo zmeniť spôsob akým žijeme. Predstavte si to asi tak – kým nebola elektrina, koho by napadlo ako dnes žijeme, čo všetko je pre nás samozrejmosťou. Elektrina je len „enabler“ odrazu, tak isto ako je všade elektrina, bude aj Internet. Čo všetko s tým vieme spraviť? Ako sa vraví, najlepší spôsob ako predvídať budúcnosť, je ju vytvoriť!

 

Ďakujem za rozhovor Ivanovi Klimekovi a verím, že Vás inšpiroval bojovať o Vaše miesto v Sieni slávy Telekomu!

 

 

 

AK ŤA TENTO ČLÁNOK ZAUJAL, NEZABUDNI HO SHARNUT A DAŤ TAK O ŇOM VEDIEŤ AJ SVOJIM ZNÁMYM A KAMARÁTOM… STARTUPY DOKÁŽU SLOVENSKU PRINAVRÁTIŤ DRIVE!

 

Pridať komentár (0)