Land Rover Discovery Sport je stelesnením slobody pohybu

  • Kedysi zastupoval kompaktné SUV v rámci Land Roveru Freelander, po skončení jeho výroby ho nahradil Discovery Sport. Oproti predchodcovi dostal štedro pridané v každom smere.
4
Miro Lacko
  • Kedysi zastupoval kompaktné SUV v rámci Land Roveru Freelander, po skončení jeho výroby ho nahradil Discovery Sport. Oproti predchodcovi dostal štedro pridané v každom smere.

Hoci to tak na prvý dojem nevyzerá, v ponuke značky Land Rover je Discovery Sport základným modelom. Dizajn prednej časti si zobral od Range Roveru Evoque, s ktorým zdieľa aj architektúru podvozku. Svojrázna zadná časť však viac pripomína väčšie Discovery a má znateľne väčšie rozmery ako Evoque. Vzadu je navyše nová náprava, vďaka tomu vie poskytnúť priestor pre konfiguráciu 5+2 sedadiel. Testovaný model mal príplatkový exteriérový balík Black Pack, teda čierne disky, nápis na kapote, kryty zrkadiel aj  mriežku chladiča. Musím povedať, že tmavý kabát s čiernymi doplnkami si ma získal. Na karosérii aspoň nekričí nič svetlé a vyzerá oveľa elegantnejšie.

foto: Miro Lacko

foto: Miro Lacko

foto: Miro Lacko

foto: Miro Lacko

foto: Miro Lacko

 

„Viac podobných článkov nájdeš na Autofans.sk.“

 

Z urodzeného chovu

Po sadnutí za volant sa cítim ako v celkom známom prostredí, presadol som sem totiž z Jaguaru F-Pace. Nevyzerá síce až tak luxusne, o to viac z interiéru cítiť odolnosť. Ergonómiu a jednoduchosť obsluhy palubných systémov však hodnotím rovnako pozitívne. V rámci koncernovej spolupráce má Land Rover s Jaguarom viacero spoločných prvkov v interiéri, veľmi rýchlo už po týždni dokážem obsluhovať aj infotainment na dotykovej stredovej obrazovke. Má síce skromnejších 8 palcov, ale logika menu, veľkosť virtuálnych tlačidiel aj rýchlosť reakcií sú na dobrej úrovni. Má horšie rozlíšenie iba 800×480 bodov, okrem toho však ťažko niečo vyčítať.

foto: Miro Lacko

foto: Miro Lacko

foto: Miro Lacko

foto: Miro Lacko

foto: Miro Lacko

foto: Miro Lacko

foto: Miro Lacko

foto: Miro Lacko

foto: Miro Lacko

 

foto: Miro Lacko

Ani za priestor nemožno kritizovať, kým sa nezačneme baviť o sedení v treťom rade, ktorého sedadlá sú skutočne núdzové a pre dospelých iba na výnimočné presuny na krátke trate. Najzadnejším pasažierom môžu trochu miesta na nohy spraviť tí pred nimi, ktorí si môžu sedadlá posunúť o 160 mm a uskromniť sa v prospech nešťastníkov vzadu. Bez nich potom nie je žiadny problém, štyria cestujúci majú v kabíne doslova miesto na rozdávanie. Takisto nemá veľký zmysel polemizovať o objeme pre batožinu, 981 dm3 po strechu v päťmiestnej konfigurácii je iba málokedy čím naplniť až po okraj.

Offroadová DNA

Prívlastok Sport v názve neprináša veľmi športové jazdné vlastnosti, stále ide o SUV s hmotnosťou okolo 1,8 tony, takže ich ani nemožno očakávať. Nedá sa povedať, že by mu rýchla jazda vadila, vodič má dobrú podporu aj v zákrutách, kde je auto veľmi stabilné a čitateľné, treba však počítať s prenosmi väčšej hmotnosti. Celkové nastavenie hodnotím ako neutrálne, cestovanie je príjemné hoci karoséria až príliš poctivo kopíruje svojimi pohybmi tvar cesty, ale podvozok pri tom dobre filtruje nerovnosti.

foto: Miro Lacko

Správny Land Rover navyše ponúka trochu viac do reálneho terénu ako konkurencia. Minimálne pre pocit vodiča, ktorý má možnosť voľby medzi rôznymi povrchmi, podľa ktorých potom systém Terrain Response reaguje. O všetkom však nakoniec aj tak rozhoduje elektronika, riadiaca činnosť bŕzd, prevodovky a medzinápravovej spojky Haldex. Predný nájazdový uhol 25°, zadný nájazdový uhol 31° a prejazdový uhol 21°, znamenajú v spojení so svetlou výškou 212 mm celkom dobrú prechodnosť terénom, výrobca udáva brodivosť až 600 mm.

Pohodlie bez ohľadu na podmienky

Schopnosti v teréne sú dostatočné, koniec koncov bude aj tak auto väčšinu času na spevnenej ceste. Rovnako ako jazdnými vlastnosťami, nesklamal Discovery Sport ani pohonným ústrojenstvom. Naftový dvojliter Ingenium v jeho silnejšej 132 kW (180 k) verzii sa výborne hodí k sebavedomej náture vozidla. Akceleráciu na stovku stíha pod 9 sekúnd, nie je to teda žiadny leňoch. Očakával som však, že pohon bude viac využívať vysoký krútiaci moment, dostupný v nízkych otáčkach pre zníženie spotreby, napriek tomu sme dosiahli slušných 7 l/100 km. Deväťstupňová automatická prevodovka však často aj pri jemnom zašliapnutí plynového pedála podradila, zmena prevodov však bola hladká a vnímal som ju okrem lepšej odozvy na plyn, hlavne sluchom podľa zvýšených otáčok. Na deviatom stupni na diaľnici išiel motor stále pod 2 000 ot./min, na okresných cestách sa využívali hlavne dva nižšie stupne. Správanie prevodovky ovplyvňovala aj voľba režimu, športový držal bežne motor vo vyšších sférach, pripravený vystreliť k úrovni maximálneho výkonu a opäť rýchlo preradiť.

foto: Miro Lacko

foto: Miro Lacko

foto: Miro Lacko

foto: Miro Lacko

foto: Miro Lacko

Nová koncernová technika posunula základný model Land Roveru na vyššiu úroveň. Človek má až pocit, že by mohol Discovery Sport nosiť znak luxusnejšieho Range Roveru. Ponúka výborný komfort, štedrý priestor v interiéri a istotu na ceste aj v teréne. K tomu pridáva výkonný a úsporný motor. Univerzálny celok s modernou technikou tak má mnoho argumentov, aby ospravedlnil aj svoju vyššiu cenu.

zdroj: autofans.sk

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá