Bratislavu má prepojiť rýchlovlak s troma veľkomestami v okolitých štátoch

  • V pláne je výstavba trate pre vysokorýchlostné vlaky
  • Maďarské, slovenské, české a poľské hlavné mestá by mohli byť prepojené vlakom jazdiacim až 250 km/h
vlakkk
pixabay,imgur
  • V pláne je výstavba trate pre vysokorýchlostné vlaky
  • Maďarské, slovenské, české a poľské hlavné mestá by mohli byť prepojené vlakom jazdiacim až 250 km/h

Na tohtoročnom Ekonomickom fóre v Poľsku sa zástupcovia V4 zhodli na vybudovaní trate pre vysokorýchlostné vlaky. Informáciu priniesol portál seznamzpravy.cz. Trať bude viesť z Budapešti cez Bratislavu, Brno a Varšavu. Vyhlásil to maďarský minister zahraničia.

Po novej trati by mali špeciálne vlaky premávať rýchlosťou až 250 km za hodinu. Pre porovnanie, naše vlaky dnes do­sa­hujú ma­xi­málnu rých­losť 160 ki­lo­met­rov za ho­dinu. Do okolitých veľkomiest by sme sa tak po novom mohli dostať za zlomok času, než ako je tomu dnes. Cesta vlakom z Bratislavy do Budapešti v súčasnosti trvá minimálne 2 hodiny 26 minút. Do Prahy sa dostaneme vlakom z nášho hlavného mesta za 3 hodiny 57 minút a do Varšavy za 7 hodín a 16 minút.

Ministerstvo dopravy Maďarska, Poľska, Slovenska a Českej republiky chcú teraz zadať štúdiu týkajúcu sa uskutočniteľnosti stavby tratí. Štúdia by v ideálnych podmienkach mala byť hotová budúci rok na jeseň. Maďarská vláda na ňu vyčlení 1,5 miliardy forintov (takmer 4,6 milióna eur.)

S prihliadnutím na včerajšie udalosti, kedy sa oddelili dve vlakové súpravy, znie tento plán novej železnice ako rozprávka z budúcnosti. Predsa len, nie jedného Slováka zavalí vlna skepticizmu, keď si uvedomí, že v súčasnosti sme vôbec radi, ak vlak príde na čas, máme si kam sadnúť a súprava sa za jazdy jednoducho nerozpadne. Ako sa však hovorí: kým vieš snívať máš nádej… Nám nezostáva nič iné, len veriť, že vysokorýchlostných vlakov sa dočkáme a nepôjde len o sci-fi ako je to v prípade dialnice z Bratislavy do Košíc.

Príkladom nám môže ísť aj Uzbekistan

Zaujímavé je to, že vlaky jazdiace minimálne 250 km/h sú bežnou realitou už aj v krajine akou je UzbekistanNajrýchlejší rast železničného priemyslu však zažíva Čína, ktorá má najväčšiu vysokorýchlostnú sieť na svete. Z Pekingu do Šanghaja jazdí nový vlak Fuxing, ktorého maximálna povolená rýchlosť dosahuje 351 kilometrov za hodinu. Vďaka tejto rýchlosti sa 1 247 kilometrov dlhá cesta skrátila na štyri hodiny a 28 minút. Za takýto čas sa my nedostaneme ani zo západného Slovenska na východ krajiny.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech