Mama a syn postavili biznis na kondómoch na víno, ktoré im teraz zarábajú státisíce

  • Na začiatku to bol len vtipný nápad, z ktorého sa zrodil prosperujúci biznis
  • Rodinná firma Wine Condom zabodovala na trhu s ich kondómami na víno
vinko
CNBC,WineCondom
  • Na začiatku to bol len vtipný nápad, z ktorého sa zrodil prosperujúci biznis
  • Rodinná firma Wine Condom zabodovala na trhu s ich kondómami na víno

Strata korkovej zátky od fľaše vína môže znamenať len dve veci: buď je potrebné celú fľašu vypiť, alebo vymyslieť spôsob ako korok nahradiť. Američanka Laura Bartlettová so svojím synom prišli na dokonalé riešenie, ktoré im dnes zarába státisíce dolárov. Vymysleli totiž špeciálne kondómy, ktoré sa nasadia na hrdlo fľaše a uchránia víno, prosecco či šampanské od znehodnotenia.

Keď sa Barlettová v roku 2012 vracala od kamarátky s nedopitou fľašou vína uzatvorenou igelitovým vrecúškom, vtedy jej 20-ročný syn poznamenal, že improvizovaná zátka pripomína kondóm.

To, čo začalo ako nevinný vtip, im teraz obom zarába na živobytie. Barlettová pôvodne pracovala na oddelení marketingu v banke a jej syn Mitch bol čašník. Dnes sú z oboch podnikatelia. Prvý kapitál získali cez crowdfunding na Kickstarteri.

Z pôvodný 10 tisíc dolárov sa vypracovali až na ročný predaj za viac ako pol milióna dolárov. Ak bude firma ďalej rásť, v priebehu budúceho roka má šancu predať vínne kondómy za 750 tisíc dolárov. Jednu krabičku so šiestimi kondómami na víno kúpiš na e-shope za 15 dolárov.

Realizácia projektu Wine Condoms však bolo zložitejšia, ako by sa mohlo na prvý pihľad zdať. “Nemohli sme ich vyrábať priamo v továrni na kondómy, pretože tam sa balia na výrobnej linke,“ povedal pre CNBC Mitch. Nakoniec sa dohodli so zahraničným výrobcom rukavíc, ktorý im pomohol s formami a balenie veľmi podobné kondómom sa začalo vyrábať v továrni, kde prebieha balenie liekov.

Aj napriek peniazom, ktoré získali cez Kickstarter však bola firma po prvom roku v strate. “Musel som mamu veľmi dlho presviedčať, aby z projektu nevycúvala,” priznal Mitch.

Vytrvalosť sa im nakoniec vyplatila, v roku 2014 bol ich výrobok americkou The Today Show označený za jeden z najlepších vianočných darčekov. O dva roky neskôr sa vínne kondómy stali virálnym hitom a video s nimi dosiahlo 30 miliónov zhliadnutí.

 A čo títo nevšední startupisti odkazujú mladým ľuďom s originálnymi nápadmi? “Nečakajte, kým vám niekto dá návod, čo robiť a nikdy sa nevzdávajte svojej vízie,” hovorí Barlettová.

zdroj: cnbc.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá