Trevolta: Ako cestovať zadarmo?

Michal Tomek / 22. marca 2014 / Lifehacking

S cestovaním je to niekedy ťažké. Väčšina z nás má svoje vysnívané miesta, kam sa ale ťažko dostane. Jednoducho preto, že je to drahé. Aké by bolo cestovať po celom svete, pričom sponzorom by bol niekto iný? Utópia? Nie, Trevolta.

 Aj keď myšlienku crowdfundingu už nejaký čas poznáme, nie všetky portály umožňujú aj financovanie svojho vlastného života. Projektmi môžu byť rôzne oblasti najmä umenia, vždy však s konkrétnym produktom (kniha, album,…). Trevolta je prvý crowdfundingový portál, vďaka ktorému môžete získať peniaze na svoje cestovateľské sny. 

Prečo by ale niekto platil za to, aby ste si mohli užívať cestovanie okolo sveta? Na prvý pohľad sa to môže zdať ako nonsens, no pri bližšom skúmaní zistíme, že značky si už dlho nezakladajú na klasickom marketingu. Dôležité pre nich je to, čo sa šíri, lajkuje, sharuje. A len dobré príbehy majú potenciál rozšíriť sa do celého sveta. Čo je lepšou reklamou pre turistickú značku než to, keď človek prejde s jej vybavením peši celú Južnú Ameriku a bude o tom písať blog? 

Podľa Trevolty existujú tri okruhy, ktoré majú šancu byť zafinancované: výnimočné dobrodružstvá, projekty inšpirujúce ľudí a vracajúce im zmysel života a cestovanie za účelom nejakého výskumu pre publikáciu, vedu, apod. V jednoduchosti – čím unikátnejšiu, kreatívnejšiu a hodnotenejšiu  „odmenu“ za financovanie vášho výletu sponzorovi ponúknete, tým lepšie.

 

Pozrite si video jedného z prvých projektov na Trevolte – cestovanie sanitkou cez celú Ameriku. 

 

Písanie blogov a zachytávanie zážitkov z ciest sú elementárnou súčasťou Trevolty. Každý projekt si vedie svoj blog. Okrem toho sa na stránke projektu nachádza aj záložka s popisom, sponzormi (môžu byť tak jednotlivci ako aj firmy) a tiež záložka s komentármi. Každý projekt prechádza hodnotením tímu Trevolty, ktorý ho buď schváli alebo zisťuje viac informácií. Samotná Trevolta má vlastný blog, kde nájdete množstvo rád – ako vytvoriť príťažlivý projekt alebo ako zaujať sponzorov.

Za nápadom stojí trojica Mark Karimov (CEO), Donovan Solms (CTO) a Lorette le Roux (CCO). Trevoltu založili ešte v septembri 2013 a financie získavajú aj vďaka projektom na ich stránke. Sú dve možnosti financovania projektu – fixné alebo flexibilné, pričom pri oboch si Trevolta účtuje 5 % v prípade, že sumu dosiahnete alebo 0 % (fixné) a 9% (flexibilné), ak sa suma nedosiahne.

 

 

 

 

Do budúcnosti je stále otvorená otázka, či model crowdfundignu bude naozaj fungovať. Prečo? Nuž, každý chce cestovať. Tak sa môže stať, že na strane dopytu (projektov) bude nakoniec viac ľudí ako na strane ponuky („crowdu“). V tomto smere môže pomôcť práve zameranie sa na model sponzoringu, kedy firmy výmenou za svoju propagáciu (spolu)zafinancujú projekt. Práve tým sa Trevolta líši od Kickstarteru alebo Idiegogo. „Sponzoring predstavuje obrovský priestor a možnosti. Veríme, že prepájanie významných cestovateľov s významnými značkami vedie k úžasným výsledkom“, hovorí Karimov. Ak máte záujem stať sa sponzorom, na portáli máte samostatný link na registráciu.

Na jednej strane je to veľká výzva, na druhej bezkonkurenčný nápad. Aj ja už začínam premýšľať ako svoj cestovateľský sen spracovať do zaujímavého projektu. A aké sú tie najzaujímavejšie projekty? Pozrite si napríklad jednu otázku pre Afriku alebo trekking za gorilami v Ugande.

 zdroj: trevolta.com, mytravelmoney.co.uk

Pridať komentár (0)