Mic­ro­soft: Nie­koľ­ko tipov pre nové­ho CEO

Michal Tomek / 1. marca 2014 / Tools a produktivita

Mic­ro­soft v posled­nom kvar­tá­li dosia­hol trž­by 24,5 miliar­dy dolá­rov, a tak sa môže zdať, že nový CEO bude len držať kor­mid­lo lode tak, ako je nasta­ve­né.

Micorosoft vymenoval 4. februára ako svojho nového šéfa Satyu Nadellu. Dovtedy bol viceprezidentom pre cloud a podnikanie. Po zakladateľovi Billovi Gatesovi a doterajšom Stevovi Ballmerovi je tretím CEO tejto technologickej firmy. Microsoft v poslednom kvartáli dosiahol tržby 24,5 miliardy dolárov, a tak sa môže zdať, že nový CEO bude len držať kormidlo lode tak, ako je nastavené. Nie je to však naozaj iba zdanie?

Zákazníci prijali Windows 8 - s istou dávkou zveličenia – vlažne. Takisto sa Microsoftu veľmi nepodarilo oživiť predaj PC v čase, keď ľudia dávajú peniaze skôr do tabletov a mobilov. Windows Phone mierne rozvíril vody mobilného sveta, ale stále je to len kvapka v porovnaní s Googlom alebo Applom. Nový CEO teda má čo robiť, aby dostal Microsoft opäť do hry. Redaktori webu CNET dávajú niekoľko návrhov ako na to.

 

1. Firemná trojka

Microsoft funguje s tromi operačnými systémami – Windows 8, Windows RT a Windows Phone. Práve Windows RT ako verzia pre mobilné a úsporné zariadenia si nenašla svoje publikum – či medzi partnermi Microsoftu alebo zákazníkmi. Práve definovanie budúcnosti tohto operačného systému bude jednou z prvých úloh Nadellu.

2. Znížiť byrokraciu

Ako každá veľká korporácia ani Microsoft sa nevyhol politikárčeniu a byrokracii. Nie je to však až také zvyčajné pre technologické spoločnosti. Sám Satya Nadella naznačil snahu o odstránenie tejto slabiny: „Bez milosti odstránim akékoľvek prekážky, ktoré nám bránia inovovať.“

3. Prehodnotenie cenovej politiky

Zákazníci Microsoftu by nemali mať pri každom nákupe pocit, že sú „zdieraní“. Ceny by spoločnosť mala rapídne znížiť. Jeden z redaktorov CNET-u navrhol dokonca miesto ceny 140 dolárov za Office Home cenu iba 30 dolárov.

4. Splniť svoje sľuby v oblasti cloudu a mobilných technológií

Tento cieľ by nemusel byť až taký náročný. Nadella totiž pôsobil ako viceprezident práve pre Cloud. On sám si to uvedomuje. Raz povedal, že všetci smerujeme práve k svetu zameranému na cloud a mobilné zariadenia.  

 

5. Definovanie cieľového zákazníka

Micorosoft by sa mal zamerať na určitý druh zákazníkov a definovať pozíciu svojej značky. Spoločnosti ako Apple alebo Samsung vedeli vytvoriť brand a produkty, po ktorých ľudia túžia. Na druhej strane Microsoft je niekde v priemere. Je to značka pre každého a pre nikoho zároveň.

6. Kapucňa je dôležitá

Podľa prvých dojmov z nového CEO sa zdá, že nie je taký formálny ako jeho predchodca. V mikine s kapucňou sa cíti rovnako dobre ako v saku a košeli. A práve CEO dotvárajú celkový imidž svojich spoločností – či už Steve Jobs, Larry Page alebo Elon Musk. Nadella by si mal nájsť svoj vlastný štýl.

7. Udržať si Xbox

Niektorí kritici považujú Microsoft za píliš rozlezený do mnohých odvetví. Napriek tomu by sa Nadella mal snažiť udržať v odvetví, kde pôsobí Xbox. Je to jeden zo vzácnych svetlých momentov Microsoftu. Xbox One si udržal úrovne predaja aj počas sviatkov. Pomocou neho preniká Micorosoft aj na trh televízorov a do obývačiek spotrebiteľov. Apple a Google si tam ešte len hľadajú cestu.

8. Vidieť hviezdne momenty

Kedy naposledy spravil Microsoft niečo, z čoho ste boli „paf“? Spoločnosť sa musí vrátiť k vytváraniu a experimentovaniu s novými produktmi. Sláva ich Windows-u nemôže zatieniť schopnosť inovovať. Už sa nedá ísť na istotu. Je potrebné trochu zariskovať.

 

 

Zdroj: CNET 

Pridať komentár (0)