Nadviaže Ham.sk na úspech Shupito?

Šandi / 21. marca 2014 / Lifehacking

Za ham.sk stojí digitálna agentúra Sven, ktorá sa od roku 2005 venuje vývoju webových aplikácií a taktiež stojí za úspešným projektom Shupito, ktorý reštauráciám ako Pizza Mizza, Sushitime a množstvu ďalších zabezpečuje agendu prijímania a vybavovania objednávok.

K dnešnému dňu tvorí tím Svenu 12 ľudí. Sven už ôsmy rok pracuje na zaujímavých projektoch, aplikáciách a online riešeniach. Medzi ich klientov patrili a patria aj mená ako Kofola, ZSE, Pizza Mizza, Salve Finance a ďalší.

“Portál ham.sk bol spustený 1.2.2013. V tom čase, pôsobil na slovenskom internete jediný relevantný portál zameraný na sprostredkovanie on-line objednávky donášky  z reštaurácii. Ten bol však zameraný výlučné na pizzu“, konštatuje Boris Gombarčík, ktorý projektovým manažérom pre ham.sk.

“To sa samozrejme v priebehu roku 2013 zmenilo a dnes pôsobia na Slovensku ďalšie 4 portály podobného zamerania, vrátane 2 zahraničných. Snažíme sa od konkurencie odlíšiť osobným a maximálne ústretovým prístupom k zákazníkom. Aj preto sme netlačili na kvantitu a zamerali sme sa na začiatok výlučné na Bratislavu. Ako prví z portálov na Slovensku sme umožnili zákazníkom platiť za objednávky priamo on-line. Ako prví sme spustili vlastnú kuriérsku službu, ktorá nám umožnila ponúknuť  zákazníkom donášku aj z reštaurácii, ktoré vlastnú donášku neposkytujú a zvýšiť tak pestrosť ponuky jedál. Nie každý deň predsa chceme jest pizzu alebo sushi“.

“Máme v tejto oblasti dlhodobé know-how, preto logickým vyústením bolo zlúčenie reštaurácii, ktoré používajú Shupito pod jednu strechu a umožniť tak používateľom na jednom mieste vyberať a objednávať z ich menu. Čiže, koncept, ktorý vo svete dlhodobo funguje (grubhub.com,just-eat.co.uk a ďalšie)“, konštatuje projektový manažer Boris Gombarčík.

Portálu sa dnes naplno venuje 5 členný tím. Jeho rozbeh bol financovaný z interných zdrojov a je 100% v vlastníctve zakladateľov. Okrem Ham.sk na Slovensku funguje aj niekoľko ďalších podobných služieb. Spomeňme napríklad Bistro.sk, ktorú prevádzkuje Azet.sk, alebo Foodpanda.  

Bistro má v ponuke približne 290 reštaurácií s vlastným rozvozom jedla.Mesačne sa prostredníctvom tejto online služby uskutoční viac ako 15-tisíc objednávok z celého Slovenska. 

Už dnes je jasné, že na pomerne malom Slovenskom trhu nemôže dlhodobo úspešne fungovať takéto množstvo firiem a preto chalanom zo Svenu držíme palce a veríme, že ich diferenciačná výhoda a osobitý prístup budú kľúčové faktory úspechu ham.sk 

 

Pridať komentár (0)