Otvorili podnik, aký u nás nemá obdobu: Nepripadá nám v pohode pýtať si za veci trojnásobok ako niektoré podniky v Bratislave

  • Ich podnik vznikol náhodou, no stal sa hitom
  • Už pri prvej návšteve pochopíš, že jeho zakladatelia sa rozhodli robiť veci inak
BNBN/Vladimír Vojtela
  • Ich podnik vznikol náhodou, no stal sa hitom
  • Už pri prvej návšteve pochopíš, že jeho zakladatelia sa rozhodli robiť veci inak

25-ročný Michele Calzolari je mladý podnikateľ a zakladateľ obľúbenej kaviarne v Nitre, ktorá nesie názov BonBon. Samotnú prevádzku sa mu podarilo kúpiť za 18 000 eur, no finančne si pomohol aj úverom vo výške 12 000 eur.

„Jeden môj klient, ktorému som robil účtovníctvo, sa rozhodol opustiť republiku a na rok chcel niekde investovať 20 000 eur, tak som to riskol. Neskôr nám pomohla banka. Odvtedy som každý rok minul násobne viac na rozširovanie a budovanie kaviarne,“ objasňuje Michele, ktorý je v rámci podnikania zástancom výroku: „Kto sa bojí, nech nejde do lesa.“

Momentálne sa na každodennej prevádzke tohto projektu zúčastňuje približne 15 ľudí, koncept, ako aj nové nápady preto vznikajú vždy tak trochu kolektívne. „Všetci sa viac či menej podieľame na tom, aby bol BNBN taký, aký je. Ja som len idiot, ktorý sa pýta otázky a podnecuje konverzáciu.“

Tvrdí tiež, že jeho tím je skutočne rôznorodý. On sám je účtovník, no ostatní sú od baníka cez námorníka, prekladateľku až po vyučenú pekárku. „Máme tu skrátka rôznorodé profesijné pozadia, vďaka ktorým máme každý trošku iný pohľad na vec a navzájom sa ako tím extrémne dopĺňame.“

DSC_2364
zdroj: BNBN

Nevedel, do čoho ide, no oplatilo sa

Priznáva, že tento projekt vznikol viac menej náhodou. „V rámci mojej hurá-hej-hop povahy som si ani neuvedomoval, do čoho idem, po čase sa začalo všetko nabaľovať na seba ako snehová guľa a náš tím sa rozrastal o ďalších skvelých ľudí, takže na rozmýšľanie veľmi nebol čas.“

Dá sa ale povedať, že prvotný impulz na rozbeh tohto biznisu bol podľa jeho slov plač jeho bývalej priateľky v kúte kaviarne, ako aj plač bývalého majiteľa v druhom kúte.

„Long story short, bývalý majiteľ to vzdal, ona tiež a zostal som ja, zistil som, že ma to extrémne baví. Prišiel však lockdown a celý trh začínal nanovo, a tak som si povedal, že ak môžem vybudovať miesto, ktoré mi vždy chýbalo, kde každý bude môcť byť sám sebou a nebude musieť nič riešiť, tak teraz je ten správny čas.“

Koncept tejto kaviarne je podľa majiteľa jednoduchý na papieri, ale komplikovaný na realizáciu. Má ísť o miesto, kde sa všetci budú cítiť dobre. Mohli by sme to tiež nazvať ako akýsi urban útek z reality, kde veci zostávajú za dverami a všetko je možné. Nesmie tu tiež chýbať skvelá káva, jedlo a drinky.

Vysvetľuje, že toto nie je projekt o návratnosti, ziskovosti alebo tabuľkách, ako to bežne býva. „Každý deň, ktorý si ľudia užívajú s nami na Kupeckej ulici, je 100-krát viac. Máme obrovské šťastie v tom, akým populárnym miestom sme, a tak si zatiaľ kompenzujeme infláciu množstevnými zľavami od dodávateľov, ktoré sme doteraz nevyužívali a šetrili si ich na túto situáciu.“

zdroj: BNBN/Vladimír Vojtela

Na energetickú krízu sú pripravení

„Keďže sme minulý rok ukončili kompletnú rekonštrukciu priestorov a máme všetko nové – eko bio raw -,  spotreba energií nám klesla o 75 %, takže aj pri súčasných cenách míňame menej na energie ako pred rekonštrukciou.“

Tvrdí, že samotnú cenotvorbu výrobkov riešili poctivo s ohľadom na trh. „Cieľ nie je, aby mal každý nový Mercedes, ale aby sme vytvorili niečo, kde budú všetci šťastní, a tak máme aj veci, na ktorých nezarábame nič, ale sú proste také super, že sme ich museli dať do menučka, a nepripadá nám v pohode pýtať si za veci trojnásobok, ako napríklad niektoré podniky v Bratislave, len preto, že sa u nás ľudia cítia super.“

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá