Prvá trať futu­ris­tic­ké­ho Hyper­lo­opu bude čosko­ro rea­li­tou

Rudolf Nečas / 31. októbra 2015 / Tools a produktivita

S výstav­bou naplá­no­va­nou na Novem­ber, sa Hyper­lo­op — futu­ris­tic­ký, vyso­ko­rých­lost­ný pozem­ný doprav­ný sys­tém stá­va rea­li­tou.

 

Prvýkrát oznámený v roku 2013 Elonom Muskom, ktorého mnohí považujú za Tonyho Starka skutočného sveta, išiel sen o Hyperloope do hyperrýchleho vývoja, keď Musk urobil z tohto projektu open-source.

 

 

Od tej doby, výskumná spoločnosť s názvom Hyperloop Transportation Technologies (HTT) – ktorá oficiálne nie je prepojená s Muskom alebo niektorou z jeho ďalších firiem a podnikov - je na dobrej ceste k tomu, aby vedu ako zo sci-fi pretvorila na skutočnosť vybudovaním skúšobnej dráhy v Kalifornii.

 

V Londýne, na akcii s názvom Transport To The Future, prevádzkový riaditeľ HTT Bibop Gresta odhalil, že päť míľová testovacia dráha v cene 150 miliónov dolárov bude postavená v kalifornskom Quay Valley. Priamo uprostred medzi Los Angeles a San Franciscom, bude stavba prototypu v plnej veľkosti trvať 32 mesiacov.

 

 

Po dokončení Hyperloop údajne prepraví celkovo 10 miliónov cestujúcich rýchlosťou „len“ 160 míľ za hodinu (257 km/h). Prázdne prepravné kapsuly sa budú testovať pri plnej rýchlosti 760 míľ za hodinu (1223 km/h). Čo je, len tak mimochodom viac než rýchlosť zvuku.

"Je to najbližšia vec k teleportácií," hovorí Gresta. "Rozdrvíme každý pozemský rekord ... Kompletne to zmení ľudstvo.“

Gresta tiež povedal, že prvý plne funkčný Hyperloop bude pravdepodobne postavený mimo USA. "Sú aj iné krajiny, ktoré sú v pokročilejšom štádiu diskusií a majú politickú vôľu, nedostatočnú infraštruktúru, vysokú hustota obyvateľstva a menej regulačných problémov, ktoré by bránili uskutočneniu.

 

 

Dopravný systém Hyperloop je poháňaný výhradne solárnou energiou, takže je úplne sebestačný. V skutočnosti sa očakáva, že bude mať prebytok slnečnej, veternej a kinetickej energie, ktoré môžu byť predávané späť do siete, aby bola služba rentabilná. Pozdĺž trate má byť tiež postavený najdlhší billboard na svete, ktorý pomôže pri financovaní projektu a možno sa vďaka nemu dočkáme aj bezplatného cestovania pre pasažierov.

Systém je navrhnutý tak, aby bol odolný voči zemetraseniam a poveternostným vplyvom, s každým pylónom schopným uniesť sedem Hyperloop kapsúl s 6 až 8 cestujúcimi a jednou kapsulou pre bezpečnostné účely - prepravujúc odhadom 3400 cestujúcich za hodinu, a 24 miliónov ľudí ročne.

 

 

Cestujúci, ktorí sú ochotní cestovať vnútri počítačovo riadených kapsúl obalených v rovných rúrkach magneticky levitujúcich na koľajniciach budú musieť byť pripravení znášať preťaženie, podobné tomu, ktoré zažívajú piloti Formule 1. Tento radostný zážitok skráti cestovný čas medzi Los Angeles a 400 míľ (643 kilometrov) vzdialeným San Franciscom na iba 30 minút.

Budúcnosť dopravy sa k nám blíži neskutočným tempom. Ak sa testovacia prevádzka podarí, dúfam, že Hyperloop trate postupne uvidíme po celom svete. 

 

Zdroj: techtimes.com
Pridať komentár (0)