Sig­nee: Sme nad­še­ní z postu­pu do dru­hej fázy Boos­tru

Ráchel Matušková / 21. decembra 2014 / Tools a produktivita

Prvý slo­ven­ský akce­le­rá­tor the Spot­Bo­os­ter, ukon­čil svo­ju prvú fázu Idea Mar­ket. V uto­rok 16.12. 2014 všet­ký­ch sedem pro­jek­tov pre­zen­to­va­lo výsled­ky svo­jej prá­ce a šty­ri naj­lep­šie zís­ka­li postup do dru­hej fázy Inku­bá­cie.
Medzi tými­to úspeš­ný­mi pro­jekt­mi je aj Sig­nee, kto­rý­ch prá­cu som Vám pred­sta­vi­la v samos­tat­nom člán­ku (Sig­nee: Elek­tro­nic­ký pod­pis aj u kuri­é­ra sa tvo­rí v Boos­tri). Teraz Vám pri­ná­šam názor Sig­nee cha­la­nov na Boos­ter a ich poci­ty z postu­pu.

Chalani Michal Minárik, Matej Šesták a Peter Nizl sú start-upoví nadšenci. Ani jedného z nich však zatiaľ neosvietil zaujímavý nápad, ale vôľa a chuť ponoriť sa do vôd start-upového mora  v nich narastala každým dňom. A tak sa všetci traja, nezávisle od seba, prihlásili do akcelerátora Booster z dielne the Spot.

Tu sa im zapáčila myšlienka Michala Hrabovca, o elektronickom podpise, ktorý by mal rovnakú platnosť ako klasický podpis na papieri a zjednodušil by proces kuriérskych donášok. Na to, že sa poznajú len niečo vyše mesiaca, sú zohratá trojka a vidno, že start-upový svet má na nich blahodarné účinky :)

Chlapci na začiatok GRATULUJEM k postupu do Inkubácie. Začnime však pekne od začiatku a povedzte mi ako to vyzeralo v prvej  fáze, ktorú ste aktuálne ukončili, teda Idea market?

 

 

Michal: Stretávali sme sa pravidelne 3krát do týždňa. Mali sme povinné prednášky, cvičenia, workshopy a popritom sme sa stretávali s potenciálnymi zákazníkmi.

Maťo: Získali sme predstavu ako vlastne startupy fungujú. My sme mali vžité také oldschoolové fungovanie. Teda vytvorím business model, projekt, niečo vytvorím, investujem do toho peniaze a čas a nakoniec zistím, že to nefunguje a všetko som stratil. V Boostri sme sa prepli do startupového modelu, čo znamená všetko validovať, overovať. Dôležitou vecou  je teda najmä zisťovanie postoja potenciálnych zákazníkov k nášmu produktu, resp. zatiaľ len nápadu.

 

Či naše riešenie vnímajú rovnako ako my, či sú pre nich funkcie, ktoré navrhujeme potrebné a využiteľné. či je to niečo čo reálne nevyužijú, alebo akú majú oni predstavu o tom. Čo by tam chceli mať aby to malo význam. Naučili sme sa, že my nemôžeme hneď  na začiatku prísť s produktom, ktorý bude mať milión funkcionalít, lebo to budeme potom vyvíjať dva roky. V tejto fáze musíme prísť s jedným základným riešením problému a rôzne doplnky budeme riešiť až po tom, ako budeme mať produkt so základnou funkciou. V tomto nám Spot pomáha.

 

Peťo: Dôležitou vecou je aj to, že sme sa naučili ako dať dokopy univerzálnu sadu informácií o projekte pre potenciálnych investorov (vychádzajúc z už spomenutej validácie idey), ktorú vieme prezentovať v akejkoľvek krajine sveta a bude to zrozumiteľné všetkým. 

 

 

Aké máte pocity po vyhlásení výsledkov?

Peter: Za mňa sa priznám, že som sa v prvom rade sústreďoval myšlienkami na to, ako pokračovať v rozvíjaní idey po novom roku, ak by to v Boostri nevyšlo. Keď sme sa dozvedeli výsledky, všetci sme pocítili veľkú radosť, že môžeme pokračovať na pôde Spotu a aj s partnerom Anasoft. A myslím si, že nám to stále nedochádza, čo sme za šesť týždňov dokázali.

Ako prebiehal Demo Day z Vášho pohľadu?

Michal:  Tým, že som prezentoval, tak pre mňa to bolo veľmi stresujúce. Na druhej strane veľkou výhodou bolo, že sme boli poriadne pripravený, tým pádom som vedel do čoho idem. Po odprezentovaní, keď nasledovali otázky som bol príjemne prekvapený, keďže dvaja z komisie reagovali slovami: „Je to veľmi zaujímavé riešenie, radi s vami budeme spolupracovať.“ Ďalšie otázky boli v rámci očakávaní, takže nič nezaskočilo. Celkovo je to vynikajúca skúsenosť.

 

 

Čím ste podľa Vás presvedčili porotu?

Michal: Porota mala možnosť vidieť nás aj počas práce, tak je to súhrn viacerých faktorov - nápad, veľkosť trhu, výsledky, tím, a určite aj pitch na Demo Day.

 

Čo Vás čaká v druhej fáze?

Matej: V druhej fáze nazývanej inkubácia budeme naplno pracovať na startupe a na konci by sme mali mať funkčný tzv. Minimal viable product, čo je produkt, ktorý plní základnú funkciu, no ďalšie doplnkové funkcie nemá. Tie  budeme vyvíjať na základe požiadaviek. Tiež chceme mať prvého zákazníka zo slovenského trhu.

 

Ďakujem za rozhovor a prajem veľa síl  v Inkubácii!! :)

Foto: Patricia Matiová

Pridať komentár (0)