Slováci si otvorili obchodík, v ktorom sa deti cítia ako v rozprávke. Takéto hračky inde nenájdeš

  • Malá rodinná firma so sortimentom pre deti, ktorá dbá na ekológiu
  • Prečítaj si príbeh obchodu Bubliboom, ktorý si otvorili Katka Rosenzweigová a Roman Petro
Bubliboom
Archív Bubliboom
  • Malá rodinná firma so sortimentom pre deti, ktorá dbá na ekológiu
  • Prečítaj si príbeh obchodu Bubliboom, ktorý si otvorili Katka Rosenzweigová a Roman Petro

Bubliboom je concept store s detským sortimentom, ktorí si otvorili Katka s Romanom v roku 2015. V tomto období koncept, ako je Bubliboom, na Slovensku nebol široko-ďaleko. Mali pred sebou náročnú úlohu, a to vtiahnuť zákazníka do obchodu a ukázať mu, že existujú aj iné ako plastové hračky s krátkou životnosťou. Dnes ponúkajú ekologické a lokálne slovenské značky oblečenia a hračky z dreva

Ekológia nebola spočiatku prioritou

Katka tvrdí, že záujem o ekológiu rastie, preto pojmy ako recyklácia, zero waste, upcycling, či tzv. zelený marketing by mal byť samozrejmosťou v každej dobre zmýšľajúcej firme. Majú snahu predávať, propagovať a baliť balíčky citlivým spôsobom k životnému prostrediu.

Priznáva, že aj napriek tomu, že dbajú na ekológiu, nebola prioritou. „Úprimne, ekológia nebola to prvé a najdôležitejšie, na čo sme mysleli. Prirodzene vyberáme značky, ktoré sa vyrábajú z materiálov vhodných pre detičky, majú certifikáty kvality a sú ecofriendly. Pri výbere hľadíme na ich kvalitu a príbeh. A to ide ruka v ruke s ohľaduplnosťou k prírode a svojmu okoliu,“ hovorí.

Od začiatku bolo pre nich dôležité budovať úprimný vzťah so zákazníkom a predovšetkým mať osobný kontakt. „Dodnes to považujeme za jeden z najdôležitejších pilierov kvality našej značky. Je veľmi príjemný pocit, keď zákazníci odchádzajú spokojní a vedomí si toho, že sme im venovali svoj čas, poradili s výberom. A my vieme, že sa k nám opäť radi vrátia.“

Bubliboom
zdroj: Archív Bubliboom

Rozhodne to nebol spontánny nápad

Katka tvrdí, že vytvoriť tento koncept nepatril medzi spontánne nápady. S partnerom pracovali a žili v Bratislave, ale vo voľnom čase cestovali karavanom po Slovensku a v zahraničí. Hovorí, že sa počas ciest prirodzene stretávali s novými podnetmi, či už vedome alebo nevedome. 

Po čase si založili rodinu a presťahovali sa naspäť do Žiliny. Po narodení syna Borisa sa im v živote toho veľa zmenilo, avšak cestovať neprestali, práve naopak, boli na cestách ešte častejšie. „Na jednej z našich ciest po talianskom a francúzskom pobreží sme objavovali malé lokálne obchodíky. A tam to niekde začalo. Verila som, že sa nebudem musieť vrátiť do pôvodného zamestnania. Chcela som niečo iné, viac sa realizovať. Myšlienku otvoriť detský concept store som vtedy vyslovila nahlas, muž sa ihneď „chytil.“ Predstavy sa začali okamžite realizovať a o šesť mesiacov sme otvárali Bubliboom,“ hovorí.

Po otvorení sa už Katka do predošlého zamestnania nevrátila. Avšak partner sa venoval ďalej svojej práci naplno, aj keď Katka tvrdí, že mu to šlo veľmi dobre v Bubliboome.

Bubliboom
zdroj: Archív Bubliboom

Radšej drevo ako plast

V ponuke Bubliboomu nájdeš hračky pre najmenších, hrýzatká, drevené skladačky rozvíjajúce jemnú motoriku batoliat, tvorivé sady pre väčšie deti, ale i starostlivo vyberané detské knižky, doplnky do izbičiek, zaujímavé stavebnice, či drevené puzzle pre menšie i staršie deti. Pri oblečení preferujú jednoduché vzory, kvalitné materiály, netradičné a veľmi pohodlné strihy oblečenia, ktoré pokojne vydržia aj niekoľko sezón. Avšak na svoje si prídu aj mamičky, páni, či nároční tínedžeri.

Preferujeme prírodné materiály, máme radšej drevo než plast, bavlnu namiesto polyestru. Cítime, že táto filozofia je sympatická čoraz viac ľuďom a je to úžasné. Menej je viac, jednoducho funguje v každej sfére života. Vyberáme kúsky, ktoré sa nám páčia a okrem estetických spĺňajú aj etické a ekologické nároky.“

Bubliboom
zdroj: Archív Bubliboom

Tvorbe oblečenia sa nevenujú, ale ponúkajú aj oblečenie pre „dospelákov“ obľúbených slovenských značiek. Majú tzv. pod značku Bublikids, na ktorej spolupracovali s ilustrátorkou Zuzanou Kráľovičovou. Spoločne vytvorili kolekciu Bublimaco, ktorá predstavuje potlač na tričká, či odznaky s postavou medveďa. „Nedávno sme jej autorskú ilustráciu premietli aj do spolupráce so značkou Kresky, ktorá vyrába tetovačky. Vznikli tak naše vlastné – bubliboomkresky.“

Aktuálne majú v ponuke viac lokálnych značiek. „Okrem produktov od lokálnych výrobcov zo Slovenska máme v sortimente aj bohaté zastúpenie obľúbených, prevažne európskych značiek, ktoré si tiež okrem krásneho vizuálu dávajú záležať na kvalite materiálov, bezpečnosti, dodržiavajú férové podmienky pri výrobe a nie je im ľahostajné životné prostredie. Snažíme sa zameriavať na značky, ktoré si všetko riešia sami, len so zamestnancami a dizajnérmi, výrobu majú vo vlastných dielňach a manufaktúrach,“ dodáva Katka.

Mladá Slovenka pretavila svoju lásku k zime a horám do úspešného podnikania. Dnes udáva značka Snowflake Clothing trendy

Pandémia zasiahla Bubliboom

Už od otvorenia obchodu mali víziu posunúť ho aj do iných miest okrem Žiliny. Mali dokonca stretnutie s partnermi, ktorí chceli zastrešiť franšízu v Čechách. Avšak od tohto plánu odstúpili, pretože v tej dobre riešili iné aktivity spojené s obchodom a vedením firmy.

Pôsobenie po celom Slovensku je reálne cez náš e-shop. Ten prevádzkujeme už 5 rokov. Uvedomujeme si však jeho slabé stránky. Chceme na ňom popracovať a dosiahnuť, aby zodpovedal súčasným trendom. Radi by sme zákazníkom priniesli pohodlnejší spôsob online nakupovania.“ 

Bubliboom
zdroj: Archív Bubliboom

Katka hovorí, že ich koronakríza zasiahla. Prvá vlna priniesla do biznisu neistotu a druhá vlna je ešte náročnejšia. Spomína, že najťažšie je predpovedať, akým spôsobom ovplyvní koronakríza správanie zákazníkov. Preto dlhodobým cieľom je prežiť pandemické obdobie.

Asi aj pod vplyvom tohto, nie úplne ideálneho obdobia, sme sa intenzívnejšie začali zaoberať manažmentom firmy, víziou, viac prehodnocujeme, čo je nutnosť a čo si môžeme dovoliť riešiť o mesiac, dva. Aktuálne je pre opatrenia Bubliboom ešte stále zatvorený, fungujeme len v online priestore na našom e-shope. A práve v ňom máme nedostatky, ktoré musíme riešiť ak chceme prežiť a naďalej rásť. To je náš súčasný a veľmi naliehavý cieľ.“

Katka priznáva, že najväčšou motiváciou je samozrejme spokojný zákazník, teda dieťa, ktoré sa s hračkou od Bubliboom hrá a teší sa z nej. „Osobne považujem za dôležité, s čím sa dieťa stretáva od malička. Keď mu predostriete krásnu estetiku, tak si to premietne do vnútorného sveta,“ dodáva.

Bubliboom
zdroj: Archív Bubliboom

Vízie na rok 2021

V Bubliboome majú mnohé značky, ktoré im prirástli k srdcu, pretože sú súčasťou od začiatku. Avšak na druhej strane ich stále viac baví hľadať a objavovať tie nové. Pre rok 2021 majú zopár značiek pripravených. „Záleží nám na tom, aby bola naša ponuka pestrá, aby v nej svoje miesto našli aj značky, ktoré sa doposiaľ na slovenskom trhu nevyskytovali. Snaha odlíšiť sa je čoraz naliehavejšia. Na našom trhu sa totiž roztrhlo vrece s online detskými obchodmi s rovnakou ponukou,“ hovorí. 

Medzi novinky patrí pár zmien v online obchode, pribudne možnosť platby kartou a paypal. Chystajú vernostný systém aplikovať z kamenného obchodu aj do toho online. Okrem toho majú v pláne prispievať pravidelnými newslettermi so zaujímavým obsahom. Avšak najväčší nápad by mal nadobudnúť podobu začiatkom leta. O čo ide, však Katka zatiaľ neprezradila.

Nudným produktom dali zbohom. Kúpili si šijacie stroje a začali vyrábať trenírky a papuče, aké inde nenájdeš

Všetci budeme veriť, že táto náročná doba sa trochu upokojí a my budeme môcť privítať v Bubliboome vás všetkých, našich zákazníkov. Budeme sa tešiť keď prídete do Bubliboomu na chvíľku spomaliť, načerpať inšpiráciu, porozprávať sa, či vypustiť deti pohrať sa,“ dodáva Katka na záver.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá