Superjachta od Talianov len pre elitu: Nová „hračka“ sľubuje kombináciu luxusu a šetrnosti k prírode

  • Talianska spoločnosť Azimut Yachts ukázala svoju najnovšiu loď – Grande 44M
  • Takmer 44 metrov vysoká loď má kombinovať luxus a udržateľnosť
Grande 44M
Grande 44M, reprofoto X/Baroque Yachts
  • Talianska spoločnosť Azimut Yachts ukázala svoju najnovšiu loď – Grande 44M
  • Takmer 44 metrov vysoká loď má kombinovať luxus a udržateľnosť

Talianska spoločnosť Azimut Yachts predstavila svoju novú „superjachtu“ Grande 44M. Plavidlo sa má stať pre spoločnosť vlajkovou loďou a zatiaľ najväčšou loďou, akú v Azimut Yachts navrhli.

Plavidlo kombinuje nielen atraktívny dizajn a zážitok z plavby, ale dôležitým prvkom má byť aj udržateľnosť a zelená energia.

„Grande 44M nie je len majstrovským dielom dizajnu a životného štýlu, ale aj vysoko vyspelým projektom námornej architektúry a novým míľnikom v zelenom kurze, ktorý mapuje Azimut,“ uvádza výrobca jácht. 

Grande 44M má špeciálny dizajn aj lítiové batérie 

Štyridsaťštyri metrov vysoká loď disponuje štyrmi palubami, namiesto tradičných troch. Výrobca na svojich webových stránkach uvádza, že loď predstavuje spojenie dvoch typov konvenčného trupu: predná časť je typická pre člny s rýchlym výtlakom, zatiaľ čo časť od strednej časti lode po kormu má bradu, ktorá sa bežne vyskytuje na hobľovacích trupoch. Výsledkom je trup, ktorý umožňuje výrazné zníženie spotreby paliva a emisií v každom rozsahu rýchlostí.

Jachta má tvoriť o 20 až 30 % menej emisií v porovnaní s tradičnými plavidlami rovnakej veľkosti.

Udržateľnosť jachty nie je spôsobená len jej nezvyčajným dizajnom, ale prispievajú k tomu aj karbónové komponenty. Napríklad karbónové krídlo Hull Vane je schopné potlačiť kormu a generovať ťah vpred, čím poskytuje ďalšie zníženie celkového odporu, ako aj tlmenie náklonu, hojdania a nakláňania pri navigácii.

Plavidlo sa navyše dá vybaviť komponentom s názvom Zero Emission Hotel Mode. Podľa Robb Report to znamená, že obsahuje lítiové batérie, ktoré dokážu zásobiť loď elektrickou energiou. Využiť ju môžu 4 hodiny cez deň alebo 8 hodín cez noc pri kotvení.

„Väčšina jácht zvyčajne prevádzkuje svoje dieselové generátory 24 hodín denne, 7 dní v týždni, čo spôsobuje veľa hluku, emisií a nákladov,“ povedal pre portál Federico Ferrante, ktorý je prezidentom americkej pobočky. „Tento systém to znižuje na polovicu,“ uviedol prezident.

Interiér nemá zahltiť, ale zveľadiť priestor 

Potenciálnych zákazníkov ale nemá lákať len veľkosť a ekologickosť jachty, ale aj atraktívny interiér. Ten navrhli milánski dizajnéri z m²atelier, ktorí stoja za dizajnami vo viacerých sektoroch od hotelov až po maloobchod po celom svete.

Ústredným motívom v ich dizajne je voda. „Dizajn zachytáva jej podstatu a vracia plynulosť, dynamiku a prináša charakteristický podpis pre Azimut a jasné posolstvo, zdôraznené rafinovanými, jemnými, šepkanými detailmi, ktoré zvádzajú diskrétnou jednoduchosťou,“ uvádza spoločnosť na svojom webe.

Ako príklad uvádza jedálenský stôl s kapacitou 12 osôb, ktorý sa nachádza na prednej časti hornej paluby nad bazénom. Vďaka priehľadným oknám s výhľadom na oceán je dokonalý na sledovanie východu či západu Slnka.

„Chceli sme priestor vyčistiť a zveľadiť, nie zahltiť,“ povedal dizajnér Marco Radovič. „Napríklad jedálenský stôl sme navrhli tak, aby bol odrazom bazéna, a v každom prípade sme dbali na to, aby sme sledovali, čo sa deje vonku.“

Dizajnéri tvrdia, že chceli vytvoriť jednoduchý interiér s tlmenými tónmi a kvapkami farieb. V súčasnosti sa začínajú prípravy na výrobu prvých kusov tohto modelu. Prvé exponáty Grande 44M si zakúpili majitelia spoločnosti.

Zdroje: Azimut Yachts, Robb Report

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá