Telefóny v cestovkách zvonia, na pomoc sa čaká týždne. Cestujúcim sa odporúča trpezlivosť a pevné nervy

  • Cestovatelia a dovolenkári v panike menia svoje cestovateľské plány
  • Buď lety rušia alebo ich plánujú na iné obdobie a telefóny v zákazníckych servisoch zvonia
  • Letecké spoločnosti aj cestovné kancelárie apelujú na svojich zákazníkov
Pelikan.sk
Ilustračný obrázok (unsplash.com)
  • Cestovatelia a dovolenkári v panike menia svoje cestovateľské plány
  • Buď lety rušia alebo ich plánujú na iné obdobie a telefóny v zákazníckych servisoch zvonia
  • Letecké spoločnosti aj cestovné kancelárie apelujú na svojich zákazníkov

V situácii, ktorá nastala, je otázka, či cestovať alebo radšej ostať doma viac ako na mieste. Piatkom, 13. marca, sa rušia všetky lety z Ameriky do Európy a späť, Trump to vyhlásil na štvrtkovom brífingu. Počnúc týmto dňom sa tak obmedzuje letový plán ešte výraznejšie. Niet divu, že cestujúci podliehajú panike.

V stredu sa situácia zmenila aj na Slovensku. Cestujúci bez trvalého pobytu na Slovensku budú po pricestovaní do krajiny musieť ostať v 14-dňovej karanténe. Zrušili sa aj lety do a z rizikových krajín. Najlepšou prevenciou je však trpezlivosť.

Kabína lietadla ako operačná sála

V napätej situácii, ktorá v posledných dňoch vznikla nielen v našej krajine, ale aj v celej Európe a napokon vo svete, sa zvýšil aj nápor na cestovné kancelárie, letecké spoločnosti a konkrétne na ich pracovníkov.

Cestovným kanceláriám v zahraničí trvá viac ako týždeň, kým vyriešia situáciu zákazníkov alebo odpovedia na otázky týkajúce sa mimoriadnej situácie. Možno si aj ty dostal do e-mailovej schránky newsletter od leteckej spoločnosti, ktorá sa v zmysle spoločenskej zodpovednosti, ochrany pasažierov či zatvorenia letísk komunikuje so zákazníkom na rovinu.

Ak už musíš letieť, mal by si vedieť, že aj letecké spoločnosti zavádzajú na svojich linkách opatrenia. Okrem rutinných dezinfekcií kabín poskytli cestujúcim dezinfekčné utierky a sterilné rúška, ktoré sú jednorazové.

Čo možno nevieš je fakt, že v kabíne lietadla sa nachádza vzduch rovnako čistý ako v nemocničnej operačnej sále, pretože sa čistí a obmieňa vďaka vysokoúčinným filtrom HEPA. Tie zabíjajú až 99,97 % všetkých prítomných vírusov.

zdroj: Ilustračný obrázok (unsplash.com)

Zákaznícky servis leteckej spoločnosti Wizzair v poslednej dobe pozoruje masívny nápor. Telefóny zvonia a ľudia čakajú. Niektoré majú možnosť spravovať let online. To znamená, že ak došlo k zrušeniu letu zo strany leteckej spoločnosti, cieľovej alebo východzej krajiny, môžeš si online stornovať alebo preplánovať svoj let. Ak máš však pochybnosti, volaj na zákaznícky servis. Pamätaj, že tam volajú všetci. Využi ho len v prípade, že si nevieš poradiť sám.

Slovenské cestovné kancelárie zažívajú rovnaký nápor. Obracajú sa preto na svojich zákazníkov.

Tento apel sme sa rozhodli komunikovať od dnešného rána (12.3.2020, pozn.red.) vzhľadom na rozhodnutie Donalda Trumpa o 30-dňovom obmedzení letov z EÚ do USA, vyhlásenie mimoriadnej situácie na Slovensku a označenie šírenia koronavírusu za globálnu pandémiu,“ hovorí Peter Rybár PR manager cestovnej kancelárie Pelikán a dodáva, že existuje reálny predpoklad, že prídu ďalšie, možno ešte prísnejšie obmedzenia a dočasné preventívne opatrenia v cestovnom ruchu v globálnom meradle, sa teda výrazne zvýšili.

Zdržania a komplikácie budú

Ľudia na Slovensku na preplánovania letov či dovoleniek čakajú niekoľko dní či týždňov. Od vyhlásenia krízových situácií a mimoriadneho stavu v snahe zamedziť šíreniu vírusu COVID-19 nielen na Slovensku, ale v celom svete, sa prijali mnohé bezpečnostné opatrenia. Tie majú vplyv na cestovateľské plány ľudí, ale aj na ekonomiky konkrétnych krajín, pretože mnohé sú od cestovného ruchu závislé.

Prosím zákazníkov, aby boli k prípadným chybám, ktoré určite prídu, zhovievavejší než obvykle,“ apeluje na všetkých Tatiana Ondrejková, CEO cestovnej kancelárie Pelikán s tým, že zákaznícky servis pracuje už aj mimo pracovnej doby a na situáciu, ktorá nastala, sa svet a ani Slovensko pripraviť nedokážu.

zdroj: Ilustračný obrázok (unsplash.com)

Zákaznícke linky v nemocniciach a poradenských centrách prijali posily z radov študentov medicíny. Tí sú školení a na všetky otázky dokážu kompetentne odpovedať. V prípade turizmu sa však náhrady hľadajú ťažko. Na školenie nie je čas a študenti nevedia krízové situácie riešiť, pretože školy na takýto stav nepripravujú.

Pomohli by jedine stovky nových kolegov

Preventívne opatrenia, ktoré sa dejú, sa dotýkajú zamestnancov cestovných kancelárií rovnako, ako zamestnancov iných firiem. Treba sa však držať niekoľkých pravidiel, ktoré uľahčia prácu obom stranám.

Ak ste teda zákaznícky servis Pelikána s vašou požiadavkou kontaktovali elektronicky, ideálne cez e-mail, prosím, nerobte tak opakovane,“ pripomína Ondrejková a radí, aby pracovníkov kontaktovali mailovo.

Žiadna požiadavka nie je zo strany cestovných kancelárií, leteckých spoločností ani iných zákazníckych servisov nie je ignorovaná, pretože vzájomná pomoc je v tejto situácii najdôležitejšia.

Zdroje: theguardian.com, metro.co.uk

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech