Tesla má konkurenta a volá sa Faraday Future. Prvé auto príde v roku 2017

Rudolf Nečas / 9. novembra 2015 / Lifehacking

Má sa Elon Musk a jeho Tesla Motors začať báť? V USA vzniká ďalší veľký výrobca elektromobilov – Faraday Future.

 

V priemyselnom rohu mesta Gardena, v blízkosti cintorína pre domácich miláčikov, stojí budova s malým bielym nápisom „Faraday Future“.

 

 

Je to jediná známka o high-tech dianí vnútri, kde sa formuje startup plánujúci výrobu elektrických vozidiel. Inšpirácia spoločnosťou Tesla Motors sa pri Faraday Future asi nedá poprieť. Tiež nesie meno slávneho fyzika, v tomto prípade Michaela Faradaya a plánuje vyrábať elektromobily, tak ako Tesla. Faraday Future má naozaj ambiciózne plány, čo dokazujú aj týmto vyhlásením:

 

„We’re not Tesla. But we’re not Fisker either. We’re not fucking around.“

 

 

Po prvých informáciách o tomto startupe v uplynulých týždňoch, spoločnosť aktuálne oznámila investíciu až jednej miliardy dolárov do plánovanej továrne. Má to byť pritom len investícia v prvej fáze. Spoločnosť zvažuje lokalitu pre továreň v štyroch amerických štátoch, Nevade, Kalifornii, Georgii a Louisiane, a definitívny výber má oznámiť v najbližších týždňoch. 

 

Spoločnosť, ktorá navrhuje aby ju ľudia skrátene nazývali FF hovorí, že svoje prvé batériami poháňané elektrické vozidlo predstaví niekedy počas roka 2017. Prvý model bude vyššej triedy za účelom budovania značky, až ďalšie modely majú byť určené pre širšie skupiny. 

 

Vytvoriť elektromobil, ktorý bude naozaj stáť za to, však nie je len tak. Je k tomu treba veľmi šikovných ľudí so znalosťami a kopu moderných technológií. A všetko z toho stojí peniaze. Lepšie povedané ohromné peniaze. Veď aj Tesla potrebovala miliardy dolárov v pôžičkách. Správy ale hovoria, že Faraday Future je „dobre financovaná“. Podľa Los Angeles Times za spoločnosťou stojí čínsky miliardár Jia Yueting.

 

 

Faraday Future mala byť založená asi pred rokom a pol a v súčasnosti zamestnáva viac ako 400 ľudí. Napríklad, Nick Sampson, pomáhal s výrobou šasi pre Tesla Model S, Porter Harris sa podieľal na vývoji batérií pre SpaceX, a Silva Hiti pomohol vyvinúť hnacie ústrojenstvo Chevroletu Volt. Okrem nich je vo FF viacero významných bývalých zamestnancov z BMW, Ferrari, Land Roveru, a Lamborghini.

 

„Musíte byť trochu odvážni, aby ste spravili niečo takéto,“ povedal Richard Kim, šéf dizajnu, ktorý predtým pracoval v BMW, Porsche a Audi. „Budeme robiť inteligentné vozidlá. Budujeme značku.“

 

Pridať komentár (0)