Tradičná chuť Slovenska sa dostáva na pulty obchodov

  • Mlieko a mliečne výrobky tvoria dôležitú súčasť nášho jedálnička
  • To, že ho z času na čas vynecháme zaznamenali aj štatistiky
zdroj: Martin Ondruš
  • Mlieko a mliečne výrobky tvoria dôležitú súčasť nášho jedálnička
  • To, že ho z času na čas vynecháme zaznamenali aj štatistiky

Slovák ročne vypije približne 45 litrov mlieka, čo môže znieť ako dosť, no podľa odborníkov je to stále len polovica ročnej odporúčanej dávky. Naopak častejšie, než uvádzajú odporúčania, si doma radi pochutnáme na syre a tvarohu, ktorých ročná spotreba predstavuje 14 kilogramov. Produkcia kravského mlieka a Slovensku je pritom viac ako 900-tisíc ton. Hoci u nás dovoz v súčasnosti prevyšuje nad vývozom, nie je nad dobrý pocit z podpory domácich producentov. Už nemusíš utekať len do malých, špecializovaných obchodov na rohu ulice, ale do svojho portfólia ich produkty stále viac zaraďujú aj veľké obchodné reťazce. Jedným z nich je aj Kaufland.

Obchodný reťazec pôsobiaci na Slovensku už od roku 2000 chce byť svojim zákazníkom stále bližšie aj vďaka podpore domácich farmárov, a preto prichádza s radom produktov „Z lásky k tradícii“. Prinášame vám originálne produkty vyrobené podľa pôvodných receptúr výlučne zo slovenských surovín od domácich dodávateľov. Spoľahnite sa na originálnu a nezameniteľnú chuť milovanú celými generáciami,“ píše Kaufland na svojom webe.V regáloch nájdeš pod touto značkou polotučné a plnotučné mlieko, zdravý kefír a aj jogurty.

O dôležitosti podporovať predaj mlieka a mliečnych výrobkov, ktoré sú najvýznamnejším zdrojom vápnika pre náš organizmus, nemožno diskutovať. Na tých najmenších a ich správne stravovacie návykov myslí aj Európska komisia, ktorá na začiatku septembra oznámila, že s novým školským rokom sa v školách v krajinách Európskej únie znovu zavádza program na podporu konzumácie ovocia, zeleniny a mlieka. Dokopy na zdravšie desiaty školákov vyhradila 250 miliónov eur.

Článok bol vytvorený v spolupráci s Kauflandom.