Usertech: „Inšpirujú ma ľudia, ktorí posúvajú hranice toho, čo je možné.“

Filip Mikschik / 3. júna 2015 / Lifehacking

Usertech nám predstavil Jan Beránek, CEO a zakladateľ.

 

Čomu sa Usertech venuje?

Usertech stojí na troch pilieroch. V základe sme digitálna a social media agentúra, ktorá pracuje s priamymi klientami ako Forbes, Lego, Sodexo, Camel, E.On atď., Súčasne sme aj partnerom pre marketingové a PR agentúry. Druhou oblasťou sú digitálne inovácie pre „veľkých“ klientov, najmä potom Raiffeisen bank, Homecredit a E.On Treťou oblasťou sú naše vlastné novinky a produkty. Aktuálne máme 3 – SingleCase, eHotel a Lens ID. V apríli sme navyše predstavili program U + Farm, akýsi interný startup hub.

Všeobecne spolupracujeme s rôznym typom klientov. Firmám pomáhame vyvíjať uvádzať na trh nové produkty pre online prostredie. Vytvorili sme a už niekoľkokrát odskúšali proces pre vznik inovatívnych riešení. Postupom času sme sa pre niektoré firmy stali v tomto ohľade partnerom. Agentúram zase poskytujeme vývojové tímy alebo kapacity. Do všetkých typov projektov vrátane zákazkového vývoja vkladáme veľkú mieru kreativity a vlastnej invencie. Posledné 3 roky rastieme o 400%, medziročne sa tím rozrástol z 15 na 55 ľudí a v horizonte leta naberáme cca 20 ďalších. Aktuálne rozbiehame pobočku v Číne, v hľadáčiku máme aj americký trh a západnú Európu.

 

 

 

Prečo si vlastne rozbehol Usertech?

Bol to prirodzený vývoj – najskôr som bol webmaster, potom kodér, potom programátor, následne som sa naučil s Photoshopom a dokopy to začalo dávať zaujímavé obrysy. Začal som robiť celé weby a vyvíjať redakčný systém. Počty projektov rástli a postupom času firmy nechceli robiť s „obyčajným“ živnostníkom „, preto som založil s.r.o.

Postupne sme zistili, v čom sme dobrí a hlavne prečo to robíme. Začali sme sa profilovať do formátu firmy zameranej na digitálne inovácie. Naším hlavným motorom je učenie sa nových vecí. Od každého očakávame, že si bude nastavovať ciele za svojou aktuálnu laťkou a urobí všetko pre to, aby sa tak stalo. Všetci okolo majú rovnaký cieľ, čo neskutočne utužuje kolektív.

Motivácia neustále rozširovať potenciál ľudí vnútri aj mimo firmy je zakorenená v našej DNA, a to ako v kultúre, tak aj v práci s našimi klientami, ktorých vždy berieme ako partnerov a s ktorými spoločne riešime konkrétny problém. Je to aj jedným z motívov, prečo reinvestujeme podstatnú časť generovaných ziskov späť do vlastných produktov.

 

Čo je tvoja inšpirácia?

Mojou inšpiráciou sú ľudia, ktorí umožňujú rast ďalším ľuďom a posúvajú hranice toho, čo je možné. Mojím snom je mať raz na to, aby som mohol pracovať v organizácii ako napr. The Elders ktorá má takých ľudí veľa. Do toho počítam aj svoju priateľku, s ktorou môžem po dlhom dni prebrať všetko dobré i zlé a dať si navzájom podporu.

 

 

Čo považuješ za najväčší úspech Usertech?

Aj keď rastieme relatívne rýchlo, je tu veľmi málo ľudí, ktorí by od nás odišli. Práca v Usertech ich baví a vidíme, ako za tie roky s nami rastú. Dáva mi to dôveru v kultúru, ktorú budujeme, a že aj pri veľkom tlaku na nábor nových ľudí nesiahame vedľa.

 

Aké sú vaše plány do budúcnosti?

Intenzívne sa zameriavame na upevnenie pozície na slovenskom trhu. Ďalším krokom v rozvoji je prirodzene expanzia na zahraničné trhy. Aktuálne hľadáme ľudí pre Čínsku pobočku a do konca roka by sme sa radi ukotvili aj v USA. So všetkým samozrejme súvisí efektívne fungovanie vo vnútri firmy a ustálenie projektového riadenia, aby sme boli schopní realizovať viac komplexnejších projektov a súčasne zabezpečiť kvalitu a včasnú implementáciu.

Rozvíjame aj spoluprácu s investormi a nováčikmi, čo je jeden zo smerov, v ktorom budeme určite pokračovať. Časom by sme radi rozšírili aj portfólio našich startupov.

 

Akých ľudí hľadáte do svojho tímu?

Takých, ktorí dokážu svojej 70 ročnej babičke vysvetliť, čo to znamená, že sú kodér alebo UX designer. Tých, ktorí keď designujú / programujú nový produkt, premýšľajú v rovine, ako ho bude používať koncový užívateľ a sú ochotní za to pred klientom bojovať.

 

 

 

V čom ste iní ako konkurencia?

V skratke povedané, snažíme sa vyriešiť business potrebu alebo user experience problém a nie len postaviť web alebo aplikáciu. Už samotným nastavením firmy – agentúra -> inovácie -> nové prjekty – niečo vypovedá …

Vznik komplexnejších projektov má svoju koncepciu a jasne definovaný proces, ktorý neustále vylepšujeme. V princípe trávime oveľa viac času nad premýšľaním, ako budú ľudia danú vec používať. Kombinácia sérií brainstormingov a práce s funkčnými prototypmi vyústi v kvalitný produkt, pričom sa nám už v priebehu vzniku podarí eliminovať rad potenciálnych nedostatkov.
Súčasne kladieme veľký dôraz na biznis analýzu a detailný testing.

Vždy si nastavujeme vyššiu latku, ako musíme a robíme všetko preto, aby sme boli partner a nie „iba“ dodávateľ.

 

Čo je pre vás pri budovaní startup najdôležitejšie?

Tím ľudí, ktorý na ňom pracuje. Či už berieme do úvahy Usertech ako taký alebo ktorýkoľvek z našich projektov. Úspech vždy stojí a padá na ľuďoch a ich entuziazmu.

 

Ako vyzerá pracovný deň v Usertech?

Projekťáci a Scrummastri chodia väčšinou v 8, do 10 potom prídu grafici a zvyšok. V priebehu dňa sú stretnutia s klientmi, interný brainstorming a štandardné práce. Všade po stenách máme tabule, pri ktorých stretnete hlúčiky ľudí, ktorí práve niečo vymýšľajú, alebo na ne proste kreslíme, čo nás práve napadne. Samozrejmosťou je hudobná kulisa. Prví ľudia odchádzajú neskôr popoludní, poslední pred polnocou. Záleží tiež na tom, s akou časovou zónou zrovna robíme. Cez víkendy je v kancelárii vždy pár ľudí.

 

Nejaké ďalšie tipy / odporúčanie / odkaz?

„If you can’t explain it simply, you do not understand it well enough“ – toto máme napísané na stene a riadime sa tým.

zdroj: startupjobs.cz

Pridať komentár (0)