Veľké porovnanie autopilotov: Tesla, BMW, Infiniti alebo Mercedes?

  • Známy server caranddriver.com prišiel s testom, na ktorý čakali všetci fanúšikovia technológii. Je Tesla naozaj najlepšia? Ako obstáli tradiční výrobcovia?
2015-Tesla-Model-S-P85D-203-876x535
  • Známy server caranddriver.com prišiel s testom, na ktorý čakali všetci fanúšikovia technológii. Je Tesla naozaj najlepšia? Ako obstáli tradiční výrobcovia?

Test bol zameraný špecificky na porovnanie schopnosti jednotlivých vozidiel správať sa autonómne, alebo teda aspoň semi-autonómne. Do porovnania sa dostali 4 naozaj exkluzívne modely – Tesla Model S, BMW 750i, Infiniti Q50S a Mercedes S65 AMG.

Na porovnanie vzal autor týchto fešákov do ulíc miest, na diaľnice a na menšie cesty. Netreba to zdržiavať poďme zistiť, kto sa stal víťazom.

4.miesto Infinity Q50S

2015-infiniti-q50s-photo-665745-s-original

foto: Michael Simari

Toto auto prinieslo sklamanie. Technológia Active Lane Control a Lane Departure, ktorá mala auto udržať v jazdnom pruhu síce krásne fungovala na rovinkách, v zákrutách a pri výjazdoch z diaľnice však mala obrovské problémy a dá sa povedať, že bola až nebezpečná. Autor musel zasiahnuť na 50 míľach až 93 krát, čo Infiniti s obrovskou stratou radí na posledné miesto.

3.miesto Mercedes S65 AMG

2015-mercedes-benz-s65-amg-photo-665746-s-429x262

foto: Michael Simari

Mercedes predstavil svoju technológiu pred troma rokmi so šiestou generáciou S-class. Udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu je však pri viacerých modeloch súčasťou štandarnej výbavy, čo o Infiniti povedať nemôžme. Ak si teda lenivý, stačí ti zmačknúť dve tlačítka a auto ti ide v pruhu a točí volantom samo. Každých 12 sekúnd však vozidlo vykoná kontrolu, či si duchom prítomný. Vtedy stačí trochu zakrútiť volantom. Jazda bola okrem neustáleho vyrušovania veľmi príjemná a autor sa musel volantu chytiť na 50 míľach 58 krát – najmä pri výjazdoch.

 

2.miesto BMW 750i

2016-bmw-750i-xdrive-inline1-photo-665756-s-original

foto: Michael Simari

BMW ponúka svoju Active Driving Assistant Plus ako doplnkovú výbavu za $3600 dolárov a narozdiel od Mercedesu vyžaduje pozornosť, teda dotyk volantu každé 3 sekundy. Podobne, ako predchádzajúce vozidlá, aj BMW malo problémy pri výjazdoch a v meste, najmä pri zle vyznačených častiach. No predsa len sa podarilo tesne poraziť Mercedes – volant trebalo chytiť 56 krát.

 

1.miesto Tesla Model S

2015-tesla-model-s-p85d-inline2-photo-665811-s-original

foto: Michael Simari

Prekvapuje to vôbec niekoho? Tesla je jediným modelom v porovnaní, ktorý dokáže automaticky jazdné pruhy aj meniť a v teste sa stal jednoznačných víťazom. Napriek tomu, že upozornenie tvrdí, aby si mal ruky celý čas na volante, Tesla funguje perfektne. Jednoznačne detekuje jazdný pruh a drží sa v jeho strede ako prilepená. Na 50 míľach sa autor článku potreboval chytiť volantu len 29 krát.

zdroj: carandriver.com, titulná foto: Michael Simari

 

Najnovšie video

Najnovší podcast

Kuruc z Pracujúcej chudoby: Matovič má rád vypäté situácie, nevieme, kam až zájde

Najnovšie