Zomato.sk rozširuje tím. Plánuje nové služby a spoluprácu s Uberom

Martin Faith / 8. novembra 2015 / Lifehacking

Považujete sa za gurmánov a chcete sa vyvarovať gastronomických katastrof? Potom je Zomato službou presne pre vás. Od vstupu na slovenský trh v roku 2014 akvizíciou Obedovať.sk sa Zomatu darí rásť a pripravuje mnohé zaujímavé novinky. Viac vám v exkluzívnom rozhovore povie Miguel Alves Ribeiro, Head of Growth pre Zomato Europe.

 

Zomato vstúpilo na slovenský trh minulý rok akvizíciou obedovať.sk. Aký priebeh mala táto zmena? 

V lete 2014 sme prvýkrat informovali klientov obedovať.sk o prechode na Zomato a v októbri náš obsahový tím po prvý raz navštívil všetky podniky v Bratislave. Samotnú databázu existujúcich a novovytvorených profilov sme spustili 1. decembra 2014. 

 

Čo sa týka tímu – pracuje Zomato s pôvodnými ľuďmi z Obedovať.sk alebo došlo ku väčšiemu striedaniu personálu? 

Pri prechode s nami zostali spolupracovať aj niektorí kolegovia z obedovať.sk, no Zomato prijalo aj vlastných spolupracovníkov. Vytvorili sme tak mladý dynamický tím ľudí, ktorí mali skúsenosti s obedovať.sk, a zároveň sme priniesli novú krv, ktorá nás obohatila o nový pohľad na to, ako pracovať a robiť biznis v reštauračnom priemysle. 

 

Okrem kúpnej ceny leje Zomato značné prostriedky do svojho biznisu na Slovensku, aby podporilo jeho rast. Kam smerujú tieto investície? 

Na začiatku sme investovali do akvizície Obedovať.sk na Slovensku, Lunchtime-u v Českej republike a Gastronauci v Poľsku. Sme presvedčení, že tieto krajiny majú skvelý potenciál pre spoločnosť ako je Zomato a postupne v týchto krajinách rastieme. Okrem toho sme investovali najmä do lokálnych tímov. Momentálne pracuje na Slovensku sedem ľudí a do konca roka chceme prijať ďalších desať.

 

Sú Slováci naklonení hodnoteniu svojích gastronomických zážitkov online? Musí sa Zomato potýkať na Slovensku s nejakými špecifickými prekážkami? 

V decembri 2014 sme cítili ako obrovskú výzvu posmeliť Slovákov, aby svoje zážitky z reštaurácií zdieľali s ostatnými potenciálnymi návštevníkmi mimo svojich oficiálnych blogov. Takmer po roku cítime podstatnú zmenu ­ počet recenzii stúpol niekoľkonásobne. V decembri alebo januári sme mali za celý mesiac toľko recenzii, čo dnes za štyri dni. 

 

 

Kôli sociálnemu aspektu služby, ktorú ponúkate, sa môžu niektorí gastronómovia dostať pod palbu kritiky. Stalo sa vám, že niekto žiadal o vymazanie hodnotení na jeho reštauráciu? 

Od nášho spustenia sme zaznamenali niekoľko žiadostí o vymazanie recenzií. Na Zomate ponúkame manažérom reštaurácií odpovedať na recenzie. Na Slovensku je však stále veľa majiteľov podnikov, ktorí vytrvalo ignorujú svojich zákazníkov. Nereagujú na ich recenzie, dobre mienené rady, či podnety a myslia si, že takéto správanie problém vyrieši. Potom je tu naopak druhá skupina majiteľov, ktorí chápu, že spätná väzba je pre zákazníka to, čo ho môže posmeliť, aby sa vrátil. Ale späť k otázke, recenzie na požiadanie nevymazávame. Máme však špeciálny tím, ktorý sa venuje výhradne recenziám. 

 

Zákazníci volajú po integrovanej službe donášok jedál. V iných krajinách začína Zomato poskytovať túto službu, môžeme sa na ňu tešiť aj u nás? 

V súčasnosti testujeme Zomato Order v Indii a v Dubaji a čoskoro tieto služby spustíme aj v ďalších krajinách. Momentálne na Slovensku hľadáme nových ľudí, aby sme zväčšili tím a plánujeme tieto produkty spustiť v priebehu budúceho roka. 

 

Globálne sa Zomato snaží dostať do sveta B2B, skrz partnerstvá ako napríklad s Wendy’s v Indii. Kedy môžeme očakávať prvé veľké partnerstvo u nás alebo v Čechách? 

Náš marketingový tím úzko spolupracuje so svetovými značkami a čoskoro budeme mať novinky pre majiteľov reštaurácií a používateľov. Máme v pláne rozšíriť našu spoluprácu, ako napríklad so Samsungom a Uberom na Slovensku a v Českej republike. 

 

 

Zomato je jednou z najrýchlejšie rastúcich firiem posledných rokov. Od vstupu na trh v Indii v roku 2008 a prvej expanzie za jej hranice v roku 2012 si dokázala zaistiť globálnu prítomnosť. Aké kroky vedenia podľa vás viedli k úspechu tejto expanzie? 

Jednoznačne silný produkt. Pre Zomato je najdôležitejším užívateľ ­ on poháňa vývoj všetkých Zomato produktov. Napriek tomu, že sme v 22 krajinách sveta, Zomato sa vždy snaží prispôsobiť trhu, v ktorom pôsobí. Na Slovensku sú to práve obedové menu a produkty s tým súvisiace. 

 

Ako aktívne rastúca spoločnosť sa Zomato vyvíja s trhom. Kam smeruje segment online gastronómie? Inak povedané, ako budú ľudia jedávať za pár rokov? 

Ako líder v tech­gastronomickom priemysle sa snažíme podľa správania sa užívateľov predpovedať, čo bude trendom počas nasledujúcich mesiacov a rokov. Preto pripravujeme komplexný produkt, ktorý uspokojí aj tých najnáročnejších labužníkov, pre ktorých sú reštaurácie a jedlo najväčším koníčkom. 

 

 

Zomato je jedným z najsexi zamestnávateľov na Slovensku. Práca v dynamickej celosvetovej spoločnosti je snom mnohých ľudí. O akých ľudí má predovšetkým záujem? Kde sa naši čitatelia môžu o týchto pozíciach dozvedieť viac? 

Jednoducho povedané ­ Zomato hľadá ľudí, ktorí sa neboja výziev, prekážok, dokážu sa rýchlo prispôsobiť situácii, nachádzať riešenia a chápu doležitosť priamej a čestnej komunikácie s klientom. O tom, aké pozície momentálne ponúkame nájdu záujemci viac informácií tu

 

Ďakujeme za rozhovor. Je niečo, čo by ste radi odkázali naším čitateľom? 

My ďakujeme :) Zomato nie je len o samotnom produkte, ale aj o komunite ľudí, ktorých spája vášeň pre jedlo a pre ktorých Zomato organizuje tzv. foodie meetupy v reštauráciách, presne za účelom pochutiť si na dobrom jedle a spoznať ľudí s rovnakými záujmami. 

 

Stáva sa ti, že pri návšetvách reštaurácií na Slovensku sa ti namiesto príjemného gastronomického zážitku za tvoje peniaze dostane nepríjemného brekeke? Rád si zájdeš na dobré jedlo a netoleruješ nič iné než top kvalitu? Skús Zomato! Jednak budeš mať lepší prehľad a tiež môžeš dať majiteľom reštaurácií vedieť, ako si u nich bol spokojný.

 

Pridať komentár (0)