Zvoniaci mobil je trapas. Mladá generácia takmer vôbec netelefonuje, tichý režim je priam povinnosť

  • Vyzváňacie tóny sa stávajú trapasom v spoločnosti, mladšia generácia má vždy mobil v tichom režime
  • Zisky klesajú aj spoločnostiam, ktoré ponúkajú melódie na predaj
Mladí ľudia
Mladí ľudia, TASR/AP Photo/Tristan Werkmeister, Piqsels
  • Vyzváňacie tóny sa stávajú trapasom v spoločnosti, mladšia generácia má vždy mobil v tichom režime
  • Zisky klesajú aj spoločnostiam, ktoré ponúkajú melódie na predaj

So vznikom telefónov sa zjednodušil spôsob komunikácie, v priebehu niekoľkých sekúnd sa dokážeš spojiť s kýmkoľvek na svete. Telefonovanie rýchlo nahradilo písanie listov a neskôr sa stalo samozrejmosťou, že každá domácnosť mala vlastnú pevnú linku. Vývoj pokračoval a namiesto nepraktickej pevnej linky má väčšina ľudí osobný mobil, alebo smartfón. 

Telefonovanie, na čo bol tento prístroj primárne určený, je dnes možno tou poslednou funkciou, ktorú používaš. Dobre si to uvedomujú aj operátori, ktorí začínajú ponúkať paušály založené na neobmedzených dátach. Podľa britského denníka The Telegraph, postupne sa stane hlasné vyzváňanie spoločenským trapasom, rovnako, ako sa to stalo v Japonsku.

Dnes sú typické vyzváňacie tóny znakom hlavne staršej generácie a ľudí v strednom veku. Mladších ľudí vo veku 16 – 24 rokov prezývajú aj „tichou generáciou,“ pretože namiesto telefonátu preferujú posielanie okamžitých správ, pomocou sociálnych sietí a aplikácií. 

Podľa analytika, ktorý sa pre The Telegraph vyjadril, dôvodom, prečo si mladí ľudia vypínajú zvonenia je, že takmer väčšinu času trávia na svojich mobiloch, preto nepotrebujú zvukové upozornenie, ak im niekto volá. Prichádzajúci hovor vidia priamo na displeji. Dôležitým faktorom je aj súkromie, preto radšej posielajú tiché a diskrétne správy, aby sa vyhli odpočúvaniu ostatných ľudí, napríklad rodičov. 

Crazy Frog ako vyzváňanie

Samotné vyzváňacie tóny boli trendom hlavne v neskorých 90. rokoch a na začiatku milénia, keď ľudia vyhľadávali originálne zvuky, aby si personalizovali svoje mobily. V roku 2004 bola hitom pesnička Crazy Frog od švédskeho producenta Jamba!, ktorá vďaka stiahnutiam zarobila viac ako 46 miliónov eur. Neskončilo to len pri vyzváňacich tónoch, trendom boli rôzne samolepky, farebné obaly, či blikajúce súčiastky. Na zadných stranách časopisov boli uverejnené ceny za konkrétne zvonenia, ktoré si si mohol zaplatiť a stiahnuť cez SMS. 

Najpopulárnejšími telefónmi na trhu boli určite Nokie, ktoré mali aj ikonickú zvučku. V tom čase bývalo štandardom, že tichý profil a stlmené zvuky sa nepoužívali ani na miestach ako sú knižnice či kinosály. 

Smartfóny ponúkajú nové spôsoby ako medzi sebou komunikovať. Aj v dôsledku toho v Británii klesol počet stiahnutí aplikácií, ktoré ponúkali možnosť zmeniť si a zakúpiť vyzváňacie zvonenie za posledné roky, a to až o 20 percent. 

Boja sa odhalenia

Ďalším dôvodom, prečo mladí uprednostňujú tichý režim je aj riziko, že budú odhalení v škole. Množstvo škôr pristúpilo k obmedzeniam používania mobilov v školách a hlasné zvonenie by previnilcov, ktorí nerešpektujú nariadenia, mohlo odhaliť. 

Spolu s narastajúcou popularitou nositeľných fitness zariadení sa stalo upozornenie na prichádzajúci hovor pomocou hlasných zvukov zbytočné. Hodinky či narámok ťa dnes upozornia na všetko jemnou vibráciou. 

zdroj: StockSnap/Pixabay

Zatiaľ čo niekoľko rokov dozadu bol mobilný telefón majetkom, ktorým nedisponoval každý a preto bolo dôležité, aby sa jeho majiteľ mohol netypickým dizajnom pochváliť, dnes je nutnou výbavou. Je zaujímavé sledovať, ako sa mení jeho využitie, a ako sa s tým spoločnosť vysporiada. 

Zdroj: The Telegraph

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá