10 typických výhovoriek neplatičov
- Firmy majú často problémy s cashflowom a vtedy sa radi uchýlia k všetkým možným trikom, ktoré majú nejakým spôsobom “odložiť” zaplatenie Vašej faktúry. Ako sa s takýmito “špeciálnymi” klientmi vysporiadať?
- Firmy majú často problémy s cashflowom a vtedy sa radi uchýlia k všetkým možným trikom, ktoré majú nejakým spôsobom “odložiť” zaplatenie Vašej faktúry. Ako sa s takýmito “špeciálnymi” klientmi vysporiadať?
Prinášame 10 najčastejších výhovoriek a k ním aj 10 správnych reakcií, ktoré neplatičom dokážu zobrať vietor z plachiet.
Výhovorka: “Nemôžem si dovoliť zaplatiť Vám, pokiaľ moji zákazníci nezaplatia mne.”
Reakcia: “Môžete vykonať čiastočnú úhradu celkovej sumy?”
Výhovorka: “Šek bol poslaný poštou.”
Reakcia: “Poprosím Vás číslo šeku a dátum jeho platby.”
Výhovorka: ”Neobdržali sme Vašu faktúru.”
Reakcia: ”Môžeme si overiť adresu, na ktorú som faktúru posielal? Je to…?”
Výhovorka: ”Sme práve v procese zmeny banky.”
Reakcia: ”Môžete zaplatiť kreditnou kartou?”
Výhovorka: ”Nezaplatím Vám, pri dodanom produkte/službe sú nejaké nezrovnalosti.”
Reakcia: ”Ako môžem pomôcť pri riešení daného problému?”
Výhovorka: ”Faktúru sme Vám vrátili.”
Reakcia: ”Môžem vedieť, čo treba na danej faktúre opraviť, aby mohla byť zaplatená?”
Výhovorka: ”Oprávnená osoba nie je práve v kancelárii.”
Reakcia: ”Je dostupný niekto iný, kto môže vykonať elektronickú platbu?”
Výhovorka: ”Budete musieť počkať, kým nezaplatíme dodávateľom s vyššou prioritou/veriteľom.”
Reakcia: ”Môžem Vám pripomenúť nami dohodnuté podmienky úhrady? Prosím pošlite platbu ihneď! ”
Výhovorka: ”Sme insolventní/v bankrote.”
Reakcia: ”Poprosím Vás kontakt na spoločnosť, ktorá sa touto záležitosťou zaoberá.”
Výhovorka: ”Zmenili sme majiteľa.”
Reakcia: ”Môžem hovoriť s novým majiteľom pre doriešenie tejto záležitosti?”
Nech už si Vaši klienti vymyslia čokoľvek, základom je sa odvolať na zmluvné podmienky, ktoré (v tom lepšom prípade) medzi sebou máte dohodnuté a podpísané. Následne už niekedy nepomôže nič iné, ako riešiť celú záležitosť prostredníctvom firmy na vymáhanie pohľadávok.
Zdroj: miniblog.minifaktura.sk