6 charakteristík podnikateľa, ktoré využije každý

Tatiana Rumanovská. / 6. marca 2016 / Lifehacking

Úprimne, koľkokrát si na svoju otázku „Čo by si chcel robiť po škole?“ dostal od známych alebo aj tých menej známych kamarátov odpoveď „..asi podnikať“ ? A koľkokrát si sa sám po neúspešnom zápočte, či nudnej a navyše aj zle platenej brigáde rozhodol, že sa v tomto štáte radšej uživíš sám, svojim pričinením a nápadom?

Či už robíš prácu, ktorú si dostal od šéfa alebo sa pokúšaš predať sám na trhu plnom vševediacich a skúsenosťami doslova pretekajúcich jedincov, nasledujúce riadky ťa môžu priviesť k poznaniu, ako byť skutočne dobrý a úspešný v tom, čo práve robíš. Nech je to aj len úloha na zajtrajší povinný seminár.

foto: times.com

Podnikatelia si robia všetko sami

Time management. Pre prokrastinátorov nervy drásajúci pojem. Vieš čo je najlepšie na „práci“ podnikateľa? Že nemá šéfa. A najhoršia? Nemáš šéfa. Všetko si musíš zariadiť a zorganizovať sám. Marketing, zákaznícky servis, práca s verejnosťou, meetingy… Čo si neurobíš, nemáš. Aspoň pokým nezarobíš dostatok na to, aby si si na to najal svojich ľudí. No čo sa za mládí efektívne naučíš, v starobe akoby si našiel.

Neustále premýšľajú nad riešením problému

Podnikatelia sú stratégovia. Väčšina ľudí sa neustále sťažuje na nepriaznivé okolnosti, ktoré sa im v živote odohrávajú. Ani podnikatelia nie sú deťmi šťasteny. Ich recept na úspech ale spočíva v tom, že premýšľajú, ako sa týmto negatívam v budúcnosti vyhnúť. Je to jednoduché, negativizmus nahrádzajú optimizmom, čo ich v konečnom dôsledku motivuje k ešte väčším výsledkom.

"Ako vyriešim problém?"

foto: nyt.com

Radšej práca ako „zábava“

Ako povedal Samuel Goldwyn „Čím tvrdšie pracujem, tým som šťastnejší.“ Každovíkendové vysedávanie po kluboch ti posun v kariérnej oblasti zrejme neprinesie. Podnikatelia to vedia. Už len vízia dosahovania ich cieľa im prináša viac uspokojenia než drink v bare. No dobre, možno nie. V každom prípade je ale kľúčová rovnováha. Príliš veľa práce bez zábavy ťa dovedie k mizérií, nadbytok nečinnosti zase k úpadku mysle.

Podnikatelia len sotva plačú

Byť dobrým lídrom a zároveň emočne rozladenou troskou, to je nemožné. Aby si mohol viesť druhých okolo seba, najprv musíš vedieť viesť samého seba. Sebakontrola. Podnikatelia nie sú chladnými neľudskými sochami, len vedia ako ustrážiť svoje vnútro. V dôležitých rozhodnutiach nemajú osobné emócie čo hľadať.

Neplač

foto: realsuccess.com

Rešpektujú fakt, že sú niekedy na mizine

Ak si pre niečo zapálený, peniaze nie sú nevyhnutnou motiváciou. Mnohí podnikatelia vedia, že stabilný príjem je často krát luxusom. Je to však spôsob, ako sa naučiť správne priorizovať, sústrediť sa len na dôležité, to čo naozaj potrebuješ. Oceníš to hlavne neskôr v otázke financií.

Prijímajú zlyhania

Ľudia sú nastavení zúfalo sa vyhýbať všetkým chybám, pádom. Pre podnikateľov je to však len uhoľ pohľadu. A padajú často, možno častejšie než ty, ja, my všetci. Veria totiž, že zlyhanie ich posúva bližšie k úspechu. Prečo by sa mali báť pochybenia, keď ich môže tak veľa naučiť? Podnikať znamená mať ambície. Keď máš ambíciu, si vytrvalý na svojej ceste za cieľom. No čo je to za vytrvalosť, keď ťa odradí hneď prvý pád?

foto: entrepreneur.com

Zdroj: elitedaily.com, zdroj titulnej fotografie: sfc.com

Pridať komentár (0)