Biedronka prichádza s originálnym trikom. Poskytuje zľavy aj na vernostné karty konkurenčných spoločností

  • Poľský diskontný reťazec Biedronka prichádza s odvážnym krokom
  • Takúto stratégiu doposiaľ na Slovensku nepoužil žiadny predajca
Biedronka
  • Poľský diskontný reťazec Biedronka prichádza s odvážnym krokom
  • Takúto stratégiu doposiaľ na Slovensku nepoužil žiadny predajca
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Poľský diskontný reťazec Biedronka, ktorý na Slovensko vstúpil len nedávno, rozvíril maloobchodné vody netradičnou marketingovou stratégiou. Namiesto budovania klasického vernostného programu stavila na originálny ťah, ktorý okamžite vyvolal reakcie nielen medzi zákazníkmi, ale aj konkurenciou.

Biedronka dáva zľavy aj bez vlastnej karty

V čase, keď sa väčšina obchodných reťazcov snaží zákazníka pripútať cez vlastné aplikácie a vernostné karty, Biedronka zvolila opačný prístup. Kto pri pokladni predloží vernostnú kartu konkurenčného reťazca, získa špeciálnu zľavu na vybraný tovar.

Aktuálne reťazec propaguje kampaň so sloganom „Doneste ich kartu, odíďte s našimi cenami.“ Zákazník tak môže kúpiť „produkt týždňa“ za zvýhodnenú cenu, ktorá prekonáva aj bežné akcie konkurencie. Prvým príkladom, na ktorý poukazuje portál Košicak.sk, je aviváž značky Coccolino. Bežne stojí 3,29 eura, no zákazník s konkurenčnou kartou zaplatí len 0,99 eura, čo predstavuje zľavu 69 %. Zákazníci bez akejkoľvek karty získajú tiež zľavu – produkt môžu kúpiť za 2,39 eura.

Biedronka

Akceptujú karty všetkých veľkých hráčov

Biedronka akceptuje vernostné karty od šiestich najväčších slovenských obchodných sietí – Lidl, Tesco, Kaufland, Billa, Terno a Coop Jednota. Ako uvádzajú Aktuality, každý zákazník môže použiť len jednu kartu denne a na jeden nákup získať maximálne dva kusy akciového tovaru.

Na Slovensku ide o precedens, pretože podobnú kampaň zatiaľ nespustil žiaden z etablovaných reťazcov. Biedronka tak vstúpila na trh s odvážnou a provokatívnou stratégiou, ktorá vyvoláva zvedavosť aj znepokojenie.

Bez registrácie, s ochranou údajov

Kľúčovou výhodou tohto systému je absencia registrácie. Zákazník nemusí zadávať osobné údaje ani súhlasiť s podmienkami spracúvania údajov. Karta konkurencie slúži iba ako vizuálne oprávnenie na zľavu. Reťazec opakovane zdôraznil, že žiadne údaje z vernostných kariet nespracúva a nezbiera ani informácie o nákupoch či zákazníkoch.

Zatiaľ čo konkurencia buduje robustné vernostné databázy, Biedronka vsádza na jednoduchosť a okamžitý úžitok. Vlastný vernostný program plánuje predstaviť najskôr o dva roky.

Biedronka na Slovensku

Biedronka patrí medzi najväčšie maloobchodné siete v strednej Európe a na slovenskom trhu pôsobí od roku 2024. So silným zázemím z domáceho Poľska prináša model diskontného predaja s dôrazom na nízke ceny a časté akcie. Na Slovensku začala otvárať predajne postupne v rôznych regiónoch a už v prvých mesiacoch zaznamenala vysoký záujem verejnosti.

Aktuálne ich nájdeme v Miloslavove, Nových Zámkoch, Zvolene, Považskej Bystrici, Liptovskom Mikuláši a Senici. Tento rok plánuje ďalšie predajne v Dunajskej Lužnej, Tomášove, Revúcej, Myjave a opäť aj vo Zvolene. 

Podľa plánov chce reťazec do konca roka 2026 vybudovať sieť až päťdesiatich predajní naprieč celým Slovenskom. Zameriava sa najmä na menšie mestá a okrajové časti väčších aglomerácií, kde cíti priestor na rýchly rast. Hoci začiatky sprevádzali aj logistické a prevádzkové výzvy, Biedronka sa profiluje ako ambiciózny hráč, ktorý mieri na cenovo citlivého slovenského zákazníka.

Biedronka
zdroj: Startitup/ Jasmína Púčková

Odvaha, ktorá môže zmeniť pravidlá hry

Biedronka sa rozhodla narušiť zabehnuté poradie a oslovila slovenského zákazníka priamo – cez jeho dôveru k iným značkám. Jej stratégia je odvážna, no účinná. V prostredí, kde sa každý snaží vytvoriť si vlastný uzavretý ekosystém, stavila na otvorenosť a priamu konkurenciu.

Otázne zostáva, ako zareagujú ostatní hráči etablovaní na slovenskom trhu. Zavedú podobné akcie? Alebo začnú chrániť svoje vernostné programy pred „únikom“ zákazníkov? Isté je jedno: Biedronka rozbehla súťaž o slovenského zákazníka naplno – a hneď od začiatku ju vedie netradičným spôsobom.

Čítaj viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: Košicak.sk, Aktuality

Najnovšie videá

Trendové videá