Biedronka vs. Kaufland: Rozpútali súboj o zákazníka, výsledkom sú nižšie ceny

  • Slovenský trh s potravinami zažíva ostrý marketingový súboj
  • Na odvážny ťah Biedronky zareagoval ako prvý Kaufland
Kaufland, žena nakupuje
  • Slovenský trh s potravinami zažíva ostrý marketingový súboj
  • Na odvážny ťah Biedronky zareagoval ako prvý Kaufland
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Slovenský trh s potravinami sa v posledných týždňoch stal dejiskom intenzívneho marketingového súboja. Veľkí hráči, ktorí sa zvyčajne predháňajú najmä v znižovaní cien a akciových ponukách, tentoraz siahli po odvážnejších a kreatívnejších zbraniach. Duel odštartovala kampaň jedného z reťazcov, ktorá okamžite vzbudila pozornosť a rozpútala diskusie medzi zákazníkmi aj odborníkmi. Biedronka vstúpila na slovenský trh so skutočne štýlovou kampaňou.

Odpoveď konkurencie na seba nenechala dlho čakať. Ďalší z maloobchodných reťazcov prišiel so svojím vlastným ťahom, ktorý mnohí považujú za jasný signál, že boj o zákazníka sa presúva aj do kreatívnej a provokačnej roviny. Napätie medzi značkami tak rastie a spotrebitelia sledujú, ako sa marketingová šachovnica zapĺňa čoraz odvážnejšími ťahmi. Sú to práve oni, ktorí z vojny reťazcov profitujú. O situácii informuje aj portál aktuality.sk.

Rozruch ako prvá spôsobila Biedronka

Keď poľská Biedronka vstúpila na slovenský trh, od začiatku bolo jasné, že sa nechce zaradiť do radu reťazcov so štandardnou reklamou a obyčajnými zľavami. Už prvé týždne ukázali, že jej stratégia bude odvážna a netradičná. Najväčší rozruch spôsobila kampaň, v ktorej ponúkla výrazné zľavy aj zákazníkom konkurenčných obchodov – stačilo, aby pri pokladni predložili vernostnú kartu iného reťazca.

Tento ťah okamžite vyvolal pozornosť médií aj spotrebiteľov. Na sociálnych sieťach sa objavili desiatky fotografií a komentárov od ľudí, ktorí si chceli „vyskúšať“ nákup v Biedronke s kartou svojho obľúbeného supermarketu. Mnohí označili kampaň za svieži vietor na slovenskom trhu a ocenili jej otvorenosť, pretože nebola viazaná na žiadnu špeciálnu registráciu či nové členstvo.

Samozrejme, našli sa aj kritické hlasy, podľa ktorých išlo o provokáciu voči konkurencii a agresívny nábor zákazníkov. Faktom však je, že Biedronka týmto krokom vyvolala diskusiu, zvýšila svoju viditeľnosť a nastavila latku marketingovej kreativity poriadne vysoko. A bolo len otázkou času, kedy sa niektorý z veľkých hráčov na trhu rozhodne odpovedať.

Na snímke je biedronka
zdroj: Biedronka

Kaufland vracia úder

Reakcia na seba nenechala dlho čakať. Kaufland sa rozhodol, že odpovie podobne odvážnym spôsobom. Vo svojich aktuálnych letákoch spustil kampaň, ktorá okamžite zaujala aj pobavila časť zákazníkov. Objavila sa na nich grafika nápadne pripomínajúca lienku z loga Biedronky – tentoraz však s vlastným sloganom „Nemaj chrobáka v hlave“. Tento vizuálny odkaz bol taký výrazný, že ho nebolo možné prehliadnuť. 

Okrem vizuálu Kaufland pridal aj výrazné zľavy, ktoré však, na rozdiel od kampane Biedronky, ponúkal len držiteľom svojej vlastnej zákazníckej karty. Tento krok spustil diskusiu, či ide o rovnocenný protiťah, alebo skôr o marketingový symbol bez skutočnej otvorenosti.

Zatiaľ čo jedni možno oceňujú kreatívny a vtipný prístup, iní hovoria o kopírovaní a nedostatku originality. Isté však je, že týmto krokom Kaufland jasne ukázal, že sa nechystá nečinne prizerať a je pripravený zapojiť sa do marketingovej bitky o zákazníka všetkými dostupnými prostriedkami.

na snimke je kaufland
zdroj: Kaufland

Príkladom kampane sa stal obľúbený prostriedok na umývanie riadu, ktorý sa bežne predáva za 3,29 eura. V rámci aktuálnej akcie ho však zákazníci s Kaufland Card môžu získať len za 0,99 eura. Táto ponuka predstavuje takmer 70-percentnú zľavu. Takáto ponuka má prilákať nielen už existujúcich verných zákazníkov, ale aj nových držiteľov karty.

„Vnímame, že boj o zákazníka je prirodzenou súčasťou konkurenčného prostredia. Dlhodobo máme nastavenú obchodnú a marketingovú stratégiu, ktorej cieľom je byť pre zákazníkov prvou voľbou pri nakupovaní. Aj vďaka nášmu vernostnému programu im ponúkame množstvo exkluzívnych zliav a zľavových kupónov, ktoré môžu využívať pri nákupoch v našich predajniach, pričom niektoré zľavy sú
celoslovenské a iné zas platia pre vybrané predajne tak, ako v tomto prípade,“ konštatuje hovorkyňa spoločnosti Nikoleta Lörincová.

Biedronka sa k situácii zatiaľ nevyjadrila, hoci sme ju tiež požiadali o stanovisko. Reťazec tak pokračuje v nastavenom marketingovom kurze bez toho, aby komentoval kroky konkurencie. 

Čítaj viac z kategórie: Ekonomika

Zdroj: aktuality.sk

Najnovšie videá

Trendové videá