Zákaz predaja benzínových a dieselových áut sa rozšíril do sveta. Po EÚ zaviedla opatrenia aj ďalšia krajina
- Južná Kórea ohlásila zákaz predaja benzínových a dieselových áut od roku 2035
- Éra spaľovacích motorov sa pomaly končí
- Južná Kórea ohlásila zákaz predaja benzínových a dieselových áut od roku 2035
- Éra spaľovacích motorov sa pomaly končí
Priprav sa, pretože éra benzínových áut sa pomaly končí. Európska únia už schválila zákaz predaja nových áut so spaľovacím motorom po roku 2035, čo znamená, že končia nielen benzínové, ale aj naftové osobné vozidlá pri nových registráciách, vrátane Slovenska, píše portál Autoviny.sk.
Ak sa nič nezmení, zostáva ti posledné desaťročie, počas ktorého si môžeš slobodne kúpiť auto poháňané klasickými palivami. V opačnom prípade si už teraz môžeš začať šetriť na elektromobil.
Zákaz predaja benzínových a naftových vozidiel začne platiť do približne desiatich rokov
Najnovšie sa k tomuto trendu pridalo aj ministerstvo životného prostredia Južnej Kórey. Krajina oznámila, že plánuje zákaz predaja nových benzínových a naftových vozidiel od roku 2035. Prečo práve teraz a prečo aj tam končia benzínové autá?
Tento krok má zabezpečiť, aby sa krajina zaradila medzi tie, ktoré aktívne znižujú emisie skleníkových plynov a približujú sa k cieľom Parížskej klimatickej dohody. Južná Kórea sa tak inšpiruje EÚ a Spojeným kráľovstvom.
Definitívne schválenie zákazu by znamenalo zásadnú zmenu aj pre juhokórejský automobilový priemysel, ktorý dominuje značkám ako Hyundai a Kia, informuje portál Automotive World. Tieto značky dobre poznáš aj ty – Kia má dokonca u nás vlastný závod na severe Slovenska.

4 scenáre znižovania emisií
Kórejské ministerstvo momentálne analyzuje štyri scenáre znižovania emisií, ktoré by mohli do roku 2035 znížiť emisie z dopravy o 48 až 65 percent v porovnaní s rokom 2018.
Aby sa tieto ciele podarilo naplniť, elektromobily a iné bezemisné vozidlá by mali tvoriť aspoň 30 až 35 percent všetkých áut na cestách. Dnes jazdí po juhokórejských cestách približne 850-tisíc bezemisných vozidiel, čo je stále len zlomok z celkového počtu áut.
Ak chce krajina reálne znížiť emisie, väčšina nových áut predávaných po roku 2030 bude musieť byť s nulovými emisiami.
Minister životného prostredia Kim Sung-hwan zdôraznil, že tempo obmedzovania spaľovacích motorov sa musí zdvojnásobiť: „Musíme podniknúť výraznejšie kroky, ak chceme splniť naše národné záväzky v rámci Parížskej dohody,“ povedal.
Pre juhokórejskú vládu je zároveň kľúčové nájsť rovnováhu medzi ekologickými cieľmi a ochranou domáceho automobilového priemyslu, ktorý patrí medzi najdôležitejšie piliere ekonomiky.
Kórejské firmy patria medzi svetových lídrov
Rozhodnutie Južnej Kórey prichádza v čase, keď sa v Európe opäť diskutuje o zákaze spaľovacích motorov od roku 2035. Niektorí výrobcovia, najmä v Nemecku, požadujú revíziu pravidiel a zmiernenie kvót na predaj elektromobilov. Napriek tomu sa zdá, že transformácia na bezemisnú dopravu je neodvratná.
Keď juhokórejská vláda potvrdí, že končia benzínové a naftové autá, krajina sa pridá k rastúcemu zoznamu štátov, ktoré sa pripravujú na koniec éry spaľovacích motorov.
Tento krok zároveň podporí výskum, výrobu a export elektromobilov, batérií a nabíjacej infraštruktúry. Kórejské firmy už dnes patria medzi svetových lídrov v tejto oblasti, a tak je len otázkou času, kedy sa bezemisná doprava stane štandardom.
Signály juhokórejskej vlády jasne naznačujú, že transformácia automobilovej dopravy je nevyhnutná. Ak sleduješ vývoj v automobilovom priemysle, priprav sa na to, že elektromobily a alternatívne pohony budú čoraz bežnejšie, a tradičné benzínové a naftové autá sa stanú minulosťou.
Zatiaľ však platí, že si stále môžeš kúpiť auto, do ktorého natankuješ benzín alebo naftu. Na našom webe ťa pravidelne informujeme aj o najlepších ponukách na slovenských autobazároch. Ak premýšľaš nad kúpou auta, možno ťa budú niektoré články zaujímať.
Čítaj viac z kategórie: Auto
Zdroje: Autoviny.sk, Automotive World